Voiko sopimus olla pätevä Telian kanssa jos en ole allekirjoittanut paperille mitään?
Piti olla vain perusliittymä jonka tarkistin talvella myymälässä.
En muista että olisin ottanut mitään ylimääräistä siihen kun en tarvii.
He väittävät niin.
Kommentit (10)
Telia on perseestä. Ostin sieltä puhelimen, ja puoliväkisin tuputtivat mukaan laitevakuutuksen, jossa aluksi 3 kk ilmainen jakso. Sanoin sen sähköpostitse irti hyvissä ajoin noin 2 kk 2 viikon paikkeilla. Laskua tuli kuitenkin ja soitin vielä aspaan. Totesivat että joo, kyllä tää on peruttu asianmukaisesti. Siitä huolimatta edelleen tulee parin viikon välein karhukirjeitä "ilmaisesta" vakuutuksesta. En oo maksanut. PRKL mitä touhua!
Jos oot liikkeestä hakenu ni antavat tilausvahvistuksen mukaan. Kannattaa asioida puhelimitse, tallentavat puhelut ja voit myös itse tallentaa.
En ole nyt hakenut mitään liikkeestä.
Mulla oli just puolen vuoden kuluttajasuojariita käynnissä Telian kanssa. Otin puhelimitse laajakaistan ja tv-palvelun (jälkimmäisen piti olla 12 kk täysin kuluton). Kävi sitten ilmi että maksoi 70 e/kk, kahden vuoden määräaikainen sopimus jota ei voi purkaa.
6 kk meni asian selvittelyyn. Telian aspat syyttelivät, vähättelivät ja vittuilivat minkä ehtivät. Kun viimein ilmoitin takarajan asian selvittämiseen tai otan yhteyttä juristiin, sain puhelun jossa pahoiteltiin sopimusrikkomusta. Hyvittivät 250 euron edestä laskuja tililleni ja olivat nöyrää poikaa.
Ihan silkasta kusetuksesta siis kyse. Ota yhteyttä kuluttajasuojaan. Älä suostu huijattavaksi.
Mikäli liittymälläsi on jotakin siihen kuulumatonta, niin tämä ilman muuta selvitetään ja korjataan kuntoon. Yleensä sähköpostitsekin tulee tilausvahvistus jälkikäteen missä vielä kaikki sopimusehdot, ja mitä palvelu pitää sisällään ja mitä se kustantaa.
Kannattaa ehdottomasti tulla vaikka meidän asiakassivujen chattiin piipahtamaan niin katsotaan sieltä tarkemmin mikä on tässä homman nimi. Chatista meidät löytää ihan vuorokauden ympäri, ja sivuillemme sisäänkirjautumisen jälkeen tuo pongahtaa oikeaan alanurkkaan :)
Vierailija kirjoitti:
Laskua tuli kuitenkin ja soitin vielä aspaan. Totesivat että joo, kyllä tää on peruttu asianmukaisesti. Siitä huolimatta edelleen tulee parin viikon välein karhukirjeitä "ilmaisesta" vakuutuksesta. En oo maksanut. PRKL mitä touhua!
Mikäli sinulle tulee vieläkin karhukirjeitä, niin kannattaa viipymättä laittaa meille vielä viestiä esimerkiksi tuolta asiakassivujemme kautta chatissa / yhteydenottolomakkeella. Karhukirjeet viittaavat nyt siihen, että siellä on yhä joku lasku avoimena, ja niiden tulohan ei katkea ennen kuin lasku on joko maksettu, tai hyvitetty. Mikäli laskun laskutusajankohta koskee aikaa, million vakuutuksesi olisi pitänyt olla jo irtisanottu niin ilman muuta kuittaamme laskun pois
Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.
Tarkoitus oli poistaa ylimääräisiä kamu-kytkentöjä, ei muuta.
Sinne oli aspa laittanutkin ylimääräisiä juttuja joita en ikinä olisi tilannut.
Luotan vain Saunalahteen tästä lähtien.
Suosittelen tilaamaan netistä (ei miltään operaattorilta) pelkän puhelimen ja ostamaan kioskilta prepaid-liittymän. Ei tule yllätyksenä hämäriä sopimuksia ja rasittavan tyrkytyksen määrä minimoituu.
Telialla ei ole määräaikaisia liittymiä. Jos siis liittymäsopimuksesi riepoo sinua niin irtisano se. Takautuvasti tuskin saat hyvitystä, kun huomasit nyt että talvella tekemäsi sopimus olikin liian kallis.
Vierailija kirjoitti:
Telialla ei ole määräaikaisia liittymiä. Jos siis liittymäsopimuksesi riepoo sinua niin irtisano se. Takautuvasti tuskin saat hyvitystä, kun huomasit nyt että talvella tekemäsi sopimus olikin liian kallis.
On kyllä. Eikä voi irtisanoa ennen kuin uhkaa oikeustoimilla.
/5
Onko teillä siis mitään kirjallisena? Viestisi on hieman kryptinen..
Lähtökohtana on, että suullinen sopimus sitoo yhtä pysyvästi kuin kirjallinen, mutta todistelu siitä, mitä on sovittu, vaikeutuu huomattavasti. Toki kuluttajasopimuksissa sopimuksia tulkitaan yleensä kuluttajan eduksi.
Vaikea sano juuta tai jaata viestisi perusteella.