Kuinka olet jo valmistautunut jouluun?
50 päivän kuluttua on jo jouluaatto melkein lopussa.
Kommentit (20)
Ostin eilen lapselle joulukalenterin.
Rosollipunajuuret on säilötty.
Lantut on kellarissa
Lipeäkala hautumassa
En mitenkään. Vissiin tarttis alkaa kyseleen lasten lahjatoiveita.
En mitenkään. En vietä joulua varsinaisesti.
Kerroin työnantajalle, että voin olla joulun töissä.
Ostin siskon lapsilta partiolaisten joulukalenterin.
Varasin joulun matkan kesäkuussa, mennään siis valmiiseen pöytään tänäkin vuonna. Kotia ei tarvitse laittaa kun ei siellä olla eikä tietenkään mitään erityistä ruokaa hankkia. Pari lahjaa ostan niin siinäpä se!
Olen ostanut muutaman lahjan ja hieman kuusenkoristeita särkyneiden tilalle. Yritän tehdä mahdollisimman paljon valmisteluja jo marraskuun aikana, sillä joulukuu tulee olemaan töissä todella kiireinen (kaupan ala).
Tänä vuonna yksi lysti. Nuorempi lapsi on keväällä täysi-ikäinen, muutkin suvun nuoret on kasvaneet.
Olen kysellyt lasten lahjatoiveita. Koristeita en osta joka vuosi, enkä uusia valoja yms. Marraskuun lopulla koristelen kotia vähän, lahjat hankin pikkuhiljaa. Ruoat tehdään itse miehen kanssa sitten lähellä aattoa. En sen kummemmin siivoile, aina meillä on sen verran siistiä että ei häiritse.
Rennosti mennään tänäkin vuonna. Viime vuonna oltiin joulu reissussa, sekin oli mukavaa. Ehkä ensi vuonna taas.
Ostin Lidlistä Mon Cherit, kun niitä vielä oli.
Vihdat tehty ennen juhannusta, samoin uudet perunat pakastettu
En mitenkään. Ei tuu poikkeamaan mun normaalista viikonlopusta, harmi vaan että niitä vapaapäiviä on jouluksi sitten muutama lisää. Viisi pitkää päivää, hoh hoijaa. Voi kunpa pääsisi töihin niin olisi edes syy nousta sängystä ylös ja saisi vähän lisää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vihdat tehty ennen juhannusta, samoin uudet perunat pakastettu
Tätä perunoidenn pakastamista on minullekin suositeltu. Pakadtetasnko ne puolikypsinä vai kypsinä ja miten ne laitetaan tarjoiluvalmiiksi? Täksi jouluksi ei tietenkään enää ehdi, mutta ehkä ensi jouluna sitten.
Vierailija kirjoitti:
En mitenkään. Ei tuu poikkeamaan mun normaalista viikonlopusta, harmi vaan että niitä vapaapäiviä on jouluksi sitten muutama lisää. Viisi pitkää päivää, hoh hoijaa. Voi kunpa pääsisi töihin niin olisi edes syy nousta sängystä ylös ja saisi vähän lisää rahaa.
Olen järjestänyt perhejouluja alle 20-vuotiaasta. Aina ei vain jaksa kiinnostaa. Aikansa kutakin.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna yksi lysti. Nuorempi lapsi on keväällä täysi-ikäinen, muutkin suvun nuoret on kasvaneet.
Ja jouluja on todella järjestetty iät ajat. Muiden lahjomiseen on uponnut jo lapsuuden lahjarahat.
En mitenkään. Meillä on muutto toiseen kaupunkiin kuun vaihteessa, joten keskityn siihen. Jouluruuat saa kaupasta. Ja muutossa jätän joulukoristeet asuntoon, enkä vie kellariin. En edes tiedä, vietämmekö joulun kotona vai sukulaisilla. Kaikki on ihan avoimena. Aikuisille ei osteta lahjoja muutenkaan. Omalle lapselle ostan yhden paketin.
Ostanut osan lahjoista, suklaata ja koristeita. Seuraavaksi viritetään valoketjut, tähdet ja kyntteliköt sekä ostetaan lisää lahjoja ja osa tehdään itse.