Miten likaisen mikroaaltouunin saa parhaiten ja helpoiten puhtaaksi?
Kommentit (25)
Märkä tiskirätti mikroon minuutiksi. Anna muhia 10 min. Ja pyyhi puhtaaksi. Samalla rättikin desinfioituu.
Itse laitan mukiin vettä ja pyöritän sitä mikrossa kunnes kupista alkaa höyry nousta. Mikro on helppo pyyhkiä puhtaaksi höyryttämisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan mukiin vettä ja pyöritän sitä mikrossa kunnes kupista alkaa höyry nousta. Mikro on helppo pyyhkiä puhtaaksi höyryttämisen jälkeen.
Voisikohan siihen veteen laittaa vähän tiskiainetta?
Vierailija kirjoitti:
Käy kaupasta uuden.
Niin just! En voi ymmärtää näitä uussavuttomia! ;)
Vierailija kirjoitti:
Tää neuvotaan monessa mikron käyttöohjeessakin. Hyvä keino!
Uuninpuhdistusaineella, sellaisella vaahdolla. Suihkuttelet sitä reilusti uuniin, varo ritilöitä, niihin ei kannata laittaa puhdistusainetta koska sitä on niin vaikea saada pois. Annat vaikuttaa ja pyyhit rätillä. Kaikki irtoavat osat (lautanen, lautasen alla oleva muovinem rengas, mikrokupu) tiskikoneeseen.
Suihkit vähän kosteutta seinille ja annat liota hetken.
puolikas sitruuna kulhoon jossa vettä, täydellä teholla 5 min, anna jäähtyä ja pyyhi puhtaaksi.
Minä olen pyyhkinyt puhtaaksi aina sen jälkeen kun olen tehnyt puuroa mikrossa. Mikro on ihan kostea sen jälkeen ja liat irtoaa hyvin :)
Vierailija kirjoitti:
Suihkit vähän kosteutta seinille ja annat liota hetken.
Just.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisikohan siihen veteen laittaa vähän tiskiainetta?
Monet laittavat hiukan sitruunasta puristettua mehua.
Vesi vanhin voitehista. Eli kuppi mikroon ja vesihöyry pehmittää liat, jotka on sitten helppo pyyhkäistä pois.
Laita astianpesukoneeseen. Mikron ovi auki, aukko alaspäin, älä käytä pesuaineita.
Homma hoidettu ja puhdasta tuli. Vesihöyrytys ja pyyhkiminen Lidl:n siivouspyyhkeillä. Kiitos avusta! t. Ap
Miten ap voi olla niin uusavuton, että tarvitaan mikron putsaukseenkin apua? Kai hän seuraavaksi kysyy, miten olisi parasta pestä kädet.
Laita kananmuna sinne lämpiämään muutamaksi minuutiksi. Siivoa pois kun valmista.
Vierailija kirjoitti:
Miten ap voi olla niin uusavuton, että tarvitaan mikron putsaukseenkin apua? Kai hän seuraavaksi kysyy, miten olisi parasta pestä kädet.
Mä veikkaan, että sulla ei oikeasti ole yhtään hyvää kikkaa mikron puhdistamiseen, ja ehkä tästä masentuneena päätit varmuuden vuoksi haukkua aloittajan.
Minä käyn mikron kanssa saunassa. Lika irtoaa helposti suihkulla vartin saunomisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tuotakaan ei muuten moni osaa tehdä oikein, vaikka luulee osaavansa.
Käy kaupasta uuden.