Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi lähettää koko ajan muistutusviestejä suvun/tuttavien syntymäpäivistä minulle

Vierailija
04.11.2018 |

Anoppi lähettää minulle "muistutsviestejä" sukunsa jäsenten syntymäpäivistä. Tätä on jo jatkunut vuosia.
Olen yrittänyt sanoa että ei lähetä niitä viestejä, kun ei kiinnosta. Olen pistellyt viestit reagoimatta niihin mitenkään, mikä on aiheuttanut sen että nykyään anoppi lähettää ensimmäiset viestit jo 3-4 päivää ennen kumminkaiman synttäreitä. Siitä sitten joka päivä ja pari päivää syntymäpäivien jälkeenkin (vielä ehtii onnitella Mairea!).

Aivan järkyttävän ärsyttävää. Ja sitten kun ei edes tunne näitä anopin sukulaisia, kaukasia serkkuja niin vähän kokoakin laittaa jollekin Irmelille onnitteluita.

Mitä teen, miten pääsen tästä spämmäyksestä eroon? Lähetänkö perseen kuvan joka onnitteluviestin yhteydessä? Vaikka turhaan mun kiukutella näillä synttärisankareille koska tuskinpa he ovat pyytäneet anoppia muistuttamaan synttäreistä!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit ja otan osaa :)

Vierailija
2/19 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran naisen oletetaan olevan jopa anopin suvun muistaja. Miksei miehesi muista?! Ohjaa viestit hänelle ja jos ei nappaa, kertokoon äidilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa, että lähettää viestit pojalleen, jolle nämä ovat sukua.

Vierailija
4/19 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, toisaalta kiva kun muistuttaa, itse ainakin olen hajamielinen ja kiva laittaa joskus viestiä tai korttia onnitellakseen. MUTTA OMILLE SUKULAISILLE,miksi hän ei laita näitä muistutusviestejä omalle lapselleen

Vierailija
5/19 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä välittäisin joka kerta viestin eteenpäin sille anopin pojalle, jonka sukulaisia nämä ihmiset ovat, ja sen jälkeen kuittausviesti anopille "kiitos muistutuksesta, viesti välitetty pojallesi".

Vierailija
6/19 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain aikoinani yhden ainoan joululahjan anopilta.

Se oli lehtitilauksen (itse lehti tilattiin kälylle) mukana tullut ilmainen kalenteri. Anoppi oli merkinnyt siihen kaikki sukunsa kaikki merkkipäivät. Hääpäivät, synttärit, toisten nimien nimipäivät jne.

Tää oli ainoa lahja 30 vuoden aikana. Häälahjakin annettiin miehen nimellä. Edes minun syntymävuottani ei kysytty, saati lähetetty koskaan edes korttia.

Mutta minun olisi pitänyt lähetellä onnittelut miehen sukulaisille, joita en ollut koskaan edes tavannut.

Niin röyhkeää.

Vierailija
7/19 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyyköhän anoppisi sukulaisiltaan, että oletko sinä onnitellut?

Vierailija
8/19 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi haluaa ottaa sinut mukaan, ei jätä sinua yksin sinne ilmeisen hapokkaiden sappipierujesi löyhkään, mitä tämä avaus oikein selvästi kuvastaa.

Vierailija
9/19 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti tekee tota. Se myös ilmoittelee, milloin kenenkin kuolemisen muistopäivä lähestyy, että voin sitten viedä haudalle kynttilän. Ja kun en vie, niin saa sitten syyn mököttää ja kiukutella, kun ei ole kaukainen sukulainen ollut tärkeä.

"se Adalmiina tätikin oli sulle niin kiva silloin, kun olit vauva!" Eli itsellä ei mitään muistikuvaa isoäitini serkusta, mutta niin vaan kynttilöitä pitäisi viedä kuolemisen vuosipäivänä ja tädin synttärinä. Jouluna ja pyhäinpäivänä tietenkin. Nää haudat saattaa sijaita useiden satojen kilometrien päässä toisistaan, mutta se on kuulemma järjestelykysymys. Kyllä hän on aina nämä asiat hoitanut, edes delegoimalla.

En käy haudoilla, enkä muistele synttäreitä tai lähetä joulukortteja läheisillekään.

Vierailija
10/19 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ao jatkaa..

Anoppi toki lähettää muistutus viestinsä myös pojalleen mutta sen lisäksi siis myös minulle.

Ensimmäisinä vuosina kilttinä tyttönä lähettelin kaikille onnitteluviestin ja jouluna ostin (omilla rahoilla, autsista) joululahjat miehen suvulle tätejä myöten. Tonnin tuhlattuani vähän kypsätkin touhuun, kun kukaan ei edes kiittänyt eikä mitenkään muistanut minua/miestäni. Samoin omien syntymäpäivieni aikaan puhelin ei piippaa onnitteluita miehen suvulta.

Sitten päätin, kun homma ei ole molemminpuolista niin jätin sitten siihen. Mies hoitaa jos haluaa.

Vierailija
11/19 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi estolistalle.

Vierailija
12/19 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyyköhän anoppisi sukulaisiltaan, että oletko sinä onnitellut?

En tiedä mikä stasi hänellä on apuna, mutta jostain hän hyvin tarkkaan tietää olenko onnittelut ja milloin. Joskus kokeilin valehdella, että juujjuu viestiä lähettelin mutta ei mennyt läpi..

Eli varmaan kysyy sitten ketkä ovat onnitelleet.

Vierailija
13/19 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen anoppina ihan hiljaa merkkipäivistä jne. enkä hermostu, vaikka miniä itkeä vollottaa, kun ei päässyt mukaan miehensä enon synttäreille, joissa oli esiintymässä se miniän fanittama laulaja.

Vierailija
14/19 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen anoppina ihan hiljaa merkkipäivistä jne. enkä hermostu, vaikka miniä itkeä vollottaa, kun ei päässyt mukaan miehensä enon synttäreille, joissa oli esiintymässä se miniän fanittama laulaja.

Kai sinä sille pojalles välität ne kutsutt?

Vierailija
15/19 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi lähettää minulle "muistutsviestejä" sukunsa jäsenten syntymäpäivistä. Tätä on jo jatkunut vuosia.

Olen yrittänyt sanoa että ei lähetä niitä viestejä, kun ei kiinnosta. Olen pistellyt viestit reagoimatta niihin mitenkään, mikä on aiheuttanut sen että nykyään anoppi lähettää ensimmäiset viestit jo 3-4 päivää ennen kumminkaiman synttäreitä. Siitä sitten joka päivä ja pari päivää syntymäpäivien jälkeenkin (vielä ehtii onnitella Mairea!).

Aivan järkyttävän ärsyttävää. Ja sitten kun ei edes tunne näitä anopin sukulaisia, kaukasia serkkuja niin vähän kokoakin laittaa jollekin Irmelille onnitteluita.

Mitä teen, miten pääsen tästä spämmäyksestä eroon? Lähetänkö perseen kuvan joka onnitteluviestin yhteydessä? Vaikka turhaan mun kiukutella näillä synttärisankareille koska tuskinpa he ovat pyytäneet anoppia muistuttamaan synttäreistä!

Vaihda numero, älä  anna uutta anopille.

Tai sitten ilmoita että jos viestitys jatkuu, teet kotirauhan häirinnästä ilmoituksen poliisille.

Vierailija
16/19 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmaan miniä olisi päässyt juhliin jos olisi laittanut OMAN onnitteluviestin miehen enolle? Vai eikö?

Hermostuko edes silloin kun oma poikasikaan ei päässyt veljesi juhliin, vai kutsuttiinko poika pelkästään eikä vaimoa?

Vierailija
17/19 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda numero, älä  anna uutta anopille.

Tai sitten ilmoita että jos viestitys jatkuu, teet kotirauhan häirinnästä ilmoituksen poliisille.

Kyllä minä muuten olen anopin kanssa mielellään tekemisissä, ainoastaan nämä muistutteluviestit ärsyttävät.

Oispa joku sovellus joka blokkaisi kaikki viestit joissa on avainsana syntymäpäivä. Muut voi tulla läpi.

Vierailija
18/19 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaa vähän. :) Aika harmitonta kuitenkin. 

Vierailija
19/19 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä sille pojalles välität ne kutsutt?

Miksi olisin? Ei ollut mitään välitettävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan