Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ahdistun joistakin asioista turhaan?

Vierailija
04.11.2018 |

Esimerkiksi lomalta töihin palatessa saatan hyvinkin vähän jännittää ihmisten keskuuteen palaamista. Tiedän että tilanteessa ei ole mitään pelättävää, ja saatankin toisina hetkinä iloitakin siitä. Kuitenkin viimeisenä loma-aamuna voi iskeä sellainen ”jo huomenna, eih, nyt jännittää”. Miksi jännittäminen menee päälle ilman syytä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut sama ongelma koko elämäni ajan. En osaa auttaa, tuntuu että tämä ominaisuus vaan pahenee vuosi vuodelta. Mulla oli jossain vaiheessa ihan hyväkin kausi (20-25 vuotiaana), mutta sitten tuli lapset kuvioihin ja nyt saa jännittää lisäksi vanhempainiltoja, synttäreitä yms. Tuntuu että tämä elämäni on yhtä ahdistusta vaan, vaikka täytän pian 40.

Vierailija
2/10 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jännittäminen haittaa? Se saa sinut vain skarpimmaksi ja saat aloitettua työt taas tarmokkaasti aivan niin kuin hyvän loman jälkeen ideaali tilanne onkin. Ota siis tuo jännittäminen positiivisena, älä negatiivisena asiana. Älä ajattele sitä ahdistamisena, vaan vain jännittämisenä. Kaikkia jännittää samalla tavalla, mutta eivät he asiaa niin tuo esille tai ajattele. Minä jännitän tavallaan jo huomista maanantaita viikonlopun jälkeen, mutta en anna sen häiritä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut sama ongelma koko elämäni ajan. En osaa auttaa, tuntuu että tämä ominaisuus vaan pahenee vuosi vuodelta. Mulla oli jossain vaiheessa ihan hyväkin kausi (20-25 vuotiaana), mutta sitten tuli lapset kuvioihin ja nyt saa jännittää lisäksi vanhempainiltoja, synttäreitä yms. Tuntuu että tämä elämäni on yhtä ahdistusta vaan, vaikka täytän pian 40.

Mitä sitten tapahtuu, kun vanhempainilta menee hyvin? Tuntuiko aikaisempi huoli turhalta ja hukkaan heitetyltä murehtimiselta? Sinun pitäisi asettaa itsellesi joku aika murehtimiseen ja sitten antaa sen asian olla ja antaa mennä omalla painollaan. On täysin turhaa käyttää aikaa sellaiseen, vaan voit käyttää ajan ja energian mielenkiintoisempaan.

Vierailija
4/10 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien normaalia jännittämistä on alettu kutsua ahdistukseksi? Ei tuo ap:n kuvailema tilanne ole ahdistusta nähnytkään.

Vierailija
5/10 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien normaalia jännittämistä on alettu kutsua ahdistukseksi? Ei tuo ap:n kuvailema tilanne ole ahdistusta nähnytkään.

No, ehkä se ei ole ahdistusta, mutta se on kuitenkin sellaista, joka vaikuttaa jo edellisenä päivänä, että silloin ei oikein osaa rentoutua / nautiskella. Mielestäni se ei ole enää normaalia, kun työpaikassa on ollut jo vuosikausia.

Vierailija
6/10 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ehkä se ei ole ahdistusta, mutta se on kuitenkin sellaista, joka vaikuttaa jo edellisenä päivänä, että silloin ei oikein osaa rentoutua / nautiskella. Mielestäni se ei ole enää normaalia, kun työpaikassa on ollut jo vuosikausia.

Minulla jännittäminen voi mennä niin överiksi, että alan oksennella. Aina olen ollut stressiherkkä. Sen takia varmaan minulla onkin ahdistuneisuushäiriö -diagnoosi.

Vierailija
7/10 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus ja normaali jännitys tai sosiaalisten tilanteiden pieni jännittäminen on ihan eri asioita. huomasin itse tämän kun olen nyt reilun viikon ollu tosi ahdistunut, tarkoittaen että en pysty syömään, nukkumaan, tai oikein keskittymään mihinkään kun mielessä pyörii vaan kaikki asiat. myös hiloiken ja tärisen välillä. selkeästi vaikuttaa esim. reaktio ja keskittymiskykyyn jo haittaavasti, eikä sillä tavalla kuin pitäisi (että jännittäminen lisäisi tarkkuutta niikuin normaalisti). Olo on kertakaikkiaan paska. hiukan on nyt jo helpottanu mut vieläkin oireilen. Mielestäni ahdistus-sanaa käytetään ihan väärin. 

Vierailija
8/10 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on lievä asperger.

Vierailija
9/10 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on lievä asperger.

Perustuen mihin?

Vierailija
10/10 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin rasittaa jännittämiset. Ensi viikolla on lapsen synttärit ja mitäs muuta. Kyllä se rasittaa jos on monta erilaista tapahtumaa ja kaikkiin pitää vähän asennoitua etukäteen. En oikein osaa toimia nopeasti yllättävissä tilanteissa joten koetan miettiä, millaistahan siellä on, millaisia kohtaamisia tod.näk. vastassa ja suunnittelen toimintatapaa niihin.