Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun paino ei imetyksestä huolimatta vaan putoa

Vierailija
04.11.2018 |

Mulla nousi paino 30 kg raskauden aikana. (Synnytin tasan 2 kk sitten) Viimeiset 10 kg tuli parin viimeisen vkon aikana eli oli nestettä. Kesällä oli niin kuuma ja olo oli niin tukala että sain hädin tuskin syötyä kunnolla ja silti paino vaan nousi. Luotin että koska kyse varmasti on pitkälti nesteen kertymisestä, se paino myös imettämällä tippuu hujauksessa. Esikoisesta tuli painoa 25 kg joka oli kaikki pudotettu imettämällä 2 kk.

Nyt tuosta 30 kg on jäljellä 15 kg. Viimeisen kk aikana ei ole tapahtunut mitään. Paino on junnannut ihan samassa pisteessä. Vauva syö tosi paljon ja maitoa tulee ylimääräistäkin puoli litraa vrk. Syön terveellisesti kotiruokaa, en lainkaan roskaruokaa tai eineksiä ja karkkia/ sokeriherkkuja 2-3 kertaa kuukaudessa.
Tiedän että pitäisi liikkua enemmän mutta niskani on niin jumissa jatkuvasti (raskaat rinnat+ huono asento yöllä imettäessä, vanha niskan välilevynpullistuma) että välillä ei vaan pääse liikkeelle. Vauva haluaa olla 24/7 sylissä -ei vaunuissa, ei iskän kanssa, mun sylissä- joten se rajoittaa liikkumisen aloittamista. Kotijumppaa teen mitä pystyn ja vaunulenkkeilen, kävelen aina portaat vaikka kannettavana olisi kuinka paljon.

Mistä johtuu että vaikka aivan taatusti imetyksen myötä kulutan enemmän, kuin mitä syön, painoni ei laske millään? Vyötärön ympärys pienenee kyllä samoin kuin takapuolikin mutta paino vaan ei laske.

Nämä ylimääräiset 15 kg masentaa enemmän kuin pitäisi. Hävettää jopa nähdä kavereita tällaisena pullerona. Vikaa on korvien välissä, tiedän. Onko alettava laskemaan kaloreita? Karppaamaan? Mikä olisi järkevää imettäessä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitä huomio ruuan sisältöön.

Vierailija
2/2 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paino alkoi aina laskea vasta puolen vuoden imetyksen jälkeen. Ylipainoa ei kylläkään ollut, joten laihduin imetysaikoina alipainoiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi