Kauako sappikohtaus voi kestää?
Moikka,
kärsin tässä parhaillaan ja en aiheesta vielä huomannut postausta, eli:
Kuinka kauan sappikohtaus yleensä kestää? Ja kuinka kauan sitä uskaltaa kärvistellä kotona ennenkuin lähteä sairaalaan?
Alkoi pientä tuntua kohtauksesta jo n. klo 24, jolloin otin ensimmäisen Litalginin. Sitten nukkumaan, jonka jälkeen herätys koviin kipuihin klo 4.20, jolloin otin yhden Litalginin. Tuntui, ettei se auta ja kivut vain pahenivat, joten popsin toisenkin naamaan. Uni tuli taas joskus 5:30. Sitten taas heräsin kipuun 7:40?! En enää uskalla ottaa Litalginia, mutta nyt jännittää meneekö tämä ollenkaan ohi....? Pitääkö lähteä jo päivystykseen vai kärsinkö vielä, jos tämän aallon jälkeen helpottaisi...?
Kommentit (8)
Mulla 4 päivää, kunnes kivi tuli ulos.
Litalgin ei tunnu mulla missään.
En ole leikkausjonossa - kohtauksia on ollut vielä sen verran harvoin ja Litalgin auttanut melko hyvin, joten määränneet vain sitä. Nyt vastikään ovat hiukan tihentyneet kohtaukset. Ehkä 1-8 kohtausta puolessa vuodessa , josta 2 kivuliaampaa.
Minut leikattiin vasta eri syistä, ja siksi en haluaisi heti taas uudelleen leikkuupöydälle - mutta toisaalta, ilmeisesti ne jonot ei kauhean lyhyitä olekkaan?
Nyt taas HIUKAN antaa periksi, mutta jomottaa ja pakottaa siltikin vielä niin, ettei nukkumaan kykene..
Minä en vihaa koiria, mutta moni koiranomistaja ei ole tarpeeksi vastuullinen. Ihmettelen esi. sitä, että miksi terve nuori ihminen ei osaa niitä lantakasoja korjata, kun joku rollaattorilla kulkeva puudelin omista kukkii pussin kanssa oja pohjalla ja kerää pikkusormenkokoisen palaman pois.
Pyöräillessäni on usein koira meinannut minut kaataa juoksemalla hihna ojossa tien yli ja pimeässä vähän vaikea nähdä.
Siis kuljen pyörällä työmatkat enkä ole mikään sukkahousukiitäjä.
Kaikki vähänkin taisteluiltaan viittaavat rodut pitää kieltää.l
Mistä sait Litalginin? Minulle sanoi Otsin sisätautilääkäri että sitä ei enää kirjoiteta. Sen syömisessä oli jokin riski..
Sappikihtaus kestää itsellä ainakin pari tuntia. Toki maha voi olla vähän herkkä sen päivän.
Menisin päivystykseen! Ei sen kuuli jäädä päälle. Voi olla tulehdus
Kokeile laitta joku kovempi tyyny yläselän alle. Se lopettaa itsellä joskus kivut.
Ihan lääkäri on määrännyt mulle litalginit. Ei kyllä maininnut mitään mistään haitoista?
Helpotti kivut n. puoli kasin aikaan. :) ei tarvinnut onneksi lähteä päivystykseen.
Kyllä Litalginia kirjoitetaan, ainoa joka auttaa sappikohtaukseen. Itselläni hoituu ruokavaliolla ja tarv. Litalginilla.
Sappikohtaus voi kestää 10minuutista, useampaan vuorokauteen.
Jos kipuja, mene päivystykseen. Ongelmaksi muodostuu maksa-arvot ja mahdollisesti jopa haimatulehdus. Päivystyksessä ottavat nuo arvot.
Oletko leikkausjonossa? Sappikohtaukset eivät katoa lääkkeellä, vaan ainoa toimenpide on leikkaus.