Onko nyt kiva ajella nastoilla kesäkelissä?
Viikko sitten oli jonot kadulle asti rengasliikkeissä kun hätäiset vaihdatti renkaita muutaman lumihiutaleen takia. Nyt on ennusteiden mukaan kesäkeliä ehkä koko loppuvuosi. Varmaan hauskaa kuunnella sitä nastarenkaiden rohinaa tammikuuhun asti?
Nastat pitäisi kesäkeleissä kieltää kokonaan.
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Olen ainakin hengissä. Oli välillä jo sellaiset kelit, ettei pelkillä kitkoilla ajeltua voisi välttämättä sanoa samaa.
Sinulla ei saisi olla ajokorttia (tai ehkä Sinulla ei olekaan?).
Minä olen ajellut laskujeni mukaan n. 13 talvea "sellaisissa ja tällaisissa keleissä" kitkarenkailla ja olen tässä vielä ainakin tänä aamuna hengissä ja ihan kohtalaisessa kunnossa.
En haudasta tänne kirjoittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isossa Mersussa ei nastarenkaiden ropina häiritse -äänieristys tuplaikkunoineen pitää melun teidän muiden ilonanne.
Sitten kun vielä osaisit ostaa auton joka pysyy tiellä ilman ajonvakautusta.
Avaapas nyt hiukan tuota kommenttia, eihän siinä ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heippa nastaväki, kivasti on lämpömittarissa +9 ja eilen oli lehdessä että talvi tulee helmikuussa. Olettehan myös raapanneet joka aamu tuulilasin kun on talvikelin renkaatkin alla.
Pidän autoani lämpimässä tallissa joten ei ole moiselle tarvetta.
Nastarenkaat on jo kyllä alla.
Halusitko vielä tietää jotain?
Voithan raapata ikkunat sisällä kun kerran on kesäkelillä nastarenkaatkin.
Tämä voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta lämpimässä tallissa säilytetyn auton ikkunoita ei tarvitse puhdistaa jäästä...
Ja mistäs sen tietää minä aamuna tiet ovat liukkaat?
Huomenna on yli 10 astetta plussaa, täytyy varmaan laittaa toppapuku päälle.
Muistakaa pistää pitkät kalsarit kun on kerran talvirenkaatkin jo!
Voihan sitä vaippojakin käyttää varmuuden vuoksi vaikkei olisi karkailuvaivoja. On sitten varma kuten nastarenkailla ajaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylen toimittaja kirjoitti:
Korvaan nastojen aiheuttaman kulumisen veroissa.
Hengitysteihin kulkeutuvat partikkelit aiheuttavat miljoonakulut terveydenhuollolle.
Eikös terveydenhoito ole ilmaista.
Maksutonta, ei ilmaista.
En ole vielä maksuttomaan terveydenhoitoon törmännyt, enkä ilmaiseen.
Meidän autosta vaihdettiin tänään nastat pois, pannaan sitten tammikuussa takaisin kun talvi alkaa.
Just oli tänään oravanpyöräkehä ykkösellä kolari jossa kaikki osapuolet varustettu nastarenkailla. Mukava ja turvallinen vissiin ajaa niillä liian lähellä.
Huh hellettä, 11 astetta näyttää mittari plussaa. Kyllähän tällaisella loppukesän kelillä ehdottomasti pitää olla nastarenkaat alla reuhuamassa. Krrrh krrrh krrh krrh krrrh. Kiva se ääni parkkitaloissa varsinkin kaikuu hienosti.
Viekää lapset pulkkamäkeen kun on kerran nastarenkaatkin jo laitettu.
Nurmi vihertää meidän pihassa, ei tulisi mieleen ajella nastarenkailla.
Pistäkää nastaporukat autossa myös lämmöt täysille vaikkei ole talvi.
Nastojen rapina kuuluu kadulta niin ettei ikkunaa voi pitää auki.
On kiva ajaa. Yöpakkaset jäädyttää tiet kun päivällä on satanut.
Onko kiva asua siellä loskaisessa etelässä, kun tämä märkä syksy jatkuu samanlaisena koko talven? Terveiset täältä Lapista, tulkaahan nauttimaan kunnon talvesta heti kun tänne tulee lumi maahan. Eli joulukuussa viimeistään. Jos teillä on varaa.
Aion pitää nastoja vuoden ympäri jos se saa jonkun näin päästään sekaisin
On kivaa, stressitön olo kun ajan autolla vain öisin eikä tarvitse kokoajan tarkistella onko nyt yöpakkasia vai ei.
Nytkin on taas tulos vähä pakkasta, kunhan ei sataisi, niin jatkuu vielä kesäkumeilla ajo B)
Vierailija kirjoitti:
Pistäkää nastaporukat autossa myös lämmöt täysille vaikkei ole talvi.
Sulla on varmaan ilmastointi käytössä kun ei ole vielä talvi?
Niitä on jatkossa enemmänkin paikalla kun asfaltin jauhaminen tomuksi nastarenkailla suurimman osan "talvesta".