Olen neuvoton. Mies heittäytyi sänkyyn eikä reagoi mihinkään, uhkaili jopa olevansa menemättä maanantaina töihin
Aamulla kaikki oli vielä normaalisti, mutta sitten tapahtui jotain enkä oikein tiedä mitä.
Mies meni sänkyyn, esittää nukkuvaa eikä reagoi mihinkään. Meillä oli tänään suunnitelmissa kaikenlaista ohjelmaa, mutta yksin lapsen kanssa ei huvita mennä. Yritin käydä ensin kutittelemassa miestä, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Odottelin, että jospa ne olivat normaalit päiväunet mutta mies makaa tuolla edelleen eikä puhua pukahda mitään.
Kävin kaupassa vaikka arvelutti jättää lasta miehelle. Kotiin tultua kuulin kun mies jutteli lapselle, mutta heittäytyi äkkiä takaisin sänkyyn kun kuuli tuloni, eli tuo on mielenosoitusta taas minua kohtaan. Hän ei reagoinut lapseen, kun lapsi kävi kyselemässä isiä, ei vastannut kysymyksiini. Sen hän sanoi, että häntä ei huvita mikään ja hän tuskin menee edes maanantaina töihin. Soitin jo anopille, mutta hän vain alkoi jauhamaan säästä ja miten aikoo sanoa pojalleen pari valittua sanaa, eli hän ei tajunnut tilannetta.
Ensin totta kai suutuin, mutta nyt olen vain huolissani. Mitä ihmettä voin tehdä? Onko tämä nyt pysyvä olotila? Olen vihainen miehelle, että hän veti tuon vaihteen päälle kun tiedossa oli kaikkea kivaa, koska lapsihan tästä kärsii. Lapsi itkeskeli jo makkarissa kun ei saanut ennen niin osallistuvaa isiä huomioimaan itseään. Hain lapsen nyt olohuoneeseen ja suunnittelen mitä tekisimme keskenämme.
Kommentit (34)
Olen törmännyt meillä vastaavaan tapaukseen. Mies olettaa, että luet ajatuksiaan. Tahtoo jotain ja sinun olisi se itänyt silloin aamulla huomata. Raivostuttavaa!
Ai että kuulostaa tutulta, meillä oli ystävien kesken mökkireissu tulossa ja sovittiin, että mennään kahdella autolla. No lähtöpäivänä toisen auton omistajaa ei saanut kiinni kukaan vaikka tunteja yritettiin, lopulta tyttöystävänsä vastasi ja kertoi miehen maanneen koko päivän sängyssä mököttäen, eikä vastaa lainkaan. Ei vastannut puhelimeen päiviin sen jälkeenkään, kunnes lopulta oli kuin mitään ei olisi tapahtunut. Eipä enää herunut luottamusta keltäkään, eikä pahemmin kutsuttu mukaankaan. Naurettavan itsekeskeistä käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa masentuneelta tai ainakin alakuloiselta ja väsyneeltä. Mitäpä jos annat levätä viikonlopun ja katsot sitten tilannetta uudestaan. Miksi et mene kahdestaan lapsen kanssa kerta olette sopineet? Anna miehen möllöttää äläkä anna sen vaikuttaa sinuun ja lapseesi. Jos ei maanantaina mene töihin niin käske työterveyteen.
No ihan samalla lailla ap voisi heittäytyä puhumattomaksi sänkyyn ja antaa miehen selviytyä viikonlopusta yksin lasten kanssa.
Miesvauvoja sitä pitää vaan jatkuvasti ymmärtää ja passata.
Teillä ei sitten peitto heilu kotona?
Oho. Katatoninen skitsofrenia on nykyaan todella harvinaista.
Miksi kiinnität mitään huomiota tuollaiseen pelleilyyn? Anna miehen olla ja tee lapsesi kanssa jotain kivaa. Ei lapsen tarvitse kärsiä isän typeryydestä. Tuo tulee myöskin toistumaan jos olet mukana.
Jos töissä on jotain ikävää, kun ei halua mennä?
Kuulostaa mun isältä ja sitä traumatisoinut sen lapsuus ja sillä on todettu persoonallisuushäiriö. Mun isä saattoi muistaa yhtäkkiä jonkun ikivanhan jutun ja alkaa kiukutella äidille siitä, tai sit jostain muusta ihan pienempääkin pienemmästä syystä. Kannattaa totutella tuohon, jos meinasitte olla kimpassa, tai sitten nosta kytkintä. Tuskin tilanne tulee muuttumaan.
Mun ex oli tollanen. Mykkäkoulua ja mielenosoituksellista muumio leikkiä. Heittäytyi ihan flegmaattiseksi. Ei reagoinut mihinkään. Sanoin että jos ei lopeta niin haen avioeroa. Siihenkään ei reagoinut. Vasta kun sai oikeudesta tiedonannon siitä että olen hakenut eroa alkoi tulla vipinää ukkoon. Silloin se oli liian myöhäistä. En ala elämääni tuhlaamaan drama queenin temppuja katsoessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan yhtäkkiä vaan hiimaile makkariin ja heittäydy hervottomaksi? Onko tää jatkumoa sille eilisillan jutulle missä tappelitte mitään puhumatta auton ovesta ja sitten lapsikin säikähti sitä huutoa(?) ja sitten mietittiin jo kuinka mies varmasti aikoi potkaistakin sua?
Ellei oo, ja oot eri kirjoittaja, kokeile kelata takaisinpäin päivää, ja mieti mitä olitte tekemässä juuri ennen kuin miehes lamaantui. Kyllä sieltä joku syy löytyy, johtuu se sitten miehestä itsestään tai jostain mitä sinä sanoit/teit.
Siinä eilises ketjus se mieshän aikoi potkaista...miksi ap:ta haukuttiin aiheetta. Ja muutenkin käyttäytyi siinä mies oikeasti oudosti.
Ehkä ohimenevää. Nyt on niin synkkä kaamos, että helposti mieliala vajoaa ja motivaatio on alhainen.
Alkuperäisenä syynä voi olla jokin tapahtuma tai ristiriitatilanne, josta hän ei vain osaa / suostu puhumaan vielä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Jos mieskoneeseen tulee toimintahäiriö eikä se ala toimimaan yhdellä potkaisulla sivupaneeliin, se kannattaa hävittää ja ottaa uusi tilalle.
Mitä hyötyä on mieskoneesta joka ei halua mennä töihin? Ei sellainen tuota korkeampaa elintasoa.
Joku asia hiertää, halusi sinua?
Parisuhteessa kumpikin haluaa hyvää oloa kummallekkin. Vaihtakaa muutama sana jos selviäisi