Tiedätkö vielä ketään, joka laittaa sokeripalan huulien väliin kahvia juodessa?
Kommentit (13)
Juu. En tosin yhtään alle 70-vuotiasta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mummo teki sitä :D
Niin minunkin!
En ymmärtänyt koskaan miksi sitä palaa ei voinut laittaa sinne kahvin sekaan.
Ei..se piti olla huulilla😂
Minä joskus. Makeus tuntuu eri lailla. Myös karkkia voi käyttää, tulee makukahvia.
Minä (mummoni lisäksi) :D En tosin varsinaisesti huulten väliin vaan kielen päälle, mutta joka tapauksessa. Ja olen siis 30-vuotias. Oon huomannut, että multa kuluu vähemmän sokeria näin - ennen laitoin 2 tai 3 palaa mukilliseen, nykyään riittää yksi.
Mun hiljattain melkein satavuotiaana kuollut mummo teki tuota suusokerijuttua sekä tassilta ryystämistä kun olin lapsi n.30v sitten, mutta sekin siirtyi jossain vaiheessa nykyaikaan ja joi kahvinsa ns. normaaliin tapaan.
Olen 55v ja juon kahvit tassilta, sokeripala huulten välissä. Asun Vantaalla.
Miksi kahvi on kaadettu tassille entisaikoina?
Minunkin mummi joi aina kahvin sokeripala suussa. Olin ihan unohtanut koko jutun.
Joo kyllä töissä ihan nuorempi asiakas sanoi että kun ei ole kahvin kanssa palasokeria. Sanoin onhan siinä hienoa sokeria, sehän sekoittuu paremmin. Tyyppi sanoi että hän haluaa laittaa palasokeria suuhun ja hörpätä kahvia. Olin ihan ihmeissäni ja ilmeisesti se näkyi minusta kun tyyppi kävi nauramaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kahvi on kaadettu tassille entisaikoina?
Ettei polttaisi suuta. Jäähtyy nopeammin ja voi puhallella laakealla lautasella.. Kahvi saattoi olla lähes kiehuvaa, jos sitä pidettiin hellalla ettei jäähtyisi liikaa.
En. Eikä kukaan enää hörpi kahvia lautaselta kuten mummin isotäti teki..