Miten pääsisi ruokaremontissa alkuun?
Tiedän miten pitäisi syödä, mutta en vain pääse alkuun. Yritän joka päivä, mutta jossain kohtaa aina päätän että huomenna on paras päivä aloittaa. Nyt on mennyt muutama kuukausi jo näin.
Vielä alkukesästä söin ihan normaalisti ja terveellisesti.
Kommentit (16)
Ilmeisesti se ruoka, mitä sinun mielestäsi pitäisi syödä ei olekaan sitä mitä oikeasti pitäisi syödä, jos aloittaminen on noin hankalaa. Mitä se siis on se sinun mielestäsi oikea ruoka ja oikea tapa syödä sitä?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti se ruoka, mitä sinun mielestäsi pitäisi syödä ei olekaan sitä mitä oikeasti pitäisi syödä, jos aloittaminen on noin hankalaa. Mitä se siis on se sinun mielestäsi oikea ruoka ja oikea tapa syödä sitä?
Mun mielestä oikeasti pitäisi syödä paljon kasviksia ja vähän mitään teollisesti tuotettua höttöä. Sopiva ruokarytmi on 2-4 tunnin välein.
Nyt syön terveellisen aamupalan, mutta sen jälkeen alkaa tauoton kaiken shitin pupeltaminen, joista pahin ovat juustot ja leipä runsaassa määrin. Myös suklaa maistuu.
Jotenkin en ennen edes kaivannut tällaista ruokaa, vaan terveellinen ruoka piti minut tyytyväisenä. Nyt käsi käy suuhun koko ajan vaikken haluaisi.
Minä sain homman alkuun näin: etsin netistä herkullisennäköisiä terveellisen ruoan reseptejä ja suhtauduin asiaan kokkailun ja uuden oppimisen kannalta. Esim. uunivihannesten pilkkominen ja öljyssä pyöräyttäminen oli kivaa puuhaa ja itse tehtyjä ruokia tulee arvostettua jotenkin enemmän kuin eineksiä.
Mulle Fatsecret- sovelluksen käyttäminen on ollut suuri apu. Tulee valittua vähäkalorisia ruokia ja paino laskee pikkuhiljaa.
Pidä ruokapäiväkirjaa, niin huomaat ehkä, ettei se niin metsään menekään. Muista sit olla ihan rehellinen.
Lisää, älä vähennä, eli syö riittävästi kunnon ruokaa. Proteiinia joka aterialle, jotta koet kylläisyyttä. Aamupuuron kanssa raejuustoa. Välipalaksi rahkaa. Pari lämmintä ateriaa, joilla proteiinipitoisia ruokia hiilarilisäkkeen ja kasvisten kanssa, ni loppuu leipähimot. Sit just kasviksia jokaa aterialle. Kun saat riittävästi kaikkea niin himot vähenee. Nuku riittävästi ja jotain liikkumista päivittäin. Älä mene nälkäisenä kauppaan.
Helppoa. Valkoinen leipä ja pullat pois, sipsit limut ja karkit pois. Pikaruoka ja einekset pois. Annoskoon tarkistus.
Jää sairaspäivärahalle. Tää dieetti toimii tosi hyvin. Nytkin mulla on varaa syödä viikonloppuna vaan omenasosetta ja kaurapuuroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä oikeasti pitäisi syödä paljon kasviksia ja vähän mitään teollisesti tuotettua höttöä. Sopiva ruokarytmi on 2-4 tunnin välein.
Nyt syön terveellisen aamupalan, mutta sen jälkeen alkaa tauoton kaiken shitin pupeltaminen, joista pahin ovat juustot ja leipä runsaassa määrin. Myös suklaa maistuu.
Jotenkin en ennen edes kaivannut tällaista ruokaa, vaan terveellinen ruoka piti minut tyytyväisenä. Nyt käsi käy suuhun koko ajan vaikken haluaisi.
2-4 tunnin välein on ihan liian tiheä tahti, no ehkä se 4 tuntia on siinä rajalla, että ihan ok. Mutta kahden tunnin ruokailuväli kertoo vain siitä, että edellinen ateria ei ollut kelvollisesti koostettu. Ruoansulatus ei ehdi tekemään hommaa loppuun kun jo uutta työnnetään sisään.
Paljon kasviksia sanot. Mutta mitä muuta? Jos syöt vain paljon kasviksia ilman mitään muuta, ei ihme että repsahtaa. Kasvikset eivät tuo sellaisenaan kylläisyyttä, se kylläisyys tulee jostain muusta, mieluummin rasvasta ja rasva mielellään kiinni jossain proteiinissa.
Syöt terveellisen aamupalan, määrittele terveellinen aamupala. Ilmeisesti se ei ole sitä, jos alkaa tauoton kaiken shitin pupeltaminen. Mikä juustossa on niin epäterveellistä että shitiksi sitä sanot?
Vierailija kirjoitti:
Lisää, älä vähennä, eli syö riittävästi kunnon ruokaa. Proteiinia joka aterialle, jotta koet kylläisyyttä. Aamupuuron kanssa raejuustoa. Välipalaksi rahkaa. Pari lämmintä ateriaa, joilla proteiinipitoisia ruokia hiilarilisäkkeen ja kasvisten kanssa, ni loppuu leipähimot. Sit just kasviksia jokaa aterialle. Kun saat riittävästi kaikkea niin himot vähenee. Nuku riittävästi ja jotain liikkumista päivittäin. Älä mene nälkäisenä kauppaan.
Näitä kahta mä en ole ikinä ymmärtänyt, enkä varmaan tule ikinä ymmärtämään. Oikeastaan tossa on neljä asiaa, mitä en ymmärrä. Aamupuuro ja vieläpä raejuuston kanssa, hyi s**tana. Välipalat on lapsia varten. Miksi hitossa aina ruokarempan yhteydessä mainostetaan rahkaa? Jos on pakko aamupuuroa syödä, niin se nautitaan isolla voisilmällä ja raejuustot syötetään naapurin piskille.
Nuku tarpeeksi. Väsynyt himoaa tyhjää hiilarimoskaa.
Kympiltä petiin jos heräät seiskalta.
Itsellä vaikutti iltapalan syömisen vähentäminen, ennen söin 2 leipää (juusto, kinkku, kurkku, paprika/tomaatti), nykyisin 1 leivän kananmunalla ja näköjän laihdun. Muuten en ole muuttanut ruokavaliota (Aamupala, lounas, päivällinen, iltapala) ja juon ainoastaan vettä ja kahvia mustana.
158cm 57>53
Kahden tunnin välein kun syö niin hampaat on jatkuvan happohyökkäyksen kohteena. Ei hyvä. Ei myöskään hyvä ruuansulatuselimistölle, joka on koko ajan käynnissä. Järki käteen näissä hommissa.
Mä tein fitfarmin fitmama-dieetin ja siinä ehkä ne tärkeimmät jutut, mitä yritän dieetin jälkeenkin muistaa oli että säännölliset ateriat ja tarpeeksi proteiinia (yllättävän paljon!) ja kasviksia. Kun on kylläinen ei täytä mahaa niin herkästi herkuilla ja myös napostelu jää.
Vierailija kirjoitti:
Pidä ruokapäiväkirjaa, niin huomaat ehkä, ettei se niin metsään menekään. Muista sit olla ihan rehellinen.[/
Täällä ilmainen Finelin ruokapäiväkirja: http://www.fineli.fi .
Minulta loppuivat multivitamiinin mutten mennyt paniikkiin kun huomasin saavani ruoasta kaiken tarvimani.
Muuten minä teen ylijääneelle salaatille niin, että pyöräytän siitä smoothien ja annan mennä kurkusta alas.
Lisää aluksi kasviksia joka aterialle, pikkuhiljaa se muukin ruoka alkaa normaalistumaan... kokeiltu on😀