Minkä ikäinen lapsi pitäisi laittaa omaan sänkyynsä nukkumaan?
Kommentit (34)
Heti alusta pitäen omaan sänkyyn. Siis syntymästä lähtien .
0 vuotta.
Minä en missään nimessä pitäisi lasta nukkumassa mun sängyssä, ensinnäkään en saisi itse nukuttua koskaan, toisekseen jos saisinkin olisi niskat ja selkä jumissa kun jännityksissä on siinä nukkunut ettei mene lapsen päälle tai isompi lapsi siinä potkii ja häiritsee unta.
Lapsen sänky voi olla vanhemman sängyssä kiinni, mutta kumpikin saa nukkua omassa tilassaan.
EIpä näissä ole yhtä ainoaa oikeaa vastausta /tapaa.
Perhekulttuurin mukaan. Ja niin, että se on perheessä kaikille sopiva juttu.
Seurustelin miehen kanssa, jolla 6v lapsi nukkui samassa sängyssä tiiviisti kainalossa. Eipä siinä ollut tilaa minulle.
Vauvasta asti omaan (pinna)sänkyyn. Sitten siirto omaan huoneeseen kun ei enää tarvitse silmä kovana vahtia koko aikaa (esim. ei syö kaikkea mitä eteen tulee).
Viimeistään kun menee naimisiin, toivoisin lapseni siirtyvän puolisonsa kanssa omaan sänkyyn ;)
Oikeasti ei siihen ole mitään ikää. Mikä tuntuu asianosaisista hyvältä. Toivon että myös lapsilla olisi lupa kertoa omista tuntemuksistaan!
Viimeksi tänä aamuna löysin oman 4-vuotiaani aamulla samasta sängystä. Hänellä on oma sänky samassa huoneessa, mutta kömpii kainaloon jos esim näkee painajaisia. Meillä saa aina saa tulla viereen jos pelottaa <3
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin miehen kanssa, jolla 6v lapsi nukkui samassa sängyssä tiiviisti kainalossa. Eipä siinä ollut tilaa minulle.
Tuollainen mies tarvitsee vain siivoojan ja ruuanlaittajan. Ehkä lapselle vahdin päivällä.
Parisuhde on sitten ihan muuta.
Kyllä vanhempien pitää saada nukkua yönsä rauhassa. Lapset omiiin sänkyihin heti.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittaisi, nukun yksin mieluummin.
Heti sen jälkeen, kun se on syntynyt. Vauvan paikka ei todellakaan ole aikuisten kanssa samassa sängyssä, koska aikuisten peitot esimerkiksi ovat liian lämpimiä vauvoille, aikuisten kehosta haihtuva hiki yms. aineet eivät ole hyväksi vauvalle joka niitä joutuisi hengittämään, vauvan ei ole hyväksi olla aikuisten kanssa samassa sängyssä kun nämä rakastelevat saati että aikuinen saattaa yöllä unissaan kääntyä vauvan päälle makaamaan. Surkeaa olisi herätä ja huomata, että on yöllä kääntynyt vauvan päälle makaamaan ja vauva olisi sen takia aikuisen alle kuoliaaksi litistynyt ja tukehtunut.
Heti. Perhepedit ja nukutusrumbat on vanhempien heikkoutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittaisi, nukun yksin mieluummin.
Joo, en todellakaan nukkuisi edes samassa huoneessa miehen lapsen kanssa.
Jos lapsi näkee pahaa unta ja tulee herättämään, ohjaan hänet omaan huoneeseen ja peittelen. Ei tämä ole toistunut yhdenkään kanssa kuin kerran, pari.
Vastasyntyneestä asti. Omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen. Kaikkien parhaaksi. Ja jää kaksi vieroitusvaihetta pois.
Näin meillä on toimittu jokaisen lapsen kohdalla.
Meillä molemmat ovat nukkuneet pinnasängyssä ihan meidän sängyn vieressä vauvasta lähtien. Näköyhteys pitää olla vanhempiin. Johan se on vaarallistakin nukuttaa samassa sängyssä vanhempien kanssa ja kaikilla parempi unirauha. Jos harrastetaan seksiä niin laitetaan jokin kangas siihen eteen ettei vaan näe jos herää. Jos vauva on valvottanut paljon niin sitten toinen nukkuu välillä olohuoneen sohvalla ja toinen vauvan kanssa samassa huoneessa.
Pojat silloin kun menevät armeijaan ja tytöt silloin kun ne naitetaan eniten tarjoavalle.
Vierailija kirjoitti:
Vastasyntyneestä asti. Omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen. Kaikkien parhaaksi. Ja jää kaksi vieroitusvaihetta pois.
Näin meillä on toimittu jokaisen lapsen kohdalla.
Hienoa, että joku tekee samoin kuin minä. Synnäriltä omaan sänkyyn ja esikoinen oli kuukauden, kun siirrettiin omaan huoneeseen ja kuopus meni viikon vanhana hänen seurakseen.
Neuvolassa suositeltiin, kun vauva ei nukkunut ja minä en nukkunut.
Eka yö omassa huoneessa, 7 tunnin yöunet molemmilla.
Lapset ovat aikuisia ja olemme hyvin läheisiä, joten ne kiintymyssuhdehöpinät on hanurista.
2v