Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

imetys vie voimat äidiltä???muita??

08.05.2006 |

Vauva 3kk on täysimetyksellä ja nyt tuntuu, että alkaa olla äidillä voimat lopussa.

En tiedä johtuuko imettämisestä, mutta huolestuttaa tämä joka päiväinen heikotus ja huimaus.

Pitäisi jaksaa hoitaa vauva ja kaksi leikki-ikäistä sen lisäksi, mutta tuntuu, että akut on itseltä lopussa. Kuinka paljon oikein pitäisi syödä ja juoda, että pysyisi tolpillaan??

Toisinaan tuntuu, että taju lähtee ja päässä humisee...

Onko ketään, jolla olisi vastaavanlaisia oireita???

t.väsynyt mutta onnellinen

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että jumissa olevat nhartiat ja selkä aiheuttvat myös kärsimiäni oireita. Meidän pikkuinen on koliikkivauva ja kannan häntä lähes koko päivän sylissä. Pitäisi ottaa kantoliina käyttöön, tuolla se pölyttyy kaapissa...

Vierailija
2/8 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei imetys huimaa tai aiheuta huonoa oloa. Olen myös käynyt lähes joka viikko vauvan kanssa äiti-vauva-joogassa, jossa on just avattu noita rinnan ja hartian seutuja, jotka vauvojen äideillä menevät helposti imettäessä ja vauvaa kannellessa jumiin. MUTTA mulla paino tuntuu laskevan aika reippaasti (painan jo selkeästi vähemmän kuin raskauden alussa) ja vähän niikuin tukkakin lähtee päästä, vaikka mielestäni syön paljon ja monipuolisesti. Oletan johtuvan täysimetyksestä?! En tiedä lenkkeilenkö myös liikaa, kun joka päivä 2-4 tuntia kärryttelen poitsun kanssa..Olen vaan niin ulkoilmaihminen, että en jaksaisi sisälläkään olla. Varsinkaan näillä kuumilla keleillä. No ei muuta hätiä, mutta tukan soisin päässä pysyvän!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustenlähtö tapahtuu kaikilla raskauden jälkeen imetti tai ei. Raskausaikana hiuksia ei nimittäin putoile juuri ollenkaan. Ne hiukset jotka normaalisti ilman raskautta olisivat pudonneet pois tehden tilaa uusille hiuksille, putoavat raskauden jälkeen hormoonitoiminnan muuttuessa.

Hiuksen elinkaari on muutamia vuosia, jonka jälkeen sen kasvu lakkaa ja hius putoaa.

Synnytyksen jälkeen kuluu joitain viikkoja ennen kuin hiustenlähtö alkaa. Itse hiuskato kestää noin 3 kuukautta. Siihen ei voi vitamiineilla vaikuttaa. Hyvä ravitsemus kuitenkin vaikuttaa niiden hiusten laatuun ja elinkaareen, joiden aika ei vielä ole pudota pois...

Vierailija
4/8 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta Nappi2006! Nyt en siis stressaa enää päästäni irtoavia hiustukkoja.... Aurinkoista päivänjatkoa!!!

Vierailija
5/8 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös heikkkoa oloa, kuvottaa ja väsyttää aivan silmittömästi.En myöskään juuri muista asioita(unohdan maksaa laskuja, menen väärään aikaan sovittuihin tapaamisiin yms.:(. Meillä aluksi potsu söi hyvin tiheästi yöaikaan 4-6x 4kk:n ajan(nyt poitsu 4kk12pv)Poitsu oli täysimetyksellä 4kk, sitten aloitimme soseiden maistelun, saa lähinnä päivällisellä ja iltapalla(imetän öisin enään x2 :), saan siis nukkua paremmin).

Alkaa vähitellen tympimään tämä suunnaton väsymys, masennuksesta en usko olevan kyse, sillä poitsu on ihana ja esikoinen myös(11.v) Onnellinen koen olevani, lukuunottamatta väsymystä ja kuvotusta.

nurse+yökyöpelipoika 4kk12pv.

Vierailija
6/8 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli juo hyvin (3-5 l päivässä), syö säännöllisesti ja monipuolisesti (sen unohtaa usein vauvanhoidon tiimellyksessä) ja ulkoile. Itse käyn joka ainoa päivä 2-3h lenkin silloin kun vauva nukkuu pitkiä päikkäreitään kärryissä. Reipas kärrylenkki on hyvää kuntoilua. Liikunta todella auttaa jaksamaan. Olen itse ollut vuosia kohtuu pata laiska tapaus. Nyt kärrylennkien myötä olen todella tajunnut, kuinka mielettömän paljon hyvää oloa ja voimia säännöllinen reipas ulkoilu saakaan aikaiseksi. Minä syön myös monivitamiinivalmisteita. Eikä muuten varmaan ihan samaa määrää kuin mitä normaalit imettämättömät äidit. Syön sellaisia, jotka on tarkoitettu odottajille ja imettäjille ja luulen, että niissä on tupla annokset kaikkea. Musta niistä on hurjasti apua jaksamisen ja hyvinvoinnin kannalta.

Mutta jos sulla on hassu ja höpö olla, niin ehkä on parasta käydä juttusilla aivan lääkärin kanssa.

Tsemppiä!!

Vierailija
7/8 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta kuitenkin. mulla tuli mieleen, että on aika yleistä että pienen lapsen äidillä (ja erityisesti imettäjällä) on niska-hartia-selän alueet niin kipeät ja jumissa, että aiheuttaa etovaa oloa ja huimausta ja päänsärkyä.

meillä on kuukauden ikäinen vauva ja itse oisin todellakin hierojan tarpeessa. pari päivää sitten pääkipu meni ihan migreeniksi. vaikka yritän lepuuttaa hartioita imettäessä ja vaihdella kanteluasentoa yms. yms. ja vähän jumppailla niin silti on paikat jumissa.

täytyy tietty muistaa, että huimaus ja pääkipu voi johtua niin monesta asiasta, mutta mulla on tälläisia kokemuksia. ja niinku tuossa aiemmin mainittiin, niin toi syöminen ja juominen on tosi tärkeitä, että pysyy kunnossa ja jaksaa arjen rumbaa.

-lotta-

Vierailija
8/8 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on 5 ½ kuukautta ja imetän. Mulla on myös huimausta ja huonoa oloa imetyksestä johtuen. Ajoittain olen myös todella väsynyt, vaikkakin onnellinen, kuten myös mainitsit, joten masennuksesta ei ole kyse.

Minua vaivaa myös jatkuva nälkä. Koko ajan pitää syödä, että olo pysyy siedettävänä. Jos syömisestä on kulunut enemmän kuin kaksi tuntia, niin johan alkaa kuvotus ja huippaus. Olo on kuin alkuraskaudessa, tein testinkin varmistuakseni.

Ulkoilen myös päivittäin pari kolme tuntia, mutta silti on tämä huono olo päällä jatkuvasti. Tosiaan lähes tunnin välein syömällä olo pysyy siedettävänä. Parhaimman olon antaa kunnon ruoan lisäksi kaurapuuro, ruisleipä ja banaani.

Tsemppiä sulle tähän huonovointisuuteen ja ajoittaiseen voimattomuuteen, tiedän mistä puhut!