Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohtuuttomat tyypit - mitä ihmettä

Vierailija
30.10.2018 |

Tiedättekö ne arjen besserwisserit, jotka kailottavat joka paikassa miten kaikkeen pitää osata varautua, takaiskut ovat oma syy ja kaikki riippuu täysin itsestä? Avioeron koittaessa olisi pitänyt varautua maagisesti etukäteen tietämällä että tyyppi ei ollut avioliiton arvoinen, auto olisi pitänyt vaihtaa uudempaan jo vuosi sitten jos se kerran jättää tienposkeen, juna-aikatauluista pitää soittaa vr:n toimistoon ennen lähtöä ettei tarvitse seistä turhaan odottamassa yms. ja ylipäätään heidän joka ikinen lauseensa alkaa "mikset tee näin", "kannattaa toimia noin" vaikka ketään ei iheemmin heidän mutuilunsa kiinnostaisi. Yleensä samat tyypit vielä tuntuvat tietävän paremmin kuin asianosaiset itse kaikki olosuhteet miksi mitenkin on päässyt tapahtumaan ja antavat ohjeitaan yrittämättä asettua toisen asemaan.

Oma pinnani on kohtuullisen piukalla tästä johtuen. Riittää että koulussa on muutama tyyppi, joilta irtoaa näitä älyttömyyksiä, mutta että kotonakin. Siirryin opiskelemaan kotiäitivuosien jälkeen ja omasta aviomiehestäni on kuoriutunut tuollainen kohtuuton kaikkietitävä ihmemies, joka tietää kaiken ja odottaa muidenkin teitävän. Hän räksytti minulle viimeksi eilen esim. Siirtyneistä luentoaikatauluista, joiden vuoksi lähdin pikakiireellä. Olen ihan kurkkuani myöten täynnä, koska joka ikinen puhe liittyy siihen miten en ole varustautunut paremmin, ennustanut kaikkea tähdistä teen lehtiin nähdäkseni miten luennoitsijat vaihtelevat aikatauluja tai ole vain tajunnut taas jotain. Hän ihan kuin odottaa, että koska mokaan taas seuraavan kerran että hän voi nostaa hirveän numeron siitä. Onko mitään muuta vaihtoehtoa kuin ero, koska olen alkanut pelätä kertoa enää mitään miehelleni tästä johtuen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jss

Vierailija
2/13 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ennen eroa ehdotan sentään parisuhdeneuvontaa. Jonkun puolueettoman sivullisen läsnäollessa miehesi ei ehkä kehtaa väheksyä sinua tuolla tavoin. Mitä tulee näihin AV:n tai työpaikan besserwissereihin, niin ärsyttäviähän he ovat. Kuitenkin kannattaa muistaa, että heidän nerokkaat päätelmänsä perustuvat liian kapeaan ajatteluun. Tällaisen halki, poikki ja pinoon  -tyypit eivät kykene asioiden laajaan harkintaan. Ja kun he itse mokaavat tai jokin menee pieleen, niin syy on aina muissa, tyyliin "meidän autolla saa ajaa aina 20 km/h rajoitusta kovempaa, poliisi on ääliö kun sakotti."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan parasta antia oli yhden keskustelun varkauden uhrin syyllistäminen. Jonkun lapselta oli viety koulussa takki ja jotenkin sen joku mäntti sai uhrin syyksi. Niin että miksi annoit varastaa..😩

Vierailija
4/13 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on ajoittain tuollainen. Ärsyttävä pätemisen tarve ja jos joku asia menee mönkään hän oikein nauttii siitä, kun pääsee sanomaan "mitäs minä sanoin!" "Ensi kerralla sitten tiedät!"... Voi helvetti... Minä olen kyllä luonteeltani hyvin sanavalmis ja ehkä vähän turhan spontaani (opiksi otankin virheistä) eikä mieheni kauaa sitten rutkuta. Tämä ei siis toistu usein, mutta silloin tällöin. Monesti otan asian ihan huumorilla, jolloin hän tajuaa olla hiljaa.

Vierailija
5/13 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotkut ihmiset nyt eivät vaan osaa varautua ennalta mihinkään, ja koko elämä on sitten näitä "sattumia" täynnä jotka aiheuttavat koko ajan ongemia. Aina syitellään muita ja yhteiskuntaa ja universumia eikä oteta vastuuta omista virhieistä. 

En tiedä kumpi sitten on ärsyttävämpää, nämä ihmiset jotka ei osaa varautua mihinkään, vai nämä besserwisserit jotka jälkiviisastelee. Että sinänsä symppaan myös sua. 

Vierailija
6/13 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jotkut ihmiset nyt eivät vaan osaa varautua ennalta mihinkään, ja koko elämä on sitten näitä "sattumia" täynnä jotka aiheuttavat koko ajan ongemia. Aina syitellään muita ja yhteiskuntaa ja universumia eikä oteta vastuuta omista virhieistä. 

En tiedä kumpi sitten on ärsyttävämpää, nämä ihmiset jotka ei osaa varautua mihinkään, vai nämä besserwisserit jotka jälkiviisastelee. Että sinänsä symppaan myös sua. 

Olet juuri se joka ei tajunnut koko aloituksesta yhtään mitään.

Vierailija
7/13 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tajusin. Itsekin opiskelen, ja meillä jos luentoaikataulu muuttuu niin siitä tulee ilmoitus puhelimeen. Mikä on sinun tekosyysi että et saa tietoa muuttuneista aikatauluista? En halua ilkeillä, mutta cmon nyt. 

Vierailija
8/13 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on myös kova määräilemään. Hän saattaa varailla minulle junalippuja minun tietämättäni tai painostaa häntäkärpäsenä että varaa nyt, varaa nyt. Joka ikinen noista tiketeistä on jäänyt käyttämättä sen takia koska niille ei ole ollut tarvetta ja joka ikinen kerta olen kuullut pitkän rivin perkeleitä huonoudestani kun mitkään aikataulut eivät pidä enkä varaudu mihinkään. Hyvä varautua kun nämä tapaukset ovat olleet aina silloin kun ei ole ollut mahdollisuutta varautua (esim olemme olleet miehen työreissulla mukana ja palanneet kotiin sunnuntaina yömyöhällä) . Tämä kohtuuttomuus on se mikä minua kaihertaa.

Vierailija
9/13 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tajusin. Itsekin opiskelen, ja meillä jos luentoaikataulu muuttuu niin siitä tulee ilmoitus puhelimeen. Mikä on sinun tekosyysi että et saa tietoa muuttuneista aikatauluista? En halua ilkeillä, mutta cmon nyt. 

Hwi cmoon nyt itsellesi. Olet ihan samanlainen besserwisseri mistä tässä puhutaan ja pahinta on ettet edes tajua sitä omalta ylimielisyydeltäsi. Meillä ei ilmoita siitä kukaan paitsi joku joka on samassa ryhmässä ja vaikea muuttua junaksi vartin varoitusajalla. Nyt valoja päälle ja ajattele ennen kuin kirjoitat.

Vierailija
10/13 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä otat vain itseesi liian herkästi, kun tiedät alitajunnassasi että ehkä olisit kuitenkin voinut jotenkin ennakoida tai varautua paremmin? Tuskin miehesi pahaa sinulle haluaa tai olla ilkeä kuitenkaan.

Itse olen sellainen ihminen joka joudun jo työni puolesta ja todella sekavien työaikojen vuoksi varautumaan arjessa moniin eri asioihin. Minulla on usein varasuunnitelman varasuunnitelma koska haluan että asiat hoituu hyvin.

Minua ei niinkään kiinnosta miten muut hoitaa asioitansa mutta kyllä joskus pienellä ennakoinnilla moni takapakki olisi estettävissä.

Mun ajastusmalli on sellainen ketjureaktio tyylinen.

Olisi ihanaa jos voisi vaan olla huolehtimatta mutta en ole sen luontoinen ihminen.

Ja kyllä, joskus ehkä jotkut voisi ajatella mitä tapahtuu jos toimii jollakin tavalla kun kyse on omasta elämästä eikä sitten syytellä muita.

Vierailija
11/13 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sika se jätä

Se sika jätä

Jätä se sika

Kaikki miehet ovat sikoja. Sika ei ikinä muutu.

Vierailija
12/13 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä otat vain itseesi liian herkästi, kun tiedät alitajunnassasi että ehkä olisit kuitenkin voinut jotenkin ennakoida tai varautua paremmin? Tuskin miehesi pahaa sinulle haluaa tai olla ilkeä kuitenkaan.

Itse olen sellainen ihminen joka joudun jo työni puolesta ja todella sekavien työaikojen vuoksi varautumaan arjessa moniin eri asioihin. Minulla on usein varasuunnitelman varasuunnitelma koska haluan että asiat hoituu hyvin.

Minua ei niinkään kiinnosta miten muut hoitaa asioitansa mutta kyllä joskus pienellä ennakoinnilla moni takapakki olisi estettävissä.

Olisi ihanaa jos voisi vaan olla huolehtimatta mutta en ole sen luontoinen ihminen.

Ja kyllä, joskus ehkä jotkut voisi ajatella mitä tapahtuu jos toimii jollakin tavalla kun kyse on omasta elämästä eikä sitten syytellä muita.

Mistähän tiedät mieheni motiivit noin tarkasti? Ap

Vierailija
13/13 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä siis tiedä alitajunnassani yhtään mitään muuta kuin sen että olen lopen kyllästynyt ton viisastelun kuuntelemiseen. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi