Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuluuko alkoholismiin/huumeongelmaa ilkeily, agressiivisuus jne oireet?

Vierailija
28.10.2018 |

Pitkään meni ymmärtää, että rakas mies, ystäväni ja ihminen jota olen pitänyt elämäni rakkautena on päihdeongelmainen.. käyttää alkoa ja amfetamiinia.

En voi ymmärtää miten olen ollut niin hölmö! Mies on usein tullut näkemään mua viinan hajuisena, myöntänyt että on vetänyt piriä, vähän maistoin kokaiinia, seuraksi join mitä näitä nyt on. Olen kuunnellut monia raivareita, yrittänyt ymmärtää. Miehellä myös adhd. Perustelee pirin käyttöä myös sillä, että sitä on hänen reseptilääkkeissään.

Muuten ihana mies. Kuin toinen puoleni. Älykäs, syvällinen, _hyvin_ hellä ja rakastava, lojaali, rehellinen, itsenäinen. Ihanin.

Kuuluuko kaman käyttöön agressiivisuus ja ajoittainen tunnekylmyys? Ihan kuin välillä olisi psykoosi päällä, vainoharhaa eikä tunnu ymmärtävän todellisuudesta yhtään mitään.

Itse opiskelen ja urheilen, en käytä enkä ole ikinä edes kokeillut. En tiedä huumeista mitään.

Voinko tehdä muuta kuin vetää rajan? Joko raitistut tai lähden. En kestä tätä tilannetta enää. Mies on ihan pohjalla. Miehellä ei ole mitään kiinnostusta sellaiseen tekemiseen, mitä pariskunnat yleensä tekevät. Kärsin kun haluisin yhteisen elämän hänen kanssaan. Tuntuu, että läsnäoloni ja neuvoni vain pahentavat miehen oloa. Usein kysyn että oletko oikeasti miettinyt mitä teet itsellesi ja meidän suhteelle. Kertonut avoimesti tunteistani. Mies suuttuu ja uhriutuu kun ”syyllistän” häntä. Ihan rauhallisesti puhun ja kerron ajatuksiani.

Äh, kamalan pitkä aloitus. Olen todella surullinen tilanteeseen.

Kiitos kun jaksoit lukea.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain, ei kaikilla. Luonnekysymys.

Vierailija
2/11 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ja amfetamiini ovat yleisimmät päihteet psykoosien takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulua toisilla, toisilla ei. Mutta joka tapauksessa vaikuttaa, että tilanne on sellainen ettei tuota suhdetta kannata missään nimessä jatkaa, jos ei mies tosiaan ole valmis raitistumaan. On mahdollista sekin ettei edes raittiina olisi riittävän "normaali", mutta sen näkee sitten jos raitistuu. 

Mutta niin, et voi muuta kuin jäädä ja hyväksyä asiat kuten ne on, tai ilmoittaa ehtosi jatkolle ja lähteä jos täytyy. Ei ketään voi väkisin muuttaa.

Vierailija
4/11 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti kuuluu. Et voi tehdä mitään. Kaikenlainen sivusta parantaminen on ihan tuhoontuomittua. Voit vetää rajan ja lähteä. Joskus se herättää, yleensä ei. Mutta mitään muuta et voi tehdä. Se ei ole sinun taistelusi.

Vierailija
5/11 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on ilkeä ja v-mäinen selvin päin ja ystävällinen kännissä.

Vierailija
6/11 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet pahenevat, kun aivojen kemiallinen tasapaino on kiikun kaakun. Eli alkoholi ja huumeet nimenomaan ovat tasapainolle myrkkyä.

Pelkästään ADHD aiheuttaa mielialojen rajua vaihtelua, siihen voi sisältyä myös kaksisuuntainen häiriö. Tuohon vielä itse lisätty kemikaalicocktail, niin juttu on siinä.

Lääkärin määräämät, tutkitut annokset on vähän eri asia kuin itse"hoito" joka on tuolla tavalla sekakäyttöä.

Vierailija
7/11 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistia sivusta seuranneena annan neuvon että tahto raitistua tulee sisältäpäin. Ihminen kyllä ennemmin selittelee kuin oikeasti hoitaa riippuvuuttaan. Ja tuossa viestissäsi oli jo paljon kuultuja selityksiä. Sitten kun kaikki häviää ympäriltä, niin tahto saattaa löytyä. Varo ettei kotoasi katoa tavaraa.

Vierailija
8/11 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, tuon lyhenkin kirjoituksen perusteella vaikutatte melko erilaisilta ihmisiltä. Ehkä sun kannattais keskittyä omaan elämääsi ja hakeutua toisenlaiseen seuraan.

Vierailija
9/11 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole huumeista kokemusta, mutta alkoholistin persoonallisuus muuttuu. Ja se muuttuu ajan myötä myös selvinpäin, viinan himo on niin suuri, että alkoholisti on täysin stressaantunut jos ei viinaa saa. Alkoholi menee kaiken muun edelle. Humalassa haukkuu, haastaa riitoja, kehuu itseään, saattaa olla väkivaltainen. Alkoholi on kauhea piru mikä vie alunperin hyvän ihmisen sielun ja muuttaa itse sinne asumaan. Niin toivoisin, että tuo kamala myrkky kiellettäisiin. Itse en enää pysty juomaan yhtään sen jälkeen kun olen nähnyt mitä se saa aikaan. Pakene vielä kun voit, ja voimia.

Vierailija
10/11 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti myös ap, että miehen elämään kuuluu valheellisuus. Todennäköisesti tiedät vain osan totuudesta ja tekemisistä. Et ole etkä tule olemaankaan ykkönen hänelle koskaan.

Vierailija
11/11 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tärkeä hänelle, hän lopettaa.

Sano hänelle, että sun on otettava nyt etäisyyttä häneen, koska tuo kaman veto ei ole sun juttu, etkä halua olla sen kanssa tekemisissä missään. Sano, että on tervetullut selvänä luoksesi, muuten et halua toimia mahdollistajana etkä hyväksy sitä asiaa hänessä.

Päihteitä väärinkäyttävät voivat hyvinkin olla agressiivisia, kun tulee vieroitusoireet. Voivat jopa joutua psykoosiin.