Onpa ihanaa kun kellot käännettiin
Sopii niin täydellisesti iltavirkuille. Aamulla edes valoa, että pystyy kouluun ja töihin lähtee. Tätä ennen herääminen niin vaikea. Oikea aika koko vuodelle takaisin 😊
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä on tämä aika nyt. Aamu ihana
Niin sen 2 viikkoa. Mut onhan se ihana kun elokuus tulee jo klo 20 pimeää ja tuolla saa sokkona ajella ja tuntuu, et pääsee vasta yöllä töistä.
T. Kaupan työntekijä.
Mitenhän siellä ulkomailla oikein pärjätään, kun joka paikassa muualla on aamulla valoisaa ja illalla pimeää.
Ja höpöhöpö, että elokuussa vielä kasilta tulis pimeä, mut vaikka tuliskin niin hyvä! Saa paremmin untakin illalla.
Vierailija kirjoitti:
Menetkö kuudelta vai seitsemältä töihin mieluiten??
Menen töihin tunti sen jälkeen, kun olen herännyt. En käytä herätyskelloa. Liukuva työaika. Ihan sama, onko kesäaika vai talviaika.
Suurin osa talviaikavöyhöttäjistä ei taida olla edes syntynyt ennen kesäajan aloitusta v 1981, tai ovat olleet niin nuoria, että eivät muista. Veikkaanpa, että jos jäädään jatkuvaan talviaikaan, suurin osa nykyisistä talviaikavouhkaajista alkaa marisemisen ja vaatimisen ajan muuttamisesta.
Minulla ei tulisi ikävä talviaikaa, minusta olisi mukava joulunkin seutuvilla lähteä töistä iltapäivällä niin, että jotakin näkisi päivänvalossa. Silloinhan aamulla töitten alkaessa on pimeää joka tapauksessa, olisi sitten kesä- tai talviaika.
Ihan kuin olis taas herännyt puolen vuoden horroksesta. Nyt on taas elämä mallillaan ja sisäinen kello balanssissa.
Vierailija kirjoitti:
Sopii niin täydellisesti iltavirkuille. Aamulla edes valoa, että pystyy kouluun ja töihin lähtee. Tätä ennen herääminen niin vaikea. Oikea aika koko vuodelle takaisin 😊
Olen iltavirkku. En pidä talviaikaan siirtymisestä. Kannatan silti nykyistä systeemiä, eli kesä- ja talviaikaa.
Aamulla herääminen ei tänään ollut yhtään sen helpompaa kuin perjantainakaan. Pilkkopimeää oli kumpanakin aamuna kello soidessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen iltavirkku. En pidä talviaikaan siirtymisestä. Kannatan silti nykyistä systeemiä, eli kesä- ja talviaikaa.
Aamulla herääminen ei tänään ollut yhtään sen helpompaa kuin perjantainakaan. Pilkkopimeää oli kumpanakin aamuna kello soidessa.
Kauheaa, miten moni sekoittaa tuon, että saa nukkua tunnin pitempään siihen, että talviaika olisi kiva.
Jos jäädään pysyvästi talviaikaan, ette saa nukkua tuntia pitempään, koska kelloja ei siirretä. Ei se sitten olekaan niin kivaa. On vain kamalan pimeät illat jo alkusyksystä.
Moni myös tykkää nyt valoisasta aamusta. Kukapa ei valosta tykkäisi. Mutta kesällä valo menee hukkaan, kun ollaan nukkumassa. Siitä ei ole mitään iloa kellekään, että aurinko nousee aamukolmelta eikä vasta aamuneljältä.
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa, miten moni sekoittaa tuon, että saa nukkua tunnin pitempään siihen, että talviaika olisi kiva.
Jos jäädään pysyvästi talviaikaan, ette saa nukkua tuntia pitempään, koska kelloja ei siirretä. Ei se sitten olekaan niin kivaa. On vain kamalan pimeät illat jo alkusyksystä.
Moni myös tykkää nyt valoisasta aamusta. Kukapa ei valosta tykkäisi. Mutta kesällä valo menee hukkaan, kun ollaan nukkumassa. Siitä ei ole mitään iloa kellekään, että aurinko nousee aamukolmelta eikä vasta aamuneljältä.
Kyllä minä ainakin saan nukkua tunnin pitempään. Ihan vaan siksi, että pääsen näin normaaliaikaan tuntia aikaisemmin nukkumaan. Kesäaikana en saa unta ennen puoltayötä, normaaliaikana helposti klo 23. Herään kuitenkin aamulla herätyskelloon klo 5.
Parempi olisi vain jatkaa kääntämistä.
Menetkö kuudelta vai seitsemältä töihin mieluiten??