Miten pienillä tuloilla voi tulla toimeen?
Meillä mies on töissä, mutta palkka on vain 1500e/kk, josta käteen jää 1200 euroa. Itse olen ollut kevään hoitovapaalla ja opiskellut. Tulot noin 600 euroa. Yhteensä siis tuloja 1800 euroa. Olen kuitenkin tehnyt hoitovapaalla ollessani muutaman päivän kuukaudessa töitä, joten se on tehnyt kuukausituloihin 150-900 euron lisäyksen. Nyt olen menossa kesäksi töihin, mutta tekisi mieli jatkaa hoitovapaata syksyllä. Silloin en enää saisi opintotukea ja tulot tippuisivat 200 eurolla. En myöskään tiedä miten paljon syksyllä voisin tehdä ns. keikkahommia.
Asuntolainaan ja muihin elämiskustannuksiin menee rahaa kuukaudesta riippuen 1000-1500 euroa. Uskallanko jäädä kotihoidontuelle vielä syksyllä?
Toinen lapsikin olisi haaveissa, mutta olisi kai järkevää tehdä koko päiväisesti töitä siihen asti, että saisi sitten edes kunnon äitiyspäivärahan.
Kommentit (2)
Meillä käteen 900e ja 2 aik. + 2 lasta. Siitä maksetaan kaikki(vuokra,laskut,ruoat,bensat,vakuutukset,vaatteet,vaipat...) Mitä te oikein sieltä kaupasta ostatte? ;)
meillä mies opiskelee- tulot 220 + opintolaina 220. minä kotona kotihoidontuella- verojen jälkeen 460e käteen. siitä pois vuokra 180e ( oma vastuu siis) ja autolaina ja ruuat puhelinlaskut jne... hyvin ollaan pärjätty.