Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VERIKOE LUKIOLLA?

olivia
28.10.2018 |

Mulla on huomenna iltapäivällä verikoe, johon sain lähetteen terkalta. Lapussa lukee lääkärin nimi, aika ja päivä, mutta EI PAIKKAA! Ihmettelen vain, että voidaanko verikokeita ottaa muka lukiolla? Jossain terkkarin huoneessa vai pitääkö mun mennä tk:seen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä siellä pystytään ottamaan hemoglobiini ja verensokeri. Kyllä sun varmaan pitää mennä terveyskeskuseen. 

Vierailija
2/9 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mitä, kuumottaako että käry käy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sulla nyt varma ettei sulla ole lääkäriaika? Verikoeaika varataan yleensä itse.

Vierailija
4/9 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TK:ssa on yleensä verikoeaikoja vain aamulla. Mitä siinä verikokeessa katsotaan?

Vierailija
5/9 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sille terkalle aamulla ja kysy. Kuulostaa oudolta että verikoeajassa ylipäätään lukisi lääkärin nimi.

Vierailija
6/9 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivia kirjoitti:

Mulla on huomenna iltapäivällä verikoe, johon sain lähetteen terkalta. Lapussa lukee lääkärin nimi, aika ja päivä, mutta EI PAIKKAA! Ihmettelen vain, että voidaanko verikokeita ottaa muka lukiolla? Jossain terkkarin huoneessa vai pitääkö mun mennä tk:seen?

Ihmeellistä. Aamu aikaa onneksi selvittää asia.

Vierailija
7/9 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se menee niin, että hoitaja tekee lähetteen verikokeeseen. Käyt verikokeessa oman tk:n labrassa (esim. Jyväskylässä voi valita minkä tahansa Fimlabin näytteenottopisteen) silloin, kuin sinulle sopii. Annettu aika on sitten lääkärin soittoaika tai käyntiaika, jolloin käydään läpi kokeiden tulokset ja mahdollisesti niiden aiheuttamat toimenpiteet (lääkkeet, lisätutkimukset, kontrollit...)

Vierailija
8/9 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivia kirjoitti:

Kuulostaa että olet saanut soittoajan lääkäriltä. Selvitä asia aamulla. Kai lukiolainen osaa

Vierailija
9/9 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva vaan jos ne näytteet olisi otettuina ja tulokset selvillä ennen sitä lääkärin soittoaikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän