Ostin haukifileitä. Miten sinä valmistaisit ne?
Kommentit (14)
Valmistaisin niistä Haukion kalaa. Jenniltä voi kysyä maustamisvinkkejä.
Googlaa resepti Homburgin hauki. Fileiden päälle mausteita, juustoraastetta ja loraus kermaa. Ihanaa!
Sama respeti sopii muillekin kalafileille.
Paistasin voissa, mausteena suolaa ja ripaus valkopippuria.
Laittaisin biojätteisiin. Hauki on pahaa.
Pyöräytä niitä kananmunassa ja mausteussa ruisjauhossa ja paista voilla pannussa.
Syö sellaisenaan tai pistä pinaattia/pestoa päälle, pyöräytä rullalle, juustoraastetta ja uuniin.
Hauesta saa hyvän murekemössön.
Valmista kiinalaisittain. Ensin keität tai höyrytät kalat kypsiksi. Pidä lämpiminä. Paista wokissa valkosipulia ja inkivääriä, mausta soijakastikkeella. Kaada tulikuuma seos kalojen päälle.
Ei valitettavasti ole mitään hyvää reseptiä hauelle. Kaikkea on kokeiltu, ei ole hyvää. Olen kalastajan vaimo, yli 20 v. yrittänyt. Ei pidä mies eikä lapsetkaan. Kermassa liotettu, voissa paistettu ym. Appiukko teki omien sanojensa mukaan herkkuhaukea, eipä maistunut sekään.
Teen haukipihvejä. Tosi hyviä, kun maustaa hyvin.
Kiitos hyvistä vinkeistä. Homburgin hauki lähti erilaisena kokeiluun.
Minäkään en ole ollut suuri haukifani. Tai on ihan ok, mutta ei herkkukala. Nyt oli hyvä tarjous ja päätin kokeilla.
T.ap
Ensinnäkin haukea ei kannata valmistaa heti tuoreeltaan (perataan toki heti). Tsekkasitko kaupassa, milloin se hauki oli pyydetty? Itse kun harrastan kalastusta, niin haukifileiden annan odottaa jääkaapissa muutaman päivän, vaikka muun kalan valmistan heti.
Kesällä tein näin: Pannuun kunnolla rasvaa (olin kylässä mökillä jossa oli vain oivariinia, mutta kotona olisin käyttänyt voin ja oliiviöljyn seosta), siihen fileet miedolle lämmölle kypsymään. Sekaan hieman tilliä ja ruohosipulia silputtuna (ei paljon). Kun on ruskistunut kummaltakin puolelta, hieman vettä (ehkä puoli desiä?), valkopippuria ja karkeaa suolaa, sekä ison tomaatin hedelmäliha kuutioituna (ei siis siemeniä mukaan). Kansi päälle ja annetaan hautua hyvin miedolla lämmöllä, kunnes enin neste on haihtunut.
Tuo oli ehkä paras hauki ikinä, ja syntyi aineksista jotka satuin kyläpaikast löytämään.
Voissa kun paistaa, maistuu kyllä.
Tuo edellinen resepti oli kyllä mielenkiintoinen.
Tekisin siitä jauhenlihaa ja pesisin sen.
Antaisin ne äidille.