Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirppis/kirppari vai second hand?

Vierailija
27.10.2018 |

Kummalla puolella sinä olet nyt kun kirppitorista on olaettu Suomessakin käyttää nyt amerikkalaista nimitystä second hand. Tätä perustellaan sillä että second hand kuulostaa paljon trndikkäämmäktä kuin perinteinen kirppis tai kirppari nimitys eikä tuo mieleen kirppuja, luteita tai muita syöpäläisiä. Itse olen perinteisen nimen kannalla sillä minusta se on yhä raflaava ja hyvä nimi, enkä ole kuullut kenenkään muunkaan nuoren käyttävän siitä miuta nimitystä. Tämä second hand -ilmiö tuntuu olevan enemmän yleisempää 25-45 vuotiaiden keskuudessa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppis on jotenkin "kotoisampi" nimi. Second hand sopii mielestäni paremmin käytettyjen luksustuotteiden brändäämiseen kuin tavallisten, nyppyyntyneiden henkkamaukkarättien täyttämälle KIRPPIKSELLE.

Vierailija
2/2 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirppis on jotenkin "kotoisampi" nimi. Second hand sopii mielestäni paremmin käytettyjen luksustuotteiden brändäämiseen kuin tavallisten, nyppyyntyneiden henkkamaukkarättien täyttämälle KIRPPIKSELLE.

Tiesitkö että SPR ja UFF on nykyään virallisesti second hand? Itse käytän sitä enemmän koska se kuulostaa korvaan paremmalta ja muutkin kuin suomalaiset ymmärtävät sen merkityksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla