Miksi tindermiehet kirjoittavat vain itsestään, eivätkä koskaan kysy mitään?
Liityin tinderiin ja olen keskustellut parin matchin kanssa. Ovat koulutettuja ihmisiä joten luulin että peruskommunikointitaidot ovat hallussa. Kuitenkin ensimmäisen viestin jälkeen kertovat vain itsestään. Kysyn harrastuksista, töistä yms. ja vastaavat pitkillä viesteillä mutta eivät koskaan kysy että mites minun harrastukset ja työt. Tiedän nyt tosi paljon muutamasta miehestä, he eivät tiedä minusta mitään kun eivät koskaan kysy.
Kommentit (19)
Ei yksistään Tinder-miehet - lähes kaikki miehet. Omaelämäkertamiehiä. Kerran kommentoin jotakin, niin eräs vastasi, että ”minä kerron, ja sinä kuuntelet”. Saman tien blokkiin.
Taas ihan täysin turha yleistys.
t. tinderöivä nainen.
On epäkohteliasta tentata ihmisiä heidän asioista. Kertovat minkä kertovat tai sitten ovat kertomatta.
Itse taas oon huomannut, että nainen ei halua kysyttäessä kertoa mitään. Vastaukset ovat luokkaa "emmä tiiä" "kaikenlaista" tai "en oo aatellu asiaa"
Narsistista jauhaa itsestään. Sen lisäksi pitäisi aikuisen ihmisen ymmärtää, ettei juuri ketään kiinnosta ”elämäntarinat” enää. Yhteiset suunnitelmat kylläkin.
Yrittävät saada naiset kiinnostumaan heistä. Eivät he itse kai välitä millainen nainen sinne vällyjen väliin päätyy.
He mainostavat siten itseään naiselle. John Gray kirjoitti Mars ja venus parisuhdekirjoissa sukupuolieroista. Hänen mukaansa naiset uskoutuvat ja miehet mainostavat. Kun mies tapaa oikein vetävän naisen, niin hän yrittää tehdä mahdollisimman hyvän vaikutelman itsestään ja pitää noita ns mainospuheita toivoen, että nainenkin silloin kiinnostuisi hänestä.
Ei voi siis arvostella toisia oman mittapuun mukaan vaan pitää tajuta, että miehissä ja naisissa on näitä eroja. Kun sen muistaa, noi ns mainospuheet voi nähdä pikemminkin hellyyttävinä. Muistan kun olin ekoilla treffeillä aviomieheni kanssa, hän piti sellaista puhetta. Otin sen kohteliaisuutena, että hän oli kiinnostunut minusta, että yritti tehdä vaikutuksen. Niin olikin :)
N46
Outoa. Mun mätsit on ollut sellaisia että kertoo ja kysyy.. jatka selailua kyllä niitäkin on ketä kyselee
Itse olen huomannut, että tämä pätee paljon vahvemmin nykyisellä asuinkunnallani Itä-Suomen keskikokoisessa kaupungissa. Toki täälläkin on keskustelukykyisiä miehiä, mutta isoissa kaupungeissa niitä keskustelukykyisiä matcheja tuli vastaan useammin. Täällä monet "keskustelut" ovat sitä, että minä kyselen ja mies vastaa ilman jatkokysymyksiä. Tuskin kuitenkaan kiinnostuksen puutteesta on kyse, sillä jos 3. tai 4. viestin jälkeen lopetan kirjoittamasta, tulee puolen tunnin päästä viesti "entäs sä?" :'D. Poistoon.
No, mitäpä tähän nyt voisi sanoa, kuin että samanlaisia ne naisetkin. Vastaillaan joo, jaa eikä koskaan kysellä mitään. Yksi tosin oli juuri tuollainen pelkästään itsestään mölöttäjä, äärimmäisen ärsyttävän ja narsistisen kuvan antaa moinen.
Koska naiset kokevat ahdistavaksi ja liian lähelle tunkemiseksi sen jos heiltä kysyy viattomimpiakaan henkilökohtaisia asioita, kuten vaikka summittaista asuinpaikkaa, kysymyksiä työpaikasta tai työsuhteesta, harrastuksista, jne. Ja lopettavat orastavan jutun siihen. Naiset tulkitsevat että ahaa, tuo mies on joku stalkkeri ja jos kerron hänelle yhtään mitään niin mies kaivaa jostain osoitteeni ja pölähtää ovelle kukkapuskan kanssa.
Parempi vaan kirjoitella yleisellä tasolla ja itsestään. Nainen kertoo puolestaan itsestään sitten kun on siihen valmis. Kysymykset tulkitaan netti-/tinderdeittailussa myös keinoksi pakottaa toinen vastaamaan
Mulla on ihan samanlainen mies kierroksessa juuri! Kertoo paljon vaikka talonsa remontoinnista ja mä ihmettelen että mitä ihmettä se ajattelee kun tuollaisia vieraalle kertoo. Ehkä kokee mut läheisemmäksi kuin olenkaan vai mitä mieltä olette?
Sinänsä kai hyvä että kirjoittaa ja ylläpitää orastavaa suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan samanlainen mies kierroksessa juuri! Kertoo paljon vaikka talonsa remontoinnista ja mä ihmettelen että mitä ihmettä se ajattelee kun tuollaisia vieraalle kertoo. Ehkä kokee mut läheisemmäksi kuin olenkaan vai mitä mieltä olette?
Sinänsä kai hyvä että kirjoittaa ja ylläpitää orastavaa suhdetta.
Tuohon älä mene: ei todellakaan tunne ”läheisemmäksi”. Niin minäkin luulin. On yksinlertaisesti elämäkertamies, ja niin rakastunut omiin tekemisiinsä - ja vain niihin - ettei mikään muu kiinnosta/kuvittelee että kaikkia muitakin kiinnostaa hänen touhunsa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut, että tämä pätee paljon vahvemmin nykyisellä asuinkunnallani Itä-Suomen keskikokoisessa kaupungissa. Toki täälläkin on keskustelukykyisiä miehiä, mutta isoissa kaupungeissa niitä keskustelukykyisiä matcheja tuli vastaan useammin. Täällä monet "keskustelut" ovat sitä, että minä kyselen ja mies vastaa ilman jatkokysymyksiä. Tuskin kuitenkaan kiinnostuksen puutteesta on kyse, sillä jos 3. tai 4. viestin jälkeen lopetan kirjoittamasta, tulee puolen tunnin päästä viesti "entäs sä?" :'D. Poistoon.
Kuule, kokeile Pohjanmaata. Vaasa etunenässä. Katastrofi!
Onpa tylsä tuo tinderi, kun ei voi rajata muuten kuin iän, sukupuolen ja välimatkan perusteella. Pitää vaan selata helkutisti kuvia ja toivoa että joku kiinnostava sattuma osuu kohdalle.. :D
Kuulostaa siltä, että mies ei ole oikeasti kiinnostunut naisesta, vaan yrittää saada vain ’jonkun’ ja siksi vain mainostaa itseään. Eli ehdoton ei.
Itse olen enemmän kuuntelijatyyppiä mutta en olekaan tinderissä kun ei se pill*nmetsästys kiinnosta.
Ja moni mies ihmettelee, että mikäs mölli tämä nainen on kun ei osaa kertoa itsestään oma-aloitteisesti mitään....