Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vesiliukumäet turvallisia raskaana. Menisitkö?

Vierailija
26.10.2018 |

Kysyin asiaan lääkäriltä ja hän sanoi, että mene vaan. Vauva on kyllä hyvin suojassa. Lähdetään ulkomaille, kun mulla menossa rv 16-17 ja hotellissa on oma vesipuisto. Esikoinen odottaa innoissaan, että päästään laskemaan.

Joissakin mäissähän ottaa kovasti mahanpohjasta, mutta eikai se haittaa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin serenasaa rv 30 ja menin joka mäestä monta kertaa. Ei ollut mitään haittaa. Tyttö on 12v, mutta rakastaa vesipuistoja, joten olisinkin tuon kipinän saanut aikaan menemällä raskaana vesipuistoon :)

Vierailija
2/14 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se haittaisi? Eihän siinä pitäisi tulla mitään kovia iskuja suoraan vastaan. Ei vauhti hallaa tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut raskaana, joten kysyn tyhmän kysymyksen, mutta mitä jos laskeudut loppuvaiheessa siitä liukumäestä veteen jotenkin väärässä asennossa, esim. lapsi vetää sua eteenpäin niin että meet etunojaan ja mahaan tulee kova isku vedestä? Onko se vaarallista? Muistan vaan, että mulle kävi noin kun olin nuorempi ja menin pikkuveljen kanssa vesiliukumäkeä, siinä sattui molempia.

Vierailija
4/14 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesiliukumäki raskaana? Onnea! Miten vesiliukumäki todetaan raskaaksi ja miten synnytys tapahtuu? Pikkuliukumäet ovat kyllä söpöjä.

Vierailija
5/14 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maha on iso niin älä ainakaan sellaiseen putkenmalliseen mene, voit juuttua sinne kiinni😁

Vierailija
6/14 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tottakai menisin. Joku vesiliukumäki? olen tehnyt raskaana paljon "vaarallisempiakin" juttuja. Olet vähän ylivarovainen.

Vierailija
7/14 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauhti ei haittaa, mutta kannattaa varoa, että et mahallesi tömähdä kovasta vauhdista.

Vierailija
8/14 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mulle yksikin syy, miksi raskaana ei saisi laskea vesiliukumäestä?

Vierailija
9/14 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ottaa kovasti mahanpohjasta"

Siis miten tämä haittaisi? Ei se vauva siellä kohdussa mitään kuperkeikkoja heitä.

Vierailija
10/14 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mulle yksikin syy, miksi raskaana pitäisi laskea vesiliukumäestä?

Vierailija
11/14 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on hauskaa? Vesipuistot ovat ihan mahtavia.

Ap on tässä myös lähdössä ulkomaille lapsensa kanssa ja olisiko se nyt sitten hauska sanoa lapselle " noniin laske sinä nyt yksin siinä, niin äiti tässä istuu koko päivän"

Vierailija
12/14 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskuuden vuoksi. Koska se on kivaa. Ja jos on menossa paikkaan, missä se veispuisto on, niin onhan se nyt tylsää vain katsella vierestä.

Vierailija
13/14 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se on ihan basic eikå mikään överi jossa pää irtoaa niin mene vaan.

Vierailija
14/14 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa huomioon, että jos painat paljon (raskauden takia tai muuten) vauhti on kovempi kuin normaalipainoisella. Joissakin vesiliukumäissä on painorajasuositus tästä syystä.

Olen ulkomailla nähnyt vesiliukumäessä ohjeistuksen, että ei suositella raskaana olevalle. Tiedä sitten liittyykö ohjeistus muihin laskijoihin vai mikä se vaaratekijä siinä olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme