Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielipide! Puhelimet pois koulussa?

Vierailija
26.10.2018 |

Mitä mieltä? Lapsien puhelimet kerättäis joko koulun alussa tai aina tuntien alussa pois?

Minun mielestäni vois olla hyvä käytäntö. Ainoa ongelma on mielestäni se jos tulisi hätätilanne ja oppilas tarvitsisi puhelintaan hätänumeroon soittaakseen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois vaan.

Ainoa vaan, että laki kieltää, että koululla siihen ei ole mahdollista..

Meillä oman lapsen kanssa sovittu, että puhelinta ei saa käyttää koulussa. Toimii hyvin. Laitan opelle viestiä/soitan niin kuin ennen vanhaan, jos olis tarvetta. Moni muukin voisi ihan itse omassa pikku päässä sopia näin lapsensa kanssa niin ei tarvitse KOULULLA asioita hoitaa...

Vierailija
2/13 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkahuoneessa ok, mutta ehdottaisin rangaistusta jos käyttää välitunnilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pois vaan.

Meillä oman lapsen kanssa sovittu, että puhelinta ei saa käyttää koulussa. Toimii hyvin. Laitan opelle viestiä/soitan niin kuin ennen vanhaan, jos olis tarvetta. Moni muukin voisi ihan itse omassa pikku päässä sopia näin lapsensa kanssa niin ei tarvitse KOULULLA asioita hoitaa...

aijaa :o mikä laki siihen on? En tiennyt moisesta. 

Vierailija
4/13 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsen koulussa puhelimet kerätään aina koulun alettua ja takaisin saa koulupäivän päätyttyä. Hyvin toimii.

Vierailija
5/13 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pois vaan.

Mikä ihmeen laki tuon kieltää? Edellä juuri kirjoitin että meidän lapsen koulussa ainakin käytäntö on tuo.

Vierailija
6/13 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yläkoulussa koulukiusattu ja ainut tukeni oli toisella puolella Suomea asuva paras ystävä, jonka kanssa lähettelin tekstiviestejä aina kun mahdollista. Niin kauan kun kouluissa on kiusaamista, en voi hyvillä mielin tukea tällaista ehdotusta.

Vierailija
7/13 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsen koulussa puhelimet kerätään aina koulun alettua ja takaisin saa koulupäivän päätyttyä. Hyvin toimii.

Paitsi sitten kun opettaja sekoaa ja pilteillä ei ole mahdollisuutta kutsua apua.

Vierailija
8/13 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä? Lapsien puhelimet kerättäis joko koulun alussa tai aina tuntien alussa pois?

Minun mielestäni vois olla hyvä käytäntö. Ainoa ongelma on mielestäni se jos tulisi hätätilanne ja oppilas tarvitsisi puhelintaan hätänumeroon soittaakseen.

Hätäpuhelu?

Oppilas?

Tunnilla?

Vierailija
9/13 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimet laukussa ja sillä siisti, ei ole vaikeaa oppia ja siinä pysytellä. Miettikää mielummin omia puhelimen käyttöön liittyviä ongelmia, vaikka sitä kuinka paljon vietätte aikaa täällä av:lla..

T. Kolmen teinin äiti

Vierailija
10/13 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi sitten kun opettaja sekoaa ja pilteillä ei ole mahdollisuutta kutsua apua.

Joo no eiköhän viereisestä luokasta löydy apua. Miten sitä ennen kännyköitä kutsuttiin apua? Ja puhelimet ovat kyllä luokassa, ja oppilaat saa ne itse sieltä otettua jos hätätilanne tulee. Ei puhelimia mihinkään lasten ulottumattomiin laiteta.

Vierailija
11/13 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pois vaan.

Mikä ihmeen laki tuon kieltää? Edellä juuri kirjoitin että meidän lapsen koulussa ainakin käytäntö on tuo.

Ja kyseessä siis ala-aste. Yläaste sitten ehkä eri asia. Nyt lapset tekevät välitunnillakin jotain muuta kuin näpräävät puhelintaan.

Vierailija
12/13 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulussa ja lukiossa ei onnistu. Opiskelijat käyttää puhelintaan oppitunneilla tiedonhakuun, enkä ihmettele, jos alakoulussakin.

Eli ei onnistu.

Vierailija
13/13 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut sitä mieltä että puhelin on niin henkilökohtainen asia että sitä ei keneltäkään oteta pois. Sen käytön voi kieltää joissain paikoissa, kuten tunnilla, mutta esimerkiksi välitunti taas ei missään nimessä kuulu kiellon piiriin.

Olen itse - 89 syntynyt, ja minulla on ollut puhelin koulussa mukana 7-vuotiaasta asti ja myös omalla lapsellani on ollut ihan esikoulusta lähtien. Lapseen on vanhemman saatava yhteys koska vaan, eli myös siellä tunnilla jonka takia sielläkään ei voi velvoittaa sitä sulkemaan, äänetön riittää, jotta lapsi voi vastata vanhemman puheluun hätätapauksessa. Onneksi sellaista ei ole tullut vielä, mutta jos opettaja ottaisi puhelimen pois niin kyllä olisi viimeinen kerta. Hyvä että laki kieltää tällaisen.

Ei ainakaan omalla neljäsluokkalaisellani ole mitään puhelimenkäyttöön liittyvää ongelmaa koskaan missään, eli kyllä se on siitä kiinni että vanhemmat osaavat opettaa milloin se on ok ja milloin se pysyy äänettömällä laukussa/vieressä eikä sitä plärätä.