Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

muuttuuko ihmisen seksuaalisuus uskoon tullessa?

Man of Wilderness
26.10.2018 |

Gal. 3:28

Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

2. Kor. 5:17

Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

Gal. 6:15

Sillä ei ympärileikkaus ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus, vaan uusi luomus.

oko jotain perstavanlaatuista muuttunut myös seksuaalisuudessa kun ihminen pelasuu eli tulee uskoon?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ihminen voi toki

a) valehdella itselleen, mutta yleensä kostautuu moinen

b) ollakin biseksuaali ja tilanne näyttää siltä että seksuaalisuus muuttuu.

Vierailija
2/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään muutu.

Minä muuten uskon Jumalan toivovan ihmisille hyvää seksiä ihan siinä kuin muutenkin hyvää elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto määrittelee mitä saa tehdä ja se on monelle helpotus.

Vierailija
5/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleensä. Nyt täytyy muistaa että Raamatussa puhutaan toisaalta uudestisyntyneestä, henkisestä ihmisestä, ja erikseen "lihasta", tästä kehollisuudesta jossa kuolemaan asti elämme. 

Syvin olemus, sielu, henki, se joka oli ennen Abrahamia, ei ole mies eikä nainen, se ei lisäänny eikä halua seksiä. Mutta niin kauan kuin emme 100% samaistu siihen olemukseemme, vaan samastumme myös tähän ajalliseen kuolevaiseen kehoon, me olemme siltä osin ihan samanlaisia kuin muutkin ihmiset. Nukumme, syömme, naimme, joskus sairastelemme, lopulta kuolemme.

Vierailija
6/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutu.

Vierailija
7/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään muutu.

Minä muuten uskon Jumalan toivovan ihmisille hyvää seksiä ihan siinä kuin muutenkin hyvää elämää.

Sitten et ole ainakaan kristitty, Raamattu kun tuomitsee homoseksuaalisuuden.

Vierailija
8/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin muuttuu, ne vaan pettää itseään. Vaimot alistetaan miehen tahtoon, halusivat tai eivät.

Vierailija
9/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruumis ei muutu tässä maailmanajassa miksikään. Henki muuttuu ja sielu suuntautuu kohti K.ri.stusta. Uudestisyntymä on hengellinen.

t. uskovainen

Vierailija
10/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoontulon jälkeen olen masturboinut enemmän kun ennen uskoontuloa.

Vierailija
11/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ennen harrastit irtosuhteita jotka nyt korvaat masturbaatiolla?

Vierailija
12/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Ihminen voi toki

a) valehdella itselleen, mutta yleensä kostautuu moinen

b) ollakin biseksuaali ja tilanne näyttää siltä että seksuaalisuus muuttuu.

Näin uskon minäkin, noista jotka vannovat että ovat "eheytyneet" homoudesta, suurin osa lienee biseksuaaleja.

Kaikkea ei toki tartte toteuttaa eikä saa.

Vierailija
13/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan muuttunut, ei minusta tullut "hellyyttä enemmän kuin seksiä" kaipaavaa naista, jollaisena uskovaiset naiset joskus kuvataan etenkin vapaissa suunnissa.

Vierailija
14/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään muutu, mutta voi hyvin alkaa tervehtyä. Homous on loppujen lopuksi pelkkää teeskentelyä. Kuka esim. oikeasti uskoo, että A.Tuisku on homo? En usko, että homoja edes on olemassa sanan nykyisessä merkityksessä. 

Vierailija
15/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ennen harrastit irtosuhteita jotka nyt korvaat masturbaatiolla?

Olen tullut viriilimmäksi seksin saralla. Lankean kyllä edekleen irtosuhteisiin. Aviopuoliso täytyis siksi löytää tai muuten seksi on tällaista sooloilua.

Vierailija
16/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkälle vietyä itsepetosta, omaksuttu valheidenteetti.  Teeskentely ehkä vähän turhan lepsu sana.

Vierailija
17/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään muutu.

Uusi testamentti (kristittyjen osa opuksesta nimeltään raamattu) ei kyllä tuomitse - siinä korkeintaan todetaan mikä on oikein ja mikä taas ei ole - ja varsinainen tuomitseminen kuuluu jeesuksen itsensä sanoin toisaalta ”ylituomarille” eli jumalalle ja toisaalta maalliselle esivallalle.

Vanha testamentti (toora) taas on nimensä mukaisesti vanha - as in ”outdated” - eli ”entinen”, eikä toisaalta pitäisi kristittyä liikuttaa juuri lainkaan; sekun on ”juutalaisten” kirja, mutta jonka ohessa ovat nähneet tarpeelliseksi laatia tooran selitysteoksen talmudin, ja minkä sisällöstä taas mm. eräs martti luther oli kovastikin kimpaantunut..

Jännää muuten, kuinka talmud on täysin julkisen debaatin ulkopuolella ja taas raamattu - erityisesti sen uudempi osa - voi olla hyvinkin rajun ja jopa alatyylisen kritiikin kohteena kaiken aikaa. Jopa koraania kunnioitetaan näissä herjanheittokisoissa uutta testamenttia enemmän - kun taas talmudin esilletuominen tuo antiseemiitti-leiman otsaan... itseasiassa on kuin talmudia ei olisi olemassakaan...

Vierailija
18/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi Testamentti ja homous. Sitä ei voi kieltää, etteikö Paavali siellä suoraan kirjoittaisi seurakunnalle osoittamassa kirjeessään, että yksi niistä ryhmistä jotka ei peri taivasten valtakuntaa on vanhan raamatun käännöksen sanoin "miehimykset".

Toisaalta, siellä listataan samaan syssyyn myös mm. ahneet ja pilkkaajat - hyvin yleisinhimillisiä ominaisuuksia. Sitten pitää myös muistaa että sama Paavali mm. käski naisia peittämään päänsä "enkelten tähden", ja kuitenkaan emme tänä päivänä kristittyinä mene minkäänlaiset huivit tai hunnut päässä kokouksiin.

Itse ajattelen, että ensisijainen asia on henkinen ja hengellinen. Se valtakunta jonka Jeesus toi ei ole tästä maailmasta, ja siksi meissä maailmallisuuden pitäisi vähentyä ja keskittymisen ikuiseen ja hengelliseen lisääntyä. Se mitä tämä kuolemaantuomittu liha touhuaa ei ole lopulta niin valtavan tärkeää - mutta tässä on iso MUTTA ja sen takia uskon Paavalinkin palopuheitaan pitäneen. Nimittäin ihminen joka on tottunut lihallisuuteen ja tottumaton hengellisyyteen helposti käyttää tätä tekosyynä upota entistä suurempaan lihallisuuteen sillä tekosyyllä että eihän katoavaisen lihan touhuilla ole oikeastaan väliä. Sillä tiellä ei kohta tunne taivasten valtakuntaa, hengen maailmaa enää ollenkaan, ja lisäksi kristittyjen maine yhteisössä pilaantuu mikä ei ole hyväksi hyvän sanoman leviämiselle.

Siksi on hyvä, että kristityt elävät omana aikakautenaan hyvänä pidettyä elämää, pyrkivät siihen siinä  määrin kuin se kullekin on mahdollista. Paavalin ajan Palestiinassa julkihomous oli iljetys, nykyään se ei ole. Samoin kuin naisen kulkeminen paljain päin ei ole enää ongelma. Minusta tuon kaltaiset asiat on sellaisia, ettei ne ole lopulta pelastuskysymyksiä eikä siis kovin tärkeitä, ja niissä voidaan mennä sen mukaan että yritetään olla herättämästä pahennusta ympäristössä, ja toisaalta olla itse suistumatta hillittömyyteen jossa hengellisyys unohtuu.

Vierailija
19/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään muutu.

No sitten en ole.   

Vierailija
20/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en uskoontulon jälkeen ole halunnut enää ra-iskata mielessäni kaikkia naisia mutta joskus olen miettinyt pep-puja ja ti-ssejä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi