Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aina sanotaan, että kissa ei kiinny ihmiseen

Vierailija
25.10.2018 |

Meille tuli nuori arka kissa, joka varmaan oli kyyhöttänyt autotallissa yksin perheen allergian vuoksi. Ensin oli piilossa sohvan alla pari viikkoa, mutta öisin tuli sängyn alle piiloon.
Nyt jos vahingossa laittaa makuuhuoneen oven kiinni ja kissa toisessa huoneessa, alkaa itku ja se ei lopu ennen kuin avaa oven. Nukun nyt 3 lapsen kanssa samassa huoneessa ja kissa käy haistelemassa kaikki lapset, ennen kuin menee itse nukkumaan. Joka ilta. Ei anna itseään taaperolle kiinni, mutta kun taapero nukkuu, käy taaperon vierellä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin sanoo ne jotka eivät kissoja tunne.

Vierailija
2/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että kissa käy tarkastamassa lapset, että kaikki on hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sanovat eivät selvästikään tunne kissoja. Meillä kummallakin jo edesmenneellä kissalla oli jopa kummallakin oma valittunsa perheestämme, jonka sylissä ne viihtyivät eniten ja jonka vieressä ne nukkuivat yön. 

Vierailija
4/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissa seuraa huoneesta toiseen. Ei tykkää jos pistän vessan oven kiinni ja joutuu jäämään ulkopuolelle. "Itkee" oven takana ja pyörii heti jaloissa, kun tulen ulos.

Vierailija
5/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arka kissa vieläkin on, mutta kyllä rohkeutta on alkanut tulemaan. Mutta yllätys oli, kuinka perheensä perään se on.

Vierailija
6/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En allekirjoittaisi tuota väitettä kun itsellä ollut useita kissoja. Jokainen persoona omalla tavallaan ja jotkut vähemmän kiinnostuneita omistajan voinnista. Toisille riittää satunainen pajaus, säännöllinen ravinto ja lämmin peti. Niin kuin ihmisillekin.

Ensimmäinen kissamme oli kyllä todellinen vartija ja lähes isäntä talossa vanhana kollikissana johon kuului lisäksi kolme lasta ja äiti. Aina masentui kun me lapset lähdettiin viikonlopuksi isälle. Ei syönyt (rakasti ruokaa ja olisi syönyt koko ajan normaalisti) ja pissasi vääriin paikkoihin. Käytös normalisoitui leikkisäksi ja ruokahalu oli entisensä kun palattiin.

Oli kaikissa reissuissa mukana mitä tehtiin ympäri suomea ja ihan tosiaan tuntui kuin olisi ollu perheenjäsenenä ihminen. Aivan yhtä arvokas.

Sitten yli kymmenen vuotta meidän kanssa eläneenä pihalla ollessaan sille oli sattunut tapaturma, oli pahoin loukkaantunut mutta kuitenkin raahautunut viimeisillä voimillaan koti-ovelle saakka. :( ♥

Vierailija
7/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanha kissamummeli otti nuorimman lapsen lemmikikseen, tuli viereen kehräämään ja nuoli hiuksia. Omia pentuja sillä ei ollut mutta äidinvaistoja kyllä. Liikuttavinta evör.

Vierailija
8/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kivaa kissaa koskaan tavannut. Olen tullut raavituksi vain siksi, että nukun kissan kodissa. Kiva herätys ; D

Uskon kyllä, että näitä ihania on.

Vierailija
9/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En allekirjoittaisi tuota väitettä kun itsellä ollut useita kissoja. Jokainen persoona omalla tavallaan ja jotkut vähemmän kiinnostuneita omistajan voinnista. Toisille riittää satunainen pajaus, säännöllinen ravinto ja lämmin peti. Niin kuin ihmisillekin.

Ensimmäinen kissamme oli kyllä todellinen vartija ja lähes isäntä talossa vanhana kollikissana johon kuului lisäksi kolme lasta ja äiti. Aina masentui kun me lapset lähdettiin viikonlopuksi isälle. Ei syönyt (rakasti ruokaa ja olisi syönyt koko ajan normaalisti) ja pissasi vääriin paikkoihin. Käytös normalisoitui leikkisäksi ja ruokahalu oli entisensä kun palattiin.

Oli kaikissa reissuissa mukana mitä tehtiin ympäri suomea ja ihan tosiaan tuntui kuin olisi ollu perheenjäsenenä ihminen. Aivan yhtä arvokas.

Sitten yli kymmenen vuotta meidän kanssa eläneenä pihalla ollessaan sille oli sattunut tapaturma, oli pahoin loukkaantunut mutta kuitenkin raahautunut viimeisillä voimillaan koti-ovelle saakka. :( ♥

Voi. ☹️ kissa ei taida olla laumaeläin, kuten koira. Vaikka onhan leijonatkin laumassa. 🤔

Vierailija
10/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat leimautuu tiettyyn ihmiseen kuten koiratkin. En tiiä missä piireissä ap pyörii jos on toisenlaisia juttuja kuullut. Ilmeisesti sanojat ovat tyyppejä jotka eivät ole nähneet kissoja kuin meemeissä.

Vierailija
11/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niin sanotaan, että kissat ei piittaa ja on omantien kulkijoita. On ne sitäkin, mutta kiintyy todella kovasti omaan perheeseen, ja monet tykkää muistakin ihmisistä. Ja kaikki kissat on omia persooniaan ja se persoona voi niilläkin muuttua kun ne tulee vanhaksi. Meidän 12v. kolli on pehmennyt huomattavasti luonteeltaan, tulee jopa syliin, kun ennen ei tullut missään nimessä. 

Vierailija
12/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissani eli 17 vuotiaaksi. Odotti minua ovella kun tulin töistä ja naukui perään kun lähdin töihin. Oli mustasukkainen poikaystävilleni ja sähisi. Meni 5 vuotta, ennenkuin hyväksyi mieheni, mutta lapsille ei ollut ikinä mustankipeä, taaperoita varoi ja kiersi. Ei sähinöitä. Kun kasvoivat, kulki lasten perässä...Pakopaikkoja toki oli.

Kyllä kissa kiintyy.

Vierailija
13/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kissojen kanssa elänyt tietää, että tuollainen väite on täyttä potaskaa. En ole moista edes kuullut.

Vierailija
14/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä jouluna olin viisi päivää sukulaisissa, naapuri kävi ruokkimassa kissan. Kolli ei ollut todellakaan tottunut tuollaiseen järjestelyyn - aina muulloin tuttu ihminen asui sen kanssa mun reissujen ajan.

Kun tulin kotiin, kissa köpötteli jotenkin alakuloisen oloisena ruokakupille. Kotvan kesti ennen kuin se tajusi kuka tuli, ja sitten koko olemus muuttuikin täysin. Sitä kiehnäystä ja kyhnytystä! Pari kertaa sillä jotenkin meni jalat alta - ihan kuin olisi meinannut pyörtyä onnesta. Seuraavan viikon viihtyi tiiviisti samassa huoneessa, korkeintaan kahden metrin päässä.

Vierailija
15/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kissa seuraa huoneesta toiseen. Ei tykkää jos pistän vessan oven kiinni ja joutuu jäämään ulkopuolelle. "Itkee" oven takana ja pyörii heti jaloissa, kun tulen ulos.

Kerroitko täällä vähän aikaa sitten tästä takertujasta? :)

Vierailija
16/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme kissaa ja voin sanoa, että kyllä vain kiintyvät. :) Tunnistavat minut "omaksi ihmisekseen", antavat erilaista huomiota minulle kuin vaikka vieraille. Luottavat selvästi. Tulevat monesti samaan huoneeseen missä olen, hakeutuvat syliin ja illalla tulevat kaikki kolme sänkyyni nukkumaan. :) 

Vierailija
17/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat seuraavat minua huoneesta toiseen ja ymmärtävät useita sanoja ja kommentteja. 

Käymme päivittäin useita keskusteluja ja olen täysin varma siitä, että kissa hahmottaa, mistä puhun.

Vierailija
18/18 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissat seuraavat minua huoneesta toiseen ja ymmärtävät useita sanoja ja kommentteja. 

Käymme päivittäin useita keskusteluja ja olen täysin varma siitä, että kissa hahmottaa, mistä puhun.

Mitä juttelette? :D