Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Kunnioitatteko vanhoja ihmisia? Voisitteko huutaa ja kiroilla 70-vuotiaalle vanhukselle esim. naapurille jonkun erimielisyyden yhteydesso?
Kommentit (4)
Kunnioitus täytyy minun silmissäni ansaita esim. hyvällä käytöksellä.
Kiroilemaan en kyllä rupea kenellekään naapurille. Iästä viis.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
en kyllä tapaa kiroilla muuten kuin itsekseni, joten en osaa sanoa voisinko kirota vanhukselle.. tiukassa paikassa voin huutaa ja kerran olen huutanutkin. järkytyin tosin itse melko tavalla, monta tuntia meni ihan pää sumussa. oli kamalaa kuulla oma ääni niin kiivaana.
jännä juttu. miehelle yms. huudan ihan vapautuneesti.
jatkuvasti törmää todella törkeästi käyttäyviin vanhuksiin, jotka ovat sitä mieltä, että lasten kanssa liikkuvalle tuntemattomalle äidille saa ladella aivan mitä kamaluuksia tahansa.
Alue: Aihe vapaa
Mutta jos tämä " vanhus" (monikaan 70v. ei ole mikään vanhus, ainakin meidän ex-naapurit oli kaikkea muuta kuin vanhuksia, vaikka olivatkin 70v,, viriilejä, meneviä senioreita) olisi ns. ärsyttävä tapaus, tyyliin tulisi ovelle valittamaan jostain mitä emme olisi tehneet ja tämä toistuisi säännöllisesti, niin kyllä varmaan jossain vaiheessa ääneni korottaisin.
Minusta ikä sinänsä ei tuo velvollisuutta kunnioitukseen, vaan oma käytös ja asenne. Niin lasta kuin vanhusta pitää kunnioittaa, jos tämä kunnioituksen ansaitsee. Räyhäävä ja rettelöivä kyttääjä ei kunnioitusta ansaitse.