Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voi noloa :( Mulla meni työhaastattelu tosi huonosti

Vierailija
25.10.2018 |

Jos tällä esityksellä saan paikan, niin on ihme.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhyy

Vierailija
2/17 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lyönyt kaikkia kortteja pöytään vaan olin vähän varovainen, koska en ollut ihan varma haluanko edes koko paikkaa. Tajusin vasta jälkikäteen, että haluaisin todella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka rekryätte, niin odotatteko aina, että haastateltavalla on ylihyvä itsetunto ja myy itseään kuin viimestä päivää? Vai riittääkö ihan tavallinen ihminen?

Vierailija
4/17 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai niin ja kokemuksesta tiedän, että aina kun olen esittänyt extroverttia haastattelussa ja ollut yli-innokas ja nuoleskellut, olen paikan saanut. 

Se vaan on ikävää, koska silloin tuntuu, että on jotenkin huijannut työpaikan itselleen...

Vierailija
5/17 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/17 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä itsenäni olen työtä saanut. Haastattelijatkin hakee eri tehtäviin erityyppisiä ihmisiä.

Vierailija
7/17 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka rekryätte, niin odotatteko aina, että haastateltavalla on ylihyvä itsetunto ja myy itseään kuin viimestä päivää? Vai riittääkö ihan tavallinen ihminen?

Oma rooli on rekrytoinnissa ja ei todellakaan ole itsetunto kriteerinä. Kriteerit kyl riippuu roolista, tietty jos haetaan bulkkimyyjää niin kyllä siinä auttaa kova itseluottamus. Minkälaista työtä hait?

Vierailija
8/17 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma rooli on rekrytoinnissa ja ei todellakaan ole itsetunto kriteerinä. Kriteerit kyl riippuu roolista, tietty jos haetaan bulkkimyyjää niin kyllä siinä auttaa kova itseluottamus. Minkälaista työtä hait?

sosiaalipuolen

Vierailija
9/17 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/17 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jäädyin heti toisessa kysymyksessä "kerro vähän itsestäsi." Olin varautunut tähän, mutta jädyin aivan totaalisesti ja siksi olin ensin todella pitkät 2 sekuntia hiljaa ja sitten seuraavat 3 sekuntia ölisin "mmm... hmm... ööö" ja lopulta oli pakko myöntää että ei tästä tule mitään. Haastattelu kesti 5 minuuttia ja "yllätykseksi" en saanut paikkaa. Hävetti.

Vierailija
11/17 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

rekrytilanteessa joutuu ikävä kyllä esittämään. Siinä on jokaisella tietyt roolit ja se joka osaa esittää ja vetää roolin parhaiten, menestyy

Vierailija
12/17 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

multa kysyttiin tää sama ja yllätyin. En osannut varautua tähän yhtään

Vierailija
13/17 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/17 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskauraa... Tuo kysytään lähes joka haastattelussa. Kannattaa miettiä kotona esitelmä itsestään valmiiksi.

Vierailija
15/17 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te oikein esitätte ekstroverttia haastattelussa? muistetanhan taas, että introvertti tarkoittaa ettet halua olla ihmisten kanssa tekemisisä _koko_ aikaa, ei sitä että olet ujo tai ettet kestä muiden ihmisten seuraa lainkaan.

Vierailija
16/17 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa paljon, kun on koonnut CV:n ja siinä mainitut työtodistukset ja muut hyödylliset pätevyystodistukset ja kurssit muovitaskumappiin mukaan ja lukenut vielä oman hakemuksensa, että muistaa, miten on itsestään kertonut. Kannattaa myös lukea yrityksen nettisivut, mm firman arvot, tuotteet ja toimintatavat ja vähän organisaatiosta. Aina kysytään kerro itsestäsi, miksi olet tästä työstä kiinnostunut, hyvät ja huonot puolesi jne. Kun ne on puhunut itselleen valmiiksi kotona vaikka ääneen, on helpompi olla jäätymättä. Hyvä haastattelija auttaa jäätymisestä yli tsekin. Ei aina haeta puheliaita itsensä myyjää, joskus rauhallinen miettiminenkin voi olla hyvä asia. Itse olen rehellinen ja kerron myös edellytykseni työpaikalle, vaikka sen, että tarvitsen tukea tähän ja tähän mainittuun tehtävään ja pidän työpaikan henkeä tärkeänä. Kysyn, millainen työyhteisöhenki heistä paikassa on (johon ei saa ikinä vastausta "huono" mutta näkee sen vastaustavassa). Jos tulen valituksi, ei tule tunne, että on näyteltävä työssä, kun on oma itsensä. Ei työhaastattelun jälkeen ikinä ole täysin onnistunut olo, mutta valmistautuminen auttaa jännitystä. Jos et saa paikkaa, uutta tuulta päin vain! Ei syy ole vika sinussa vaan joku hakija vain oli parempi, joka haastattelu on treeniä seuraavaan! Kysymyksestäsi ei ihan selviä, mikä meni pieleen, mutta kyllä monesti ymmärretään jännitys ja se, että aidolla ihmisellä ei kaikki tule kuin kaupan hyllyltä. Jos et haukkunut ketään tai ollut ylimielinen ja hävytön, ei ole siltoja polteltua kuitenkaan...

Vierailija
17/17 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Kerro jotain itsestäsi” voit kertoa ihan mitä vaan. Kerro vaikka lempivärisi. Kukaan ei voi kieltää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi