Järkytyin kun palasin Helsinkiin.
Asuin ennen dublinissa ja siellä oli ihanaa. Ihmiset kivoja, arkkitehtuuri tosi kaunista ja paljon tekemistä. Mutta kun palasin Helsinkiin. Niin olin tosi pettynyt. Arkkitehtuuri rumaa kaikkealla. Ihmiset ylimielisiä, nauroivat muille, tuijottelivat, arvostivat muitten juttuja. Vastaan tuli jotain poikii jotka naurasivat mulle. Paljon epäsiistimpää. Dublinissa lapset käyttäytyvät
paljon paremmin. Ois pitänyt jäädä Dubliniin. Miksi tein tän?!
Kommentit (17)
Suomi on oikeasti romahtanut ihan silminnähden. Roskataan aivsn valtavasti, teinijengit terrorisoivat, varkaita, Rautatienasema on narkkareiden valtakunta, snobeja, ikävää, negatiivinen ilmapiiri. Kaikki aivan rempallaan, ei saa enään hammashoitoa, terveysasemat eivät toimi. Yliopisto on yksi iso vitsi leikkausten jälkeen, ei ole enään seurustelupaikkoja.
Miksi ihmeessä muutit takasin? :(
Mä muutin pois Helsingistä yli 10v sitten ja olen sen jälkeen käytnyt siellä vain muutaman kerran. Yleensä olen nähnyt Kampin ja steissin kulmia ja kaikki näyttänyt niin rumalta ja räkäiseltä. Suorastaan slummiutuneelta. Viime kesänä ajelin pitkin Tehtaankatua ja Ullanlinnaa ja koin positiivisen läikähdyksen rinnassani. Kyllä stadikin voi olla kaunis ja romanttinen kun vain katsoo oikeista paikoista.
Likaista taikaseinä- ja sontasakkia tosiaan notkuu kaikkialla. Vituttaa asua tällaisessa persereiässä, mutta työtilanteen takia on vähän pakko.
Et sinä missään Dublinissa ollut, vaan Porvoossa.
Vierailija kirjoitti:
Mä muutin pois Helsingistä yli 10v sitten ja olen sen jälkeen käytnyt siellä vain muutaman kerran. Yleensä olen nähnyt Kampin ja steissin kulmia ja kaikki näyttänyt niin rumalta ja räkäiseltä. Suorastaan slummiutuneelta. Viime kesänä ajelin pitkin Tehtaankatua ja Ullanlinnaa ja koin positiivisen läikähdyksen rinnassani. Kyllä stadikin voi olla kaunis ja romanttinen kun vain katsoo oikeista paikoista.
Joo, se riippuu niin paikasta ja kohdasta ja ajankohdasta, että onko nättiä tai rumaa. Riippunee se omasta mielentilastakin..
Olen asunut ulkomailla viisi vuotta ja siinä ajassa Helsinki on muuttunut likaviemäriksi ja ghetoksi. Ratusikalla pitää väistellä lääppijöitä eikä puistoon uskalla mennä enää iltaisin.
Aina säännöllisin väliajoin täällä joku on järkyttynyt palattuaan Suomeen jostain satu/ihmemaasta jossa on asunut vuosia, myös paras ystäväni on asunut ulkomailla vuosia ja seuraa silti Suomen uutisia sekä käy Suomessa kerran vuodessa tapaamassa sukua ja ystäviä eli on ihan kartalla siitä millaista täällä on ja mitä tapahtuu. Siksi ihmettelen miten nämä palstajärkyttyjät voivat olla niin pihalla kotimaansa tapahtumista, provoja ovat varmaan kaikki!
Kävin kans pitkästä aikaa keskustassa ja oli kyllä muuttunut huonompaan ja tuli turvaton olo. No on meidän "maalaisten" onni, että nämä uusimmat tulokkaat haluavat sinne.
Kärsit paluushokista. Kulttuurishokki tapahtuu mennessämaahan,jolloin kaikki näyttää paremmaltajännemmältä jne kunnez normalisoituu. Takaisin tullesss luulee kaiken olevN tuttua,eikä enää olekaan. Arvot ja ihmiset muuttuneet. I know. Kokemuksesta. Googlaa.
Miksi täällä hyssytellään tosi asioista jälleen kerran?
Kuten Pippa Laukka sanoi että kun tuli Jenkeistä tasam huomasi että suomalaiset ovat muuttuneet lihavaksi ja masentuneeksi kansaksi että tästä on tullut pieni jenkkilä.
Ihan oikeasti oletteko noin sokeita vai suljetteko te vain silmät?
Aloittaja on ilmeisesti myös unohtanut suomen kielen tällä eksoottisella ja ihmeellisellä matkallaan toiseen eurooppalaiseen maahan. Heh heh.
T: 10 vuotta toisella mantereella asunut, Suomea ja etenkin Helsinkiä edelleen rakastava
tämänkaltainen aloitus on ollut ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut ulkomailla viisi vuotta ja siinä ajassa Helsinki on muuttunut likaviemäriksi ja ghetoksi. Ratusikalla pitää väistellä lääppijöitä eikä puistoon uskalla mennä enää iltaisin.
No mutta onhan meillä sentään vielä #unelma
Samaa mieltä. Mee takasin.