Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikset rupea yrittäjäksi?

Vierailija
25.10.2018 |

Jo alle 10 hengen yritysten johtajat suorastaan kierivät rahassa. Lopeta sinäkin duunarin hommat ja rupea rikkaaksi yrittäjäksi. Mikä estää? Kaikki aloittavat yrittäjät saavat Sipilän suoran numeron, josta saa duunarin selkänahasta revittyä rahaa aina kun soittaa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäminen on pelkkää köyhien riistämistä.

Vierailija
2/32 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne viitsi yrittäjiksi ryhtyä, joutuvat tekemään töitä eikä ole aikaa viikonloppujuopottelulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole luottotietoja.

Vierailija
4/32 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne viitsi yrittäjiksi ryhtyä, joutuvat tekemään töitä eikä ole aikaa viikonloppujuopottelulle.

Ketkä ne? Oletko itse yrittäjä? Montako työllistät? 

Vierailija
5/32 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeaisin, jos pienyrittäminen ei Suomessa olisi lähes kriminalisoitua toimintaa. Rangaistukset virheistä (ja usein myös itsestä riippumattomasta epäonnesta) ovat sitä luokkaa, että pitää olla joko äärimmäisen varma, tyhmä tai epätoivoinen että tuohon hommaan uskaltaa täällä lähteä.

Vierailija
6/32 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bordelliyrittäjäksi voisin ruveta, sutenööriksi. Ilmaiset pimssut tietenkin talon puolesta, jonka minä omistan. ;D

Vierailija
7/32 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin yrittäjä muutaman vuoden vuosituhannen alussa ja maksan siitä velkoja lopun ikääni, ulosotto loppuu parin vuoden päästä kun tulee 15 vuotta täyteen, sen jälkeen joskus saan luottotiedot takaisin, mutta pankkilainaa riittää kyllä vielä.

Silti olen kyllä harkinnut yrittäjyyttä uudestaankin, tällä kertaa en tekisi sitä toiminimellä jos pitäisi firmalle ostaa yhtään mitään tai ottaa yhtään lainaa, viimeksi tein sen virheen. Kaikkeni tein mutta paskasti kävi, ja hintaa epäonnistumisesta olen maksanut, tapostakin olisin varmasti jo vapaa vaikka olisi muka elinkautinen tuomittu.

Vierailija
8/32 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo alle 10 hengen yritysten johtajat suorastaan kierivät rahassa. Lopeta sinäkin duunarin hommat ja rupea rikkaaksi yrittäjäksi. Mikä estää? Kaikki aloittavat yrittäjät saavat Sipilän suoran numeron, josta saa duunarin selkänahasta revittyä rahaa aina kun soittaa.

Minä en ainakaan rupea yrittäjäksi, koska yritykset ovat tämän maan syöpä. Teen kansalaisaloitteen, jossa vaadin että kaikki yritykset on poistettava Suomesta. Loppu ahneelle sikailulle ja ihmisten orjuuttamiselle yrityksissä! Palkkarahojen olisi tultava suoraan valtiolta. On hirvittävän epäoikeudenmukaista, että riistäjäyrittäjät pääsevät ottamaan rahoja osinkoina.

Siis yritykset pois Suomesta!

Vierailija
9/32 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin yrittäjä muutaman vuoden vuosituhannen alussa ja maksan siitä velkoja lopun ikääni, ulosotto loppuu parin vuoden päästä kun tulee 15 vuotta täyteen, sen jälkeen joskus saan luottotiedot takaisin, mutta pankkilainaa riittää kyllä vielä.

Silti olen kyllä harkinnut yrittäjyyttä uudestaankin, tällä kertaa en tekisi sitä toiminimellä jos pitäisi firmalle ostaa yhtään mitään tai ottaa yhtään lainaa, viimeksi tein sen virheen. Kaikkeni tein mutta paskasti kävi, ja hintaa epäonnistumisesta olen maksanut, tapostakin olisin varmasti jo vapaa vaikka olisi muka elinkautinen tuomittu.

Suunnilleen sama juttu eli viiden vuoden yrittäjyyden velkoja maksan 10 vuotta. Parin vuoden sisällä pääsen niistä eroon. Luottotietojen palautumiseen menee siitä vielä muutama vuosi.

Vierailija
10/32 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bordelliyrittäjäksi voisin ruveta, sutenööriksi. Ilmaiset pimssut tietenkin talon puolesta, jonka minä omistan. ;D

Miksi olisi ilmaiset? Ei muissakaan yrityksessä syödä kuormasta, miksi sun ala olisi eri asia?

Vierailija
11/32 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhtyisin heti jos löytyisi muutama yhtiökumppani ja alkupääomaa olisi hieman enemmän. Suomen yrittäjiin en kyllä liittyisi. Liiketoiminta suunnitelmakin on viittä vaille valmis.

Vierailija
12/32 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi ilmaiset? Ei muissakaan yrityksessä syödä kuormasta, miksi sun ala olisi eri asia?

No mun yritys on omavaltainen.

Vierailija
13/32 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sitten pitäisi:

1) Lopettaa muiden veronmaksajien maksamien tukien nostaminen

2) Tehdä ihan v*tusti töitä

3) Kantaa vastuuta

4) Lopettaa valittaminen

Jatkan ennemmin Kela-Goldin käyttämistä, kiitos.

Vierailija
14/32 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä ja veli ovat yrittäjiä ja olen koko ikäni seurannut vierestä eikä herkkua ole. Ei sovi mulle, en halua naimisiin työni kanssa.

Vierailija
15/32 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin yrittäjäksi, koska se oli ainoa vaihtoehto ja kadun kyllä katkerasti, eikä se yrityksen lopettaminenkaan ole niin yksinkertainen juttu.

Vierailija
16/32 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan rupea yrittäjäksi, koska yritykset ovat tämän maan syöpä. Teen kansalaisaloitteen, jossa vaadin että kaikki yritykset on poistettava Suomesta. Loppu ahneelle sikailulle ja ihmisten orjuuttamiselle yrityksissä! Palkkarahojen olisi tultava suoraan valtiolta. On hirvittävän epäoikeudenmukaista, että riistäjäyrittäjät pääsevät ottamaan rahoja osinkoina.

Siis yritykset pois Suomesta!

Mistä valtio ottaisi ne palkkarahat? Yritykset maksaa huomattavat veromäärät valtiolle ja mm alv: n kaikesta toiminnastaan. Ja paljonko kuvittelet, että esim parturi-kampaaja tai metalliverstaan tai autokorjaamon pitäjä saa osinkoja firmastaan?

Vierailija
17/32 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt mitään kusista kauneushoitolaa perustako, vaan kännykkäpelifirman. Alle 30 vuotiaat suomalaiset jätkät ovat netonneet angrybirdseillä ja supercelleillä miljardeja.

Vierailija
18/32 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupeaisin, jos pienyrittäminen ei Suomessa olisi lähes kriminalisoitua toimintaa. Rangaistukset virheistä (ja usein myös itsestä riippumattomasta epäonnesta) ovat sitä luokkaa, että pitää olla joko äärimmäisen varma, tyhmä tai epätoivoinen että tuohon hommaan uskaltaa täällä lähteä.

No ei ole mitenkään vainottua tai kriminalisoitua pienyrittäminen. Itselläni on muutaman hengen työllistävä suunnittelufirma, nykyinen oma yritykseni viitisentoista vuotta toiminut, sitä ennen muutaman kaverini kanssa yhteinen yritys.

Hyvä Suomessa on yrittää, kun huomioi muutaman perusasian. Vaikka olisi valmiina asiakaskuntaa, kestää oman aikansa ennen kuin  toiminnan saa pyörimään kannattavasti. Alussa on aina kaikenlaista säätöä. Ja suurin virhe on alkaa käyttää rahaa löysästi siiloin, kun sitä alkaa firman tilille vähän kertymään. Hyvä kirjanpitäjä on tärkeä, silloin voi keskittyä itse tuottavaan työhön. Maksaa itsensä hyvin takaisin. Yleensäkin kannattaa opetella delegoimaan, ja keskittyä itse siihen, mikä tuottaa parhaiten, ja jota ei voi muilla teettää.

En tällä firmallani mitenkään huikeasti ole rikastunut, mutta kyllä minulle tästä paljon peremmat tulot on kertynyt, kuin olisi oman alani palkkatöissä muualla. Raskasta tää joskus on, mutta aika palkitsevaa myös, niin rahallisesti kuin henkisesti. Kun muistaa tehdä elämässä muutakin kuin töitä, eikä aja itseään piippuun.

Vierailija
19/32 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa mikroyrittäminen tarkoittaa suomen kielellä vähittäiskauppaa tai palvelua. Nykyisellä ostovoimalla moinen kannattaa vain, jos on poliitikkokavereita tai palvelua ostaa julkisrahoitteinen instanssi. Sijoittajatkin tahtovat innostua vasta, kun tulopuoli on satavarma. Sote on oiva esimerkki tästä. Terveydenhoitosektorilla alkoi käymään hirvittävä kuhina, kun väläytettiin mahdollisuutta päästä käsiksi verovaroihin. Hullujahan nuo ulkomaiset yritykset ovat, kun kehittävät jatkuvasti riskialttiita uusia tuotteita. Yhteiskunnan varoilla loisiminen on paljon fiksumpaa.

Vierailija
20/32 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun yritys on omavaltainen.

Voit sitten yrittää selvittää verottajalle, miksi olet käyttänyt yritykseltäsi palveluita maksamatta niistä. Vaikka on sun yritys, ne naiset ei ole sun omaisuutta vaan firman ”kalustoa”. Esimerkiksi firman autolla ajetut omat kilometrit maksetaan myös itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi