Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työhakemus - miten aloituksesta saisi hyvän ja ytimekkään!!

Vierailija
25.10.2018 |

Omasta työkokemuksesta on helppo kirjoittaa ja luonteenpiirteistö

MUTTA se aloitus. Joka paikassa sanotaan, että pitää kiinnittää huomiota siihen, että hakemuksesi aloitus on mielenkiintoinen.

Te, joilla on sana hallussa, keksikää minulle hyvä aloitus. Haen siis taloushallinnon tehtäviä ja minulla on vankka kokemus erilaisista tehtävistä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin hakemuksen, jota voisin käyttää joka paikassa ja myös avoimessa työhakemuskessa. eli ei mitään olen kiinnostunut yrityksestönne ja vaan geneerinen hyvä hakemus tai esittelyteksti

Hitsi kun olen huono kehumaan itseäni ja keksimään hyvää alotusta

Hakemus ei ole koskaan geneerinen. Hakemuksessa pyritään linkkaamaan oma osaaminen avoimen paikan vaatimuksiin.

Ensimmäinen kappale on tärkeä. Yhden vinkin minkä olen kuullut ja itse olen käyttänyt on ns. Alustuksen deletoiminen. Ei siis esittelyä itsestä ekaan kappaleeseen vaan aloitat sillä toisella kappaleella.

Vierailija
22/29 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi vaihtoehto on aloittaa kysymyksellä, jonka kautta profiloit itsesi ja osaamisesi napakasti. Esim. "Etsittekö tiiminne energistä ja kansainvälisesti kokenutta  taloushallinnon asiantuntijaa?" Tämä kysymys voi olla vaikka lihavoitu, niin että se erottuu heti lukijan silmään ja nappaa hänen mielenkiintonsa. 

Tuo se varmaan voisikin toimia, päätellen ihan siitä, että melkein kaikki työpaikkailmoitukset ovat nykyään tuollaisia, aloitetaan kysymällä "Oletko aina unelmoinut monipuolisista työtehtävistä kansainvälisten korkealaatuisten gourmet-tuotteiden parissa? Onko intohimonasi asiakasrajapinnassa työskentely?" jne., kun haetaan hampurilaisten myyjää. Ylisanaa ylisanan perään jne., ja ehdottomasti kysymysmuoto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkäiltyäni samaa, googletin ja tein löytämäni ohjeen mukaisen aloituksen, ytimekkäästi heti miksi haen paikkaa ja miksi olisin siihen paras valinta. Niin tai näin, ainakin se toimi :D

Vierailija
24/29 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haastattelen ja palkkaan usein uusia työntekijöitä taloushallinnon tehtäviin. Parhaissa hakemuksissa käy heti ensimmäisessä kappaleessa ilmi miksi henkilö hakee hommaan. Hiljattain tuli hyvä hakemus, jossa hakija kirjoitti hakevansa hommaa nähtyään ilmoituksen Linkedinissä, koska on seurannut yritystämme pitkään ja firman missio on hänelle henkilökohtaisesti tärkeä. Seuraavissa kappaleissa sitten selitti esimerkkien kautta miten oma kokemus, luonteenpiirteet edesauttaisivat häntä menestymään tehtävässä.

Itse en piittaa näistä kikkailevista hakemuksista ja hakemuksen aloitus kysymyksellä kyllä kiinnittää huomion, mutta ei välttämättä hyvällä tavalla.

"Firmanne missio on minulle tärkeä" öhöm kuulostaa kyllä vahvasti teennäiselle nuoleskelulle...

Mitä muuta nuo työpaikkahakemukset on kuin silkkaa teennäisyyttä? :D Korulauseita omasta erinomaisuudesta ja korostusta kuinka on hienoa hakea noin hienoon työpaikkaan.

Vierailija
25/29 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haastattelen ja palkkaan usein uusia työntekijöitä taloushallinnon tehtäviin. Parhaissa hakemuksissa käy heti ensimmäisessä kappaleessa ilmi miksi henkilö hakee hommaan. Hiljattain tuli hyvä hakemus, jossa hakija kirjoitti hakevansa hommaa nähtyään ilmoituksen Linkedinissä, koska on seurannut yritystämme pitkään ja firman missio on hänelle henkilökohtaisesti tärkeä. Seuraavissa kappaleissa sitten selitti esimerkkien kautta miten oma kokemus, luonteenpiirteet edesauttaisivat häntä menestymään tehtävässä.

Itse en piittaa näistä kikkailevista hakemuksista ja hakemuksen aloitus kysymyksellä kyllä kiinnittää huomion, mutta ei välttämättä hyvällä tavalla.

olisko tämä hyvä ?

Teillä avoinna oleva tehtävä vaikuttaa omaan työkokemukseeni ja osaamiseeni juuri sopivalta.

Olen työskennellyt koko urani erilaisissa taloushallinnon tehtävissä ja uskon, että laajasta kokemuksestani olisi teille hyötyä.

Minulla on kokemusta seuraavista taloushallinnon osa-alueista:  

-  tähän alle ranskalaisilla viivoilla kaikki mitä osaan

Koen olevani työtyyliltäni joustava, järjestelmällinen ja tehokas. Kykenen työskentelemään paineen alaisena ja osaan mielestäni priorisoida hyvin asioita.

Vierailija
26/29 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Firmanne missio on minulle tärkeä" öhöm kuulostaa kyllä vahvasti teennäiselle nuoleskelulle...

Tämä.  En edes kehtaisi kirjoittaa noin. Nuoleskelua. Enkä edes rekrytoisi ketään, kuka kirjoitta noin

Vierailija
27/29 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olisko tämä hyvä ?

Teillä avoinna oleva tehtävä vaikuttaa omaan työkokemukseeni ja osaamiseeni juuri sopivalta.

Olen työskennellyt koko urani erilaisissa taloushallinnon tehtävissä ja uskon, että laajasta kokemuksestani olisi teille hyötyä.

Minulla on kokemusta seuraavista taloushallinnon osa-alueista:  

-  tähän alle ranskalaisilla viivoilla kaikki mitä osaan

Koen olevani työtyyliltäni joustava, järjestelmällinen ja tehokas. Kykenen työskentelemään paineen alaisena ja osaan mielestäni priorisoida hyvin asioita.

Tässä parempi versio. Kerro heti alkuun se työkokemus ja osaaminen johon viittaat. Ei niihin viitata siellä hakemuksen lopussa ranskalaisilla viivoilla.

Pitää eritellä millaisissa taloushallinnon tehtävissä olet työskennellyt heti siinä toisessa lauseessa. Miksi kokemuksesi on laaja, kaipaa perusteluja.

Jokainen on joustava, järjestelmällinen jne... miten sinussa näkyy joustavuus, kerro se. Entä järjestelmällisyys, kerro esimerkki. Kerro esimerkki siitä millaisessa tilanreessa työskentelit paineen alla erinomaisesti. Kerro esimerkki, jossa priorisointikykyjäsi on kehuttu.

Vierailija
28/29 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hyvä cv, joka on tehty huolella ja jossa on kaikki osaamisalueet hyvin tuotu esiin, mutta monissa tyäpaikoissa näköjään vaaditaan myös tuo hakemus...

itsekin kaipaan jotain apua nimenomaan tuohon ensimmäiseen kappaleeseen. Vai mietinkö turhia, katsooko kukaan sitä oikeasti?

Kyllä ainakin minun organisaatiossani hakemukset luetaan huolella. Ei se uuden työntekijän tai korkeakouluharjoittelijan palkkaaminen niin yksinkertaista ole. Hakijoista pitää kyetä erottamaan paitsi tietenkin muodollisesti pätevät, myös sellaiset jotka voisivat persoonana sopia tiimiin mukaan. Ensivaikutus tehdään siis paperihakemuksella, joten kyllä siihen kannattaa satsata.

Vierailija
29/29 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyviä neuvoja täällä. Tosin ihmettelen aina tuota, että pitäisi esimerkkien avulla selittää kuvailut itsestään (vaikkapa nyt järjestelmällisyys, priorisointikyky tai joku erityinen onnistuminen samankaltaisessa työssä), koska hakemus tulisi kuitenkin pitää mahdollisimman lyhyenä. Jos kertoo esimerkkejä, niin aika nopeasti hakemuksesta tulee yli arkin mittainen.