kuinka kauan olisi hyvä suojata lapsen korvat kesällä?
Eli kun nää helteet on alkanu ja pakkaiksen valkonen pipo alkaa kuumottaa pojan päässä. Mihin ikään asti korvat olisi hyvä suojata vai käykö jo pikkuhiljaa lippis kesän lämpimiin tuulettomiin päiviin. Poika on nyt 7 ½kk
Kommentit (8)
Se pipo on mielestäni aika paksu, meillä jäi käyttämättä. Sen sijaan ostin nauhallisen myssyn, joka pysyi hyvin päässä ja oli paljon hengittävämpi. Nyt myös käytössä sellainen hellelakki, jossa suojat myös korville. Sekin on ohutta puuvillakangasta.
Meidän neiti siis 9kk ja korvia suojataan edelleen :)
muutaman päivän ollut ilman päähinettä, muuten päässä lierihattu.
ei korvatulehdukset tule ulkoilmasta vaan viiruksesta, joten ei tarvitse suojata korvia, hatut onkin kylmällä tarkoitettu lämmittämään, aurinkoisella suojaamaan :-)
Korvatulehdus ei tule korvakäytävää pitkin, vaan suun eli nielun kautta!
Jos haluat välttää korvatulehduksia, KÄSIEN pesu on a ja o. Sillä, onko lapsella hattu päässä vai ei, ei ole mitään tekemistä korvatulehduksen kanssa.
Pää pitää suojata kesällä auringolta hatulla.
ponnari kirjoitti varmasti ihan asiaa, ettei korvatulehdusta ilmasta saa.
itselläni kuitenkin tulee korvat kipeiksi jos tuulee kovasti, ei siis tulehdusta mutta niitä särkee. sen takia kovalla tuulella suojaan mielelläni pojankin korvia.
jos ei ole tuulinen ilma niin luulisin et päätä suojaava päähine riittää, eikä tarvi korvaläpällistä mallia. kunhan suojaa suoralta auringonpaahteelta. kesähelteillä muistakaahan antaa vauvoille myös juotavaa niin ei läkähdy! :o)
Oon nyt lämpimällä ilmalla (noin huoneilma) vaunussa ja lasitetulla parvekkeella (jossa yks lasi auki) pitäny 6-kuisen pään paljaana. Jos ois tuulinen ilma, niin kait laittaisin vaunuunkin vaik kypärämyssyn tai nauhallisen myssyn. Tänään mentiin neuvolaan vaunuissa, t-paita ja haalarit + sukat päällä. Ei tuntunut poika kylmältä vaikka mua vähän hirvitti talven jäljiltä pukea niin kevyesti.
Mä ostin nyt viikonlopun helteissä 3,5kk:n ikäiselle tytölleni huivin pipon sijasta. Sen sai sidottua niskaan kiinni ja peittää myös korvat.