GALLUP: Mitä hankitte joululahjoiksi omille lapsille tänä jouluna?
Kommentit (16)
Olen jo ostanut 5-vuotiaalle pojalleni:
- Batman-toimintanuken
- Cyborg-toimintanuken (On samaa Justice Leagua-sarjaa kuin Batman, poika tykkää tämmösistä.)
- Ravensburgerin Junior Labyrintti-lautapeli (Pelasin itse lapsena Labyrintti-lautapeliä. Tämä Junior-versio on muuten samanlainen, mutta helpompi. Toivon, että tämä auttaa lasta hahmottamisessa ja myöhemmin voimme siirtyä esim. shakin pelaaamiseen).
- Bruderin iso paloauto (Tämä on jännä, sillä tähän voi laittaa sisälle vettä ja ruiskuttaa letkusta.)
- Magneetti-piirustustaulu (Edellinen oli käytössä yli vuoden kunnes se meni rikki.)
- Poro-pienoisfiguuri (Samantapainen kuin Schleich-figuurit, mutta jotain eri merkkiä. Olemme käyneet Lapissa ja poika tykkäsi siellä poroista, joten siksi tämä.)
- Iso Lego-pakkaus (Tässä on melkein 800 legoa.)
- Puinen Brio-labyrintti (Ostin tuohon vielä erikseen kaksi eri levyä/rataa, sillä tuossa labyrintissa oleva vakiorata vaikutti mielestäni vaikealta.)
- Tumblin' Monkey-pöytäpeli (Jossa on tikuilla roikkuvia apinoita ja varotaan, ettei apinat tipu.)
Nämä tähän saakka... Puuttuu vielä kaikki askartelujutut, muovailuvahat, joitain autojuttuja, ehkä Uno-pelikortit, joitain eläinhahmoja, kirjoja/vihkoja... Saatan vielä innostua jostain muustakin. Onneksi vielä on aikaa.
12-v. on toivonut virvelin ja uuden luurin. Pidän toiveita realistisina, mutta mitään en ole vielä ostanut.
11v
Virkkuukoukkusetin plus lankoja
leffalippui
laukku (luultavasti lompakko johon rahaa)
Alusvaatesetin
(ehkä vielä jotain jos tulee mieleen)
8v
Merkki hupparin plus housut
pelikuullokkeet
sähköpiano (itse toivoi tätä)
Kylpytakin
(ehkä muutakin)
5v
Prätkätakin
pelin
petsei plus talo pitäisi saada
(ehkä muutakin) 
8-v. tyttö saa:
- Petsejä
- Joku uusi lautapeli
- Leffaliput
- Paljon kirjoja, alkanu vasta nyt lukea enemmän.
- Lego Friendsejä
- Yöpuvun
- Schleich-hevosia
- Omaan huoneeseen uudet verhot, maton päiväpeiton yms. sisustus uusiksi.
2-vuotiaalle olen jo ostanut sellasen ällöttävän ihqun glitter-pinkki keppihevosen Tokmannilta. Joka kerta on pysähtynyt räpeltämään sitä, joten lahja menee oikeaan osoitteeseen. Tolle mä ajattelin vielä askarrella itse jonkun joulurusetin. Nettikaupoilta olen jo ostanut lasten kassakoneen ja leikkirahaa, samoin leikkiruokaa ja ruokailusetin, joten meillä tullaan leikkimään jatkossa kauppa- ja kotileikkejä nyt ainakin. Listalla vielä ainaki leivänpaahdin (semmonen josta leivät pomppaa ylös), jotain askartelukamaa, stiika ja ehkä joku liikkuva ja miukuva lelukissa, mihin neiti ihastui yhdessä kyläpaikassa.
Nuorin, yläkoululainen poika saa puhelimen, muut lapset rahaa. Ihanan helppoa kun on isot/aikuiset lapset.
Legon ninjago-paketteja tulee nyt 3, ehkä joku rc-auto myös. ikä 8v.
15-v. saa oman pädin, plus jotain pientä
10-v. toivonut jonkinlaista dronea, mutta siihen ei ole vielä suostuttu. Joku halppisversiokin käy. Saa myös jonkun isomman teknisen legopaketin.
Molemmat poikia.
Oikeesti, en ole edes ajatellut! Parasta olisi varmaan lentää etelään jouluksi. En aio stressata yhtään, enkä usko, että lapsenikaan stressaavat. Kysyn heiltä ja ei ne tahdo juuri mitään muuta, kuin joko joulun laittamista yhdessä kotiin tai voisivat suostua tuohon ulkomaan matkaankin? Jos kotona niin, 1. Kysyn mitä tahtovat syödä jouluna ja käyn kaupassa. 2. Kysyn mitä lahjaksi ja käärin yhdet pakettiin. 3. Lapset laittavat joulukuusen, leipovat piparit, tortut yms ja minä vähän siivoan. Saman verran kuin muutenkin siivoaisin. 4. Rajaan isovanhempien lapsille suunnittelemat lahjat kahteen.
Tytär 10-v toivoo Uggseja...
Onko ne jo ihan out?
18 v. poika
- Ferrari Testarossa
- Malediivien matka (1kk)
20 v. tyttö
- Luistimet nauhoineen ja teränsuojuksineen
- Oikein nätti kynttiläsetti
- Pörröiset aamutossut
siinäpä nuo tärkeimmät taitaa olla.
Vierailija kirjoitti:
- Batman-toimintanuken
- Cyborg-toimintanuken (On samaa Justice Leagua-sarjaa kuin Batman, poika tykkää tämmösistä.)
- Ravensburgerin Junior Labyrintti-lautapeli (Pelasin itse lapsena Labyrintti-lautapeliä. Tämä Junior-versio on muuten samanlainen, mutta helpompi. Toivon, että tämä auttaa lasta hahmottamisessa ja myöhemmin voimme siirtyä esim. shakin pelaaamiseen).
- Bruderin iso paloauto (Tämä on jännä, sillä tähän voi laittaa sisälle vettä ja ruiskuttaa letkusta.)
- Magneetti-piirustustaulu (Edellinen oli käytössä yli vuoden kunnes se meni rikki.)
- Poro-pienoisfiguuri (Samantapainen kuin Schleich-figuurit, mutta jotain eri merkkiä. Olemme käyneet Lapissa ja poika tykkäsi siellä poroista, joten siksi tämä.)
- Puinen Brio-labyrintti (Ostin tuohon vielä erikseen kaksi eri levyä/rataa, sillä tuossa labyrintissa oleva vakiorata vaikutti mielestäni vaikealta.)
- Tumblin' Monkey-pöytäpeli (Jossa on tikuilla roikkuvia apinoita ja varotaan, ettei apinat tipu.)
Nämä tähän saakka... Puuttuu vielä kaikki askartelujutut, muovailuvahat, joitain autojuttuja, ehkä Uno-pelikortit, joitain eläinhahmoja, kirjoja/vihkoja... Saatan vielä innostua jostain muustakin. Onneksi vielä on aikaa.
Melkonen krääsämäärä ja lisää tulee. Ymmärrettävää jos vuoden aikana ei saa mitään muuta vaan kaikki kerääntyy joululle mut huhhuh...
9v saa uuden puhelimen (toive, tähän mennessä kierrättänyt meidän vanhoja)
Jotain heppakamaa.
7v saa ainakin lol surprise palloja(toive)
Jotain muuta, en vielä tiedä mitä.
Vierailija kirjoitti:
Tytär 10-v toivoo Uggseja...
Onko ne jo ihan out?
Jos lapsi niitä itse toivoo niin silloin ei ole. Mä en ostaisi ihan oikeita Uggseja vaan jotkut samantapaiset. Noiden käyttöaika on kuitenkin niin lyhyt ja 10-v.lle nyt on ihan sama ovatko aidot.
Vierailija kirjoitti:
- Batman-toimintanuken
Hei!! Mistä olet löytänyt suomesta tumblin monkeys pelin? Tuli itse pelattua sitä lapsena paljon sairaalassa ja juuri äitini kanssa yritimme löytää kyseistä peliä kun olisi mukava päästä pelin äärelle vaikka olenkin jo aikuinen. Kiitos paljon jo etukäteen!
Tyttö, 7v, tabletti ja siihen kuulokkeet ja kuoret. Sitten petshopeja ja askartelutavaraa sekä uusi pyjama ja pörrö sukkia.
Näitä toivoi kun seuraa askartelu kanavia youtubesta niin olisi helpompi pysyä mukana kuin äitin tietokoneella.