Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei kirjanpitäjät!

Jekku
23.10.2018 |

Te kirjanpitäjät jotka ette työskentele tilitoimistolla. Minkä alan ja kokoluokan yrityksessä olet töissä? Palkkasi ja työnkokemus vuosina? Oletko tyytyväinen työhösi vai haluaisitko jotain muuta? Haluaisin itse suunnata pois tilitoimistomaailmasta, mutta tilanne on niinkin mukava että työpaikkatarjouksia satelee vähän sieltä ja täältä, enkä oikein tiedä mihin suuntaan lähteä. Palkka ja työn mielekkyys tietysti ratkaisevat.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olet kouluttautunut kirjanpitäjäksi? Jos olet käynyt ammattikoulussa liiketalouden niin lienet pätevä muuhunkin kuin kirjanpitohommiin. Itse olen tehnyt kirjanpitoa vain tilitoimistossa, nykyään työskentelen sihteerinä julkisella.

Vierailija
2/13 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liiketalouden tradenomi. En halua vaihtaa ammattia, kirjanpito on mukavaa hommaa, kaipaan vain erilaista ympäristöä. Toki voisin tehdä kirjanpidon lisäksi muutakin hommaa ja haluan edetä uralla, esim talouspäälliköksi. Mutta se ei ole ehkä vielä seuraava steppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jekku kirjoitti:

Olen liiketalouden tradenomi. En halua vaihtaa ammattia, kirjanpito on mukavaa hommaa, kaipaan vain erilaista ympäristöä. Toki voisin tehdä kirjanpidon lisäksi muutakin hommaa ja haluan edetä uralla, esim talouspäälliköksi. Mutta se ei ole ehkä vielä seuraava steppi.

Aika harvassa firmassa on enää varsinaisia kirjanpitäjiä. Meilläkin on enää talouspäällikkö ja reskontranhoitaja.

Vierailija
4/13 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomin koulutuksella projektikordinaattorina kansainvälisessä rakennusliikkeessä, lv. n60M€.

Työkokemusta koulutusta vastaavalta ajalta 5v, palkka 38,5h/vko 4500€/kk plus mahdolliset verottomat kulukorvaukset.

Vierailija
5/13 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No työtarjousten ja ilmoitusten perusteella kyllä on. Tilitoimistossa työskentely on todella hektistä ja haastavaa, eikä mihinkään "ylimääräiseen" jää aikaa vaikka haluaisi. Kaiken lisäksi palkka ja työnkuva kohtaavat yhtä hyvin kuin makkara ja vegaani. Keskittäisin mieluusti kaiken osaamiseni yhteen yritykseen jolloin olisi mahdollista paneutua osaltani myös itse liiketoimintaan ja sen kehittämiseen.

Vierailija
6/13 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilitoimistoissa huonot palkat, ei kannata jäädä kovin pitkäksi aikaa. Koulutuksella saa muutakin työtä kuin laskentaa tai verotusta, ainakin jos on tradenomi. Laskentakokemus hyvää työkokemusta. 

Vierailija
7/13 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt ollut kuusi vuotta tilitoimistossa ja koulutukseltani olen tradenomi. Olen käynyt viimeisen vuoden aikana burn out:in partaalla. Nyt minulla on isompia asiakkaita ja monipuolista osaamista. Palkka on surkea mutta niin se kai vaan tilitoimistossa menee. Tästä voisi vuoden tai parin sisään katsella jotain muuta hommaa samalta alalta. Kumma kun tilitoimistot itkevät ainakin tällä alueella pulaansa osaavasta työvoimasta mutta työolot ja palkat ovat mitä ovat. Suosittelen tilitoimistoa ponnahduslaudaksi josta saa monipuolisen tieto-taidon mutta harva tällä työllä mitään uraa tekee.

Vierailija
8/13 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on, olen todennut saman. Palkka on surkea, mutta työkokemus arvokasta ja tilitoimistossa oppii todella paljon, siksi jaksaa hetken "kärvistellä"..

(Aloittaja)

Vierailija
9/13 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan reskontraa Amerikkalaisessa pörssifirmassa, jonka liikevaihto on kymmeniä miljardeja. Kivaa hommaa vaikkakin vähän liian helppoa minulle. Kaipaan lisähaastetta. OK palkka pitää vielä toistaiseksi talossa.

Vierailija
10/13 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista controllerin työ on? Jos lähtisikin siihen suuntaan.

Vierailija
11/13 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jekku kirjoitti:

No työtarjousten ja ilmoitusten perusteella kyllä on. Tilitoimistossa työskentely on todella hektistä ja haastavaa, eikä mihinkään "ylimääräiseen" jää aikaa vaikka haluaisi. Kaiken lisäksi palkka ja työnkuva kohtaavat yhtä hyvin kuin makkara ja vegaani. Keskittäisin mieluusti kaiken osaamiseni yhteen yritykseen jolloin olisi mahdollista paneutua osaltani myös itse liiketoimintaan ja sen kehittämiseen.

Olen ollut 40 Me ja 700 Me yritysten talousosastoilla. Kyllä ne liiketoiminnan kehittämiset tapahtuvat muiden taholta. Talousosastilolla kehitelys on ehkä uusia ohjelmistoja käyttöön, rahoitusinstrumenttien valintaa jne. Mitä isompi firma, sitä kapeampi on työsi, toisaalta se saattaa mahdollistaa erikoistumisen syvälle sillä kapealla sektorilla.

Vierailija
12/13 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko bruttosummia millaisia palkkoja teillä on?

Vierailija
13/13 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2500e, 5 vuotta alalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme