Helsingissä sinkkuna pitäisi olla vähintään neljän tonnin nettotulot mukavaan asumiseen ja elämiseen
Oletetaan siis että palkkatuloilla pitäisi itsensä täysin elättää ja ei ole perinyt mitään tai saanut lahjoituksia. Jos on lapsia niin sitten pitäisi olla vielä suuremmat tulot.
Kommentit (9)
Ja vielä jalsetaan ihannoida pääkauounki seudulla asumista. Toki sun vaatimukaet on elämälles varmaan aika isot mutta totta se, että järkyttävät vuokrat sielä on.
Tuo tarkoittaa bruttona 6850e. Suomalaisten keskipalkka on 2600e brutto, joten jokaisella Hesassa tuskin on tuota liki 7ke palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinkkuna eläminen ole mukavaa, vaikka olisi millaiset tulot
Kyllä se on, miljoona kertaa parempaa kuin huonossa suhteessa oleminen, t. Eronnut
karkeasti:
-Asumismenot 1300€/kk (kaksio Etelä-Helsingissä)
-Päivittäistavara 600€/kk
-Ulkona syöminen ja juominen 200€/kk
-Vaatteet, hygienia 300€/kk
-Kodin sisustus, elektroniikk ym. 300€/kk
yht. menot 2700€/kk
Lisäksi pitäisi vähän säästää ja laittaa sivuun mm. lomamatkoihin
Totta, ihanne minulla olisi joku reilu 100m2 luukku Ullanlinnassa tai jossain muualla kantakaupungissa. Oma tietysti, silloin asumiskulut ei olisi niin suuret. Kyllä 4000e pärjäisi mukavasti. Ei ole valittamista oikeastaan nytkään, oma velaton kaksio lähiössä ja pari tonnia käteen.
Riippuu, koska olet ostanut ensiasuntosi. Minulla riittää reilun neljän tonnin bruttotulot, koska olen asunut omissa jo 20 vuotta. Tosin asun Espoon puolella eli kantakaupunkiin tai hienostoalueille näillä tuloilla ei rynnittäisi.
Vierailija kirjoitti:
karkeasti:
-Asumismenot 1300€/kk (kaksio Etelä-Helsingissä)
-Päivittäistavara 600€/kk
-Ulkona syöminen ja juominen 200€/kk
-Vaatteet, hygienia 300€/kk
-Kodin sisustus, elektroniikk ym. 300€/kk
yht. menot 2700€/kkLisäksi pitäisi vähän säästää ja laittaa sivuun mm. lomamatkoihin
Toivottavasti kukaan ei elä noin leväperäisesti.
Siis pelkkään syömiseen melkein tonni kuussa??? Mulla menee satanen ja syön hyvin ja monipuolisesti.
Ei sinkkuna eläminen ole mukavaa, vaikka olisi millaiset tulot