Työ vie elämänhalun
Sain pitkän työttömyyden/kahden korkeakoulututkinnon jälkeen muutaman kuukauden sijaisuuden. Olen nyt ollut tässä työssä kaksi kuukautta ja mulla ei ole käytännössä mitään työtehtäviä. Istun siellä kahdeksan tuntia päivässä ja päivästä korkeintaan tunniksi riittää töitä. Päivittäin multa käydään pyytämässä sellaisia asioita, joita mulla ei ole valtuuksia tehdä ja kun sanon tästä niin mulle ollaan ilkeitä. En tiedä mitä pitäisi tehdä, kärsiä tuolla vuoden loppuun vai lähteä koeajalla? Päivät tuntuvat todella pitkiltä, kun mitään tekemistä ei ole ja ihmisten ilkeys saa mielen maahan.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Hankala tilanne. Joudutko näyttelemään kiireistä vai voitko vain olla? Saattaisi helpotta, jos keksisit jotain omaa tekemistä siihen kun töitä ei ole.
Joudun näyttelemään työtä, koska joudun pitämään ovea auki koska mun huoneessa ravaa koko ajan porukkaa hakemassa jotain. Välillä olen puuhannut omiani, mutta koko ajan täytyy olla valppaana että ehtii reagoimaan.
Onko jollain vastaavia kokemuksia?
Niin vie. Joudun tekemään hitaasti ne vähäisetkin hommat. Välillä surffailen netissä ym. Ihan helskutin pitkäveteistä.
Vierailija kirjoitti:
Niin vie. Joudun tekemään hitaasti ne vähäisetkin hommat. Välillä surffailen netissä ym. Ihan helskutin pitkäveteistä.
Mulla ne työt on sellasia, että niihin liittyy yleensä joku asiakas joten on pakko toimia ripeästi.
Ole aloitteellinen ja kerro esimiehelle. Jos pomo ei ole ihan pihalla niin kyllä hänen pitää tietää työsi sisältö. Ehkä hän testaa luotettavuuttasi ja odottaa milloin valitat töiden puutetta.
Jos et muuta keksi, pyydä lupa kirjoittaa työhön liittyviä ohjeita tai manuaaleja uusiksi. Uudista perehdytysopas tai kokoa sellainen. Kahdella tutkinnolla luulisi keksivän kehityskohteita työpaikalta itsekin.
Minä lopetin työn joka aiheutti vain pelkkää ahdistusta, nyt yritän toipua jonkin aikaa ennenkuin alan mitään muuta tekemään.
Ihminen luonnostaan haluaa tehdä töitä. Ikävä kyllä lähes kaikilla työpaikoilla on alistajaluonteisia johtajia jotka käyttävät ihmisiä hyväkseen.
Vierailija kirjoitti:
Ole aloitteellinen ja kerro esimiehelle. Jos pomo ei ole ihan pihalla niin kyllä hänen pitää tietää työsi sisältö. Ehkä hän testaa luotettavuuttasi ja odottaa milloin valitat töiden puutetta.
Jos et muuta keksi, pyydä lupa kirjoittaa työhön liittyviä ohjeita tai manuaaleja uusiksi. Uudista perehdytysopas tai kokoa sellainen. Kahdella tutkinnolla luulisi keksivän kehityskohteita työpaikalta itsekin.
Joo, kahdella tutkinnolla tosiaan löytää kehityskohteita. Ensimmäisenä saneeraisin porukkaa tuolta pihalle ja pitäisin huolta siitä, että jäljelle jäävät ymmärtävät organisaation toimintaohjeet. Nyt tuolla muutama tekee, mitä huvittaa ja miten huvittaa ja muut korjaa jäljet.
Olen jo sanonut esimiehelleni, että hiljaista on ja hän suuttui siitä. Joku itsesuojeluvaisto mullakin on, että en enää sano tekemisen puutteesta mitään. Mitään manuaaleja mun ei anneta tehdä vaikka ne tarpeen olisikin. Sellaisia olisi myös hankala tehdä, koska kukaan ei oikein tiedä, miten asioiden pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen luonnostaan haluaa tehdä töitä. Ikävä kyllä lähes kaikilla työpaikoilla on alistajaluonteisia johtajia jotka käyttävät ihmisiä hyväkseen.
Mun esimies on todella omituinen. En ymmärrä, miksi hän palkkasi minut, koska töitä minulle ei kuitenkaan anneta. Ihan niin kuin tää olisi hänelle jotain valtapeliä.
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin työn joka aiheutti vain pelkkää ahdistusta, nyt yritän toipua jonkin aikaa ennenkuin alan mitään muuta tekemään.
Mä en haluaisi luopua tästä työssäkäyvän rytmistä. Lähtisin tuolta kävelemään heti, jos muuta olisi tarjolla.
Teen 80-100h/vko kahta työtä, nautin elämästä täysin rinnoin ja vapaa-aikaa riittää! Työ on parasta, mene sinäkin T-Ö-I-H-I-N!
Vierailija kirjoitti:
Teen 80-100h/vko kahta työtä, nautin elämästä täysin rinnoin ja vapaa-aikaa riittää! Työ on parasta, mene sinäkin T-Ö-I-H-I-N!
O-PET-TE-LE SI-NÄ LU-KE-MAAN!
Vierailija kirjoitti:
Ala kirjoittamaan romaania.
Oisko jotain ideaa aihepiiristä?
Ne ei uskalla antaa sulle työtehtäviä, koska pelkää että sä tyrit asiat. Sun täytyy osoittaa kykysi, jotta saat luottamuksen. Muuten klikkalet pasianssia jouluun asti. Muille työntekijöille sun vastahakoisuus ja neppailu näyttää laiskottelulta ja he sitten reagoivat siihen, kuten laiskottelijoihin reagoidaan.
Kuulostaa siltä, että esimiehenne ei ole oikein hoida tehtäviään, jos osa porukasta tekee työnsä hutiloiden ja loput korjaavat sekä yksi uusi on ilman työtehtäviä. Tuskin se tuosta paranee, jos esimies ei ole pätevä.
Vierailija kirjoitti:
Ne ei uskalla antaa sulle työtehtäviä, koska pelkää että sä tyrit asiat. Sun täytyy osoittaa kykysi, jotta saat luottamuksen. Muuten klikkalet pasianssia jouluun asti. Muille työntekijöille sun vastahakoisuus ja neppailu näyttää laiskottelulta ja he sitten reagoivat siihen, kuten laiskottelijoihin reagoidaan.
Miksi he sitten ovat palkanneet kaltaiseni tyrijän töihin?
Miten mä osoitan kykyni, kun mulla ei ole työtehtäviä?
Mun mielestä ei ole reilua pitää mua laiskottelijana, kun en suostu rivityöntekijänä tekemään esimiestasoisia tehtäviä tai toisen yksikön vastuualueelle kuuluvia tehtäviä ilman tämän toisen yksinkön lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että esimiehenne ei ole oikein hoida tehtäviään, jos osa porukasta tekee työnsä hutiloiden ja loput korjaavat sekä yksi uusi on ilman työtehtäviä. Tuskin se tuosta paranee, jos esimies ei ole pätevä.
Tämä meidän esimies on päätynyt tehtäväänsä uudelleenjärjestelyiden kautta ja on selvästi epäpätevä. Hänellä on muutama vuosi eläkeikään ja hänen osaamisensa ei vastaa tehtävän vaatimustasoa.
Nämä hutiloijat eivät välitä yhtään organisaation toimintasäännöistä tai toimintaan vaikuttavasta lainsäädännöstä. He tekevät mitä tekevät. Nyt se on mennyt osittain siihen, että mä korjailen kulissessa yhden hutiloijan jälkiä. Osaan häntä paremmin käyttää tietojärjestelmiä, koska mulla on ollut aikaa ja mielenkiintoa lukea kaikki ohjeet läpi, niin myös neuvon häntä niiden kanssa.
Hankala tilanne. Joudutko näyttelemään kiireistä vai voitko vain olla? Saattaisi helpotta, jos keksisit jotain omaa tekemistä siihen kun töitä ei ole.