Onko tämä taas antibioottiallergiaa?
Eli ennen söin amoksisilliinia josta tuli allerginen reaktio. Posket olivat punaiset ja kutitteli ja kuumotteli vähän joka puolelta. Nyt sain kokeiltavaksi Kefexiniä ja nyt olen ottanut 2 tablettia niin kuumottelee ja kutittaa (varsinkin alapäästä) välillä, ihottumaa ei kuitenkaan ole. Pitäiskö lopettaa taas lääke?
Kommentit (10)
Voi olla. Ole varovainen, sillä saattaa kehkeytyä oikein nokkosihottuma, pahimmillaan myös turvotusta, josta hengenahdistusta! Onhan sinulla lääkkeitä varalta? Kannattaa soittaa esim sairaanhoitajalle ja kysyä neuvoa.
Minulla samaa oireilua myös monen eri rokotteen ottamisen jälkeen. En aiokaan ottaa kausiinfluenssarokotetta. Olen allerginen useammalle ryhmälle antibiootteja. Rokoteallergioita on vaikea todentaa.
Kyllä se varmaan on siitä amoksisilliinistä. Siinä usein allergiaoireet tulevat vasta kuurin päätyttyä. Ota Zyrteciä ja jatka Kefexin kuuria. Jos valkovuoto muuttuu kokkareiseksi, hae hiivalääkkeet apteekista.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla. Ole varovainen, sillä saattaa kehkeytyä oikein nokkosihottuma, pahimmillaan myös turvotusta, josta hengenahdistusta! Onhan sinulla lääkkeitä varalta? Kannattaa soittaa esim sairaanhoitajalle ja kysyä neuvoa.
Minulla samaa oireilua myös monen eri rokotteen ottamisen jälkeen. En aiokaan ottaa kausiinfluenssarokotetta. Olen allerginen useammalle ryhmälle antibiootteja. Rokoteallergioita on vaikea todentaa.
Kestineä mulle määrättiin viimeksi allergiseen reaktioon amoksisilliinista t ap
"Antibiootin aiheuttamaa hiivaa voi ennaltaehkäistä kuurin aikana emättimeen annosteltavilla maitohappobakteerivalmisteilla."
http://www.apteekkipalvelu.fi/Intiimituotteet/Emaettimen-hiivatulehdus
Hyvä, että sinulla on antihistamiinia. Se auttaa hitaisiin reaktioihin. Minulla on myös kortisonia. En kyllä syö enää yhtään antibioottikuuria ilman adrenaliinia! Viimeksi jouduin päivystykseen.
3.
Kutittaa kyllä ihan joka paikasta t ap
Up