Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa mitään aikaiseksi.

Vierailija
23.10.2018 |

Auttakaa mua. Olen sairastanut masennusta ja nyt on pitkään mennyt paremmin.
Aloin opiskelemaan ja sama ahdistus palasi. En saa mitää aikaiseksi. Rästilista vaan kasvaa, mutta mä en saa aloitettua. Aloittaminen on pahinta mitä tiedän. En koskaan saa esimerkiksi edes siivottua ellei joku ole tulossa kylään. Sitten kyllä siivoan kaiken hammasharjalla jynsäte.
Ongelma koskee kaikkea elämääni.
En tiedä miten edes kuvittelin, pärjään yliopistossa, koska olen aika tyhmä ja ilmeisen laiskakin. Minun pitäisi siis oikeasti nähdä tosi paljon töitä opintojen eteen, mutta mä en pysty aloittamaan. Aivan kuin kokisin kirjat vihollisena tai kun kapinoisin kuin teini koulua vastaan. Auttakaa mua. Mikä mulla on.
Olen miettinyt, että miksi en välitä itsestäni edes sen vertaa, että kuvittelisin itselleni tulevaisuuden. En ole koskaan ajatellut, että elän näin vanhaksi tai että omistaisin oikeuden unelmiini. Kohtaloni on kärsiä, koska olen niin huono. En siis oikeasti elä elämääni millään tavalla. Aivan kuin olisin dieetillä elämästä ja mun pitää kieltäytyä kaikesta. Auttakaa mua. Miten muutte olette saaneet aloituskykyä paremmaksi?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhotu nyt ekana vähän.

Vierailija
2/4 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään myös päivittäin siihen ahdistukseen, että en halua tätä.

Tiedostan, että aika kuluu ja kaikki muut ovat eläneet elämäänsä. Minä kellun ajassa missä ei tapahdu mitään.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita petaamalla sänky ja tuulettamalla koti. Ihan joka aamu. Kun saat yhden asian tehdyksi, se on silta seuraavaan. Lopeta netissä roikkuminen! Heti. Katso ympärillesi. Mene kävelylle ulos. Käy kaupassa ja osta raaka-aineet helppoon ateriaan. Siivoa keittiö heti syötyäsi. Siivoa kotonasi. Aloita pienestä. Vie roskat. Tyhjennä pinnat romusta. Pyyhi pölyt. Laita musiikki soimaan.

Tee asioita kuten eläisit oikeasti, vaikkei siltä tunnukaan. Ennen pitkää hyvät rutiinit alkavat kantaa sinua. Sinun itsesi pitää rimpuilla irti nettikoukusta ensin.

Vierailija
4/4 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan käynyt puhumassa asiasta terveydenhuollon puolella? Tuo lamaantuneisuus ei ole syntynyt tyhjästä ja käytät itsestäsi niin rumaa kieltä (tyhmä ja laiska) että niistä tulee minulle heti mieleen masennusoireet. Vaikka välissä on ollut parempi olo, opiskelu vaatii voimavaroja ja nyt on oikea aika hakea apua niiden palauttamiseksi.