Miksi jotkut ihmiset ovat huomionkipeitä
Kommentit (21)
Sain ekan kerran huomiota miehiltä 26-vuotiaana. Jäin koukkuun tuohon tunteeseen ja halusin vaan lisää ja lisää. Nyt olen päässyt tuosta yli. Luojan kiitos.
Ulkopuolisten hyväksyntä ja ihailu on joillekin hyvin tärkeää. He ovat ehkä epävarmoja itsestään? Huono itsetunto ja minä-kuva saa nostatusta.
Viiden pennin keittiöpsykologiaa: pahiten huomionhaluisia ovat ne, jotka ovat joko
a) saaneet jakamattoman huomion lapsena aina ja kaikkialla, ja joita on jatkuvasti kehuttu ja hehkutettu, jolloin itsetunto on jatkuvan muualta saatavan hyväksynnän varassa
b) jotka eivät ole saaneet riittävästi positiivista huomiota lapsuudessaan, tarpeisiin ei ole vastattu, ovat joutuneet kiusatuiksi tms., jolloin itsetunto ei ole päässyt kehittymään terveellä tavalla
Vierailija kirjoitti:
Viiden pennin keittiöpsykologiaa: pahiten huomionhaluisia ovat ne, jotka ovat joko
a) saaneet jakamattoman huomion lapsena aina ja kaikkialla, ja joita on jatkuvasti kehuttu ja hehkutettu, jolloin itsetunto on jatkuvan muualta saatavan hyväksynnän varassa
b) jotka eivät ole saaneet riittävästi positiivista huomiota lapsuudessaan, tarpeisiin ei ole vastattu, ovat joutuneet kiusatuiksi tms., jolloin itsetunto ei ole päässyt kehittymään terveellä tavalla
Äläpä vähättele tietojasi.
Vierailija kirjoitti:
JOKAINEN haluaa tulla nähdyksi. Ei tarkoita ihailua ja hyväksyntää.
Minulle on tärkeää, että mua KUUNNELLAAN!
Oon ihmetellyt samaa, itse kun olen täysin päinvastanen, en missään nimessä halua minkäänlaista huomiota keltään. Haluaisin olla näkymätön, jos se olisi mahdollista.
Huomionhakijat ovat kummallisia olioita, tuntuu lisääntyneen sellaset Suomessakin internetin aikakaudella. Suomalaisen perusluonteeseen huomionhaku ei milläänlailla kuulu, eikä itsensä jalustalle nostaminen. Irvokasta kun suomalainen käyttäytyy kuin amerikkalainen narsisti.
painavaa sanottavaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko itse kuunnella ilman, että pitää vääntää rautalangasta mitä tarkoitetaan...
Jokainen on varmaan ollut tilanteessa jossa yhden ihmisen jatkuva kälätys kuuluu kaikkien muiden yli ja se kälätys on pelkästä omasta itsestään. Se huutaa siellä että kuuntele, kuuntele. Tekisi mieli kuristaa. Mikä tuollaista vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tiivistetty.
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelmia.
Sairaan huomiohakuiset on narsisteja.
He eivät kuitenkaan tunne itseään sairaaksi, eikä heillä edes ole sellaista ymmärrystä, jolla kyseenalaistaisivat oikeutta omaan pahuutensa. Mieli voi sitten sairastua narsistin kiusan kohteeksi joutuneella, joka onkin tavallaan terveempi.
Joskus perheestä/ yhteisöstä onkin hoidossa väärä ihminen.
Ai niinko joku kalastajan vsimo? Postaa itsestään tykkänään kuvia ja ihastuu palautteeseen siinä määrin, että perhe toissijainen ja maailmalle oman minäminän jakaminen ykkönen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelmia.
Sairaan huomiohakuiset on narsisteja.
He eivät kuitenkaan tunne itseään sairaaksi, eikä heillä edes ole sellaista ymmärrystä, jolla kyseenalaistaisivat oikeutta omaan pahuutensa. Mieli voi sitten sairastua narsistin kiusan kohteeksi joutuneella, joka onkin tavallaan terveempi.
Joskus perheestä/ yhteisöstä onkin hoidossa väärä ihminen.
Hyvin oivallettu ja tiiviisti sanottu. Narsistin pahuus ei yleensä näy huomionhaussa, vaan ylikorostunut huomionhaku on yksi narsistin ominaisuuksista.
Vierailija kirjoitti:
painavaa sanottavaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko itse kuunnella ilman, että pitää vääntää rautalangasta mitä tarkoitetaan...
En! Haluan, että minua KUUNNELLAAN!!!! älä tule keskeyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Jäänyt huomiovajausta lapsuudesta.
Tai kultalapsi, jonka vanhempi on narsisti. Narsistin opit.
Ne haluu kaikkien huomion koska ne on semmosia minäminä :)