Naapurin äidin karhunpalvelus pojalleen
Minua huolestuttaa mihin tämän naapurin tulevaisuus on menossa. Naapurissa siis asuu aikuinen nuorimies, jonka äiti käy joka viikko tekemässä hänen kotonaan siivouksen. En tiedä tekeekö kaiken tämän pojan puolesta, mutta pyykkää pyykkinsä myös, koska olen nähnyt monta kertaa hänet pyykkituvassa samanaikaisesti. Ei siinä muuten mitään, jos siivoamisesta nauttii ja haluaa silloin tällöin käydä ihan vain siivoamisen ilosta tekemässä, mutta se on viikoittaista. Eikö tuo ole pojalleen karhunpalvelus, kun ei anneta suoriutua kodin ylläpidosta itsenäisesti? Poika ei ole millään tavalla syrjjäytynyt eikä muutenkaan vaikuta elämänhallintaansa menettäneeltä, joten se ei ainakaan ole syynä. Itsenäinen toiminta kannattaa opettaa jo kotona asuvalle nuorelle. Mitä sitten kun äiti kuolee ja on koko pojan elämän esim. keski-ikäisyyteen asti tehnyt kaiken puolesta? Jälkikasvuhan on siinä vaiheessa todella liemessä. Tämä aloitus oli lähinnä vain huolestunut avautuminen.
M23
Kommentit (9)
Luuleekohan minunkin naapurini siivoajaani äidikseni :D
Talo elää tavallaan. Jos tuo järjestely sopii heille, niin sinulla ei ole siihen nokan koputtamista. Ellei sitten ole käynyt mielessä tarjoutua pojalle kämpän jakajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Jos siivoajasi kyyditsee ja kutsuu sinua lapsekseen niin luultavasti :D
Onkohan eräs sukulaiseni?
(N: 30-v mies Helsingissä.) Äiti tekee tosiaan -työssäkäyvän- poikansa puolesta kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvempi äitikään lastaan noin kutsuu. Mä ainakin kutsun ihan nimeltä.
Mä maksan äidille, että siivoo ja pyykkää mulle. Verotonta tuloa äidille kun tekee pimeästi. Harmaata taloutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka muka sanoo "Hei poikani, tuotko mattopiiskan"??
Heh mitäköhän tapahtuu kun nuorukainen löytää tyttöystävän :D
Selvä peräkammarin poika.