Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa antibiottiallergia

Vierailija
22.10.2018 |

Nyt kyl ahdistaa kun olin hammaslääkärissä hammastulehduleksen takia jo toista kertaa ja edellisen kerran olin saanut antibiootin nimeltä amorion comp josta tuli allergiaoireita. Nyt he määräsivät uude kefeksin lääkkeen ja pelkään ihan hirveesti että siitä tulee taas joku allerginen kohtaus ja just joku helvetin anafylaksia 😭

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on hiuskarvan varassa.

Vierailija
2/16 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kait sä nyt kerroit että sait viime kerralla lääkkeestä allergisen reaktion? Jos kerroit, niin kyllä se lääkäri otti tämän huomioon määrätessä uutta lääkettä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ensin allerginen penisilliinille. Sitten ei sopinut enää kefexin eikä dalacin.

Vierailija
4/16 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei sovi tuo amorion, kefexinistäkin olen aikanaan saanut jotin allerigaoireita, mutta kun uudelleen yritettiin niin kefexin sopi. Ja pari kuuria olen joutunut sitä syömään ja suoneenkin saanut. Eli ei se, että jostain tulee oireita, tarkoita et eri lääkkeestä tulisi.

Jos tulee oireita, ni sit yhteys lääkäriin ja lääke vaihtoon uudestaan.

Vierailija
5/16 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/16 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne. Oon useimmille antibiooteille allerginen. Välttelen ab-kuureja viimeiseen asti. Pyydä lääkäriltä resepti adrenaalipiikkiä varten, jos tulee anafylaksia.

Vierailija
7/16 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten kamalaa kun meinaa kuolla lääkkeeseen. Mua vietiin lanssilla sairaalaan Litalginin takia.

Vierailija
8/16 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiiä onko mulle taas tullu tost allergiaa. Otin låäkkeen joku vähä yli tunti sitten ja posket nyt punaset taas niinkuin viime kerralla. En kyl tiiä onko tuo vain pelosta johtuvaa vai taasko olen allerginen tuollekkin. 🙄

Vierailija
9/16 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kelloin pelostank hammaslääkärillekkin mutta hänen mielestä tärkeää syödä kuuri koska tulehtuneeseen hampaaseen ei puudutukset tehoa.

Vierailija
10/16 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penisilliinille allergiset on usein allergisis myös Kefeksinille. Mutta minulle ainakin muut on sopineet, vaikka noille olen aika pahoin allerginen, penisillinistä sairaalakeikka.

Vierailija
11/16 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö taas on allerginen todella monelle antibiootille, mutta kefalosporiinit sopivat. 

Vierailija
12/16 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena tosi allerginen penisilliinille ja sulfalle. Nyt aikuisena sain vahingossa kuurin penisilliiniä, eikä mitään oireita. Eli yliherkkyys meni ohi.

Vierailija
13/16 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kefalex on kefalosporiini, jota saa määrätä jos penisiliinistä (amorion eli amoksisilliini) on tullut vatsaoireita/ihottumaa. Ihottumaa saattaa kefalosporiinistakin tulla, mutta ei vakavampaa. Ilmoita hammaslääkärille jos tulee ongelmia. 

Vierailija
14/16 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä kannata ottaa lääkkeitä kaukana lääkäristä. Äitini on kuudelle eri lääkeaineelle pahasti allerginen. Allergiakohtaus voi eka kertaakin alkaa milloin vaan. Oli syönyt eka lääkeallergian puhjetessa monta kertaa samaa antibioottia ilman mitään oireita. Yhtäkkiä naama ja kurkku turposi ja kiireellä adrenaliinipiikki.

Parilla kerralla ollut tuuria matkassa. Viikkoa ennen sydänleikkausta rytmihäiriöihin annettiin sairaalassa lääkettä, jota aiottiin antaa avosydänleikkauksessa. On monelle lääkkeelle allerginen, joten ei ollut paljon lääkevaihtoehtoja. Sai anafylaksian, mutta onneksi ei leikkauksessa.

Vierailija
15/16 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Immunopatologia, ja immuunijärjestelmän reaktiot eivät varsinaisesti ole allergiaa, ja IgE-reaktiot on myös osoitettu olevan tiettyjen mikrobien aiheuttamia. Jos joku saa pahoja reaktioita antibiooteista, niin se tarkoittaa sitä että mikrobeja on reilusti muuallakin elimistössä, eikä vain sillä alueella mitä aiotaan hoitaa.

Vierailija
16/16 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penisilliiniallergia saattaa ensimmäisellä kerralla olla "vain" ihoreaktio ja seuraavalla kerralla hengenvaarallinen. Kerroithan hammaslääkärissä ja myös apteekissa aikaisemmista oireista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän