Millainen ihminen kyseenalaistaa absoluuttisen ihmisarvon ja tasa-arvon?
Ne ovat ehdottomia, eivät mitään mielipidekysymyksiä.
Kommentit (7)
No vähän tarkemmin pitäisi määritellä, missä yhteydessä. Esim. minusta ei jokaisen maailman 6mrd asukkaan ihmisoikeus ole muuttaa Suomeen miljoonan työssäkäyvän, jo valmiiksi kuoliaaksi verotetun elätettäväksi. Ja jos luonto kykene kantamaan enempää ihmisiä tietyllä alueella, ei keinotekoisesti ylläpidetty nälän ja tautien torjuminen ole sillä alueella enää järkevää. Jos jokaiseen perheeseen syntyy kymmenen lasta ja vanhemmilla on niissä luonnon oloissa mahdollistaa elättää yksi, mitä järkeä on keinotekoisesti kehitysavulla pitää elossa niitä yhdeksää tai pitää siellä rajatonta lisääntymistä jotenkin universaalina ihmisoikeutena?
Vierailija kirjoitti:
Kerro tuo vaikka Jammu-sedän uhrien vanhemmille.
Täysin samaa mieltä, tosin itse en pidä pedo fiili/lapsen raiskareita ihmisinä vaan eläiminä sitä kautta heillä ei ole ihmisarvoa minun silmissäni.
Ihmisarvo ja tasa-arvo on jokaisella niin pitkään, kunnes menee sössimään eli tappamaan, raiskaamaan, jne muuta mukavaa. Ja vankilan todellakin pitäisi olla rangaistus, ei mikään kuntoutuslaitos.
Minä olen tasa-arvoa vastaan. Työttömille jne ei voi kuulua sama kuin työssäkäyville jne
Vierailija kirjoitti:
Ihmisarvo ja tasa-arvo on jokaisella niin pitkään, kunnes menee sössimään eli tappamaan, raiskaamaan, jne muuta mukavaa. Ja vankilan todellakin pitäisi olla rangaistus, ei mikään kuntoutuslaitos.
Ja olet tuota mieltä siitäkin huolimatta, että on faktaa että kun vankila vain rankaisee rankaisemasta päästyään, on rikoksenuusimisen todennäköisyys suorastaan kasvanut, mutta kun rikoksen tekijä kuntoutetaan, suuremmalla todennäköisyydellä hänestä ei enää ole harmia ja hän saattaa jopa tulla tuottavaksi yhteiskunnan jäseneksi? Minä ainakin otan naapuriini mieluummin vankilassa kuntoutetun kuin vankilassa "rangaistun", joka katkeruuttaan ja vihamielisyyttään saattaa napsahtaa koska tahansa.
Kerro tuo vaikka Jammu-sedän uhrien vanhemmille.