Jokaisella on velvollisuus elättää itsensä ja työn perässä on muutettava!
NIIN! Noin on Juhana Vartiainen sanonut ja täysin paikkaansa pitää nuo väitteet. Jos asuinseudulla ei ole työllistymismahdollisuuksia, silloin on muutettava sinne, missä niitä on!
Saatana lopettakaa siitä aktiivimallista jatkuvasti kitiseminen, ryhdistäytykää ja menkää töihin!!!!!!!!!! Saatana kuulu yhteiskunnan maksaa aikuisten ihmisten kaljoittelua ja sohvalla makoilua verorahoista!!!!!!!!!!
Kommentit (15)
Mitäs jos pariskunnasta toisella on työ ja toisella ei. Pitääkö työttömän muuttaa työn perässä?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos pariskunnasta toisella on työ ja toisella ei. Pitääkö työttömän muuttaa työn perässä?
Et kai tosissasi ajattele, että joku parisuhde tai perhe olisi tärkeämäpi kuin PALKKATYÖ! Tai vaikka palkatonkin työ! Mitä tapahtuisi, jos kaikki olisivat kaltaisiasi lusmuja ja makailisivat vain sohvalla kullan kainalossa olutta litkien? Niin?
Tai vaihtoehtoisesti ottaa vastaan koulutus- tai työkokemuksestaan riippumatta alueelta tarjottava työ. Niin pitäisi.
Kaikki työttömät ei istu sohvalla ja kaljottele joten pidä se porvariturpasi kiinni.
Vasta sitten, kun huivit päässä pitää tehdä töitä, alan itsekin innostua. Muuten en ikinä. Koskaan. Milloinkaan.
Lähtökohtaisesti aina ihmisen tulee elättää itsensä, mutta nämä asiat eivät ole aivan niin yksinkertaisia kuten AP varmasti ymmärtää.
Työn perässä muuttaminen onnistuu nuorilta ja sinkuilta helpostikin, mutta sitten on niitä perheellisiä joilla 3 lasta, 200 000 lainaa ja talo Kauhajoella. Toinen jää työttömäksi. Lapset 1,2 ja 6 vuotiaita. Siinähän perhe hajoaa kun toinen lähtee Helsinkiin töihin. Moni perhe näiden kanssa takkuaa, varmasti. Mutta ei ole helppoa. Koti on koti.
Siinä ei oo mitään uutta että lähetään edemmäs elantoa hakemaan. Niin on tehty maailman sivu. Ei Vartiainen siis täysin väärässäkään ole. Lähtökohtaisesti jokaisen tulee pyrkiä itsensä elättämään, mutta missä raja menee, ei se ole yksiselitteinen asia.
Älä sinä ap kerro muille, mitä muut saavat tehdä ja mitä ei. Tuo on fasismia. Olen loukkaantunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai tosissasi ajattele, että joku parisuhde tai perhe olisi tärkeämäpi kuin PALKKATYÖ! Tai vaikka palkatonkin työ! Mitä tapahtuisi, jos kaikki olisivat kaltaisiasi lusmuja ja makailisivat vain sohvalla kullan kainalossa olutta litkien? Niin?
Totta kai parisuhde ja perhe on tärkeämpää kuin työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysi höyrypää olet. Mihis lapset laitetaan vai matkustaako ne kahden kodin väliä?
Vaikka en oo kepulainen, oon sitä mieltä että just tän takia on tärkeetä kehittää niitä työmahiksia ympäri Suomea että jengillä olis töitä. Mitä me hyödytään siitä että kaikki ängetään muutamaan kaupunkiin? Suurin osa suomalaisista ei halua asua kaupungissa - tätä asiaa on tutkittukin.
Jos maassa on vähemmän vapaita työpaikkoja kuin työttömiä työnhakijoita, niin mihin asti pitäisi työn perässä muuttaa?
Maalla pitää olla joku varasuunnitelma. Mitä jos työpaikka muuttaa kaupunkiin. Onko mahdollisuutta etätyöhön jota löytyy myyntifirmoista, tai taitoja yrittäjyyteen. Työtä voi tehdä maallakin vaikkei siellä suuryrityksiä olekaan.
Ei ihmisen tarvitse kodistaan eikä kotiympäristöstään lähteä, vaikka joku poliitikko sanoisi mitä.
MIELETÖNTÄ on se, että pitäisi kotia nykymaailmassa muutta HALUAMATTA.
Olen paljon näin työttömänä miettinyt tätä
Olen itse työtön ja mieheni on hyväpalkkaisessa ja aika varmassa työssä täällä kotikaupungissamme - iso kaupunki, ei kuitenkaan pk-seudulla. Meillä on kolme alakouluikäistä lasta. Mieheni matkustaa todella paljon ja matkat on pitkiä ulkomaanreissuja. Itselläni on korkeakoulututkinto ja 15 vuotta katkeamatonta työelämää (äitiyslomia lukuunottamatta) takana. Firma jossa työskentelin , lopetti toimintansa ja sitten asuimme kolme vuotta ulkomailla.
Haen töitä 150 km säteellä kotoamme, mutta perheellemme olisi täysi itsemurha muuttaa minun työni vuoksi jonnekin, jolloin mieheni jäisi työttömäksi ja taloutemme romahtaisi. En missään nimessä saisi niin hyvin palkattua työtä mitä mieheni tekee nyt.
Mun yksin muuttaminen ei onnistuisi, koska mies matkustaa paljon. Periaatteessa joo, voisimme muuttaa jonnekin Uuteenkaupunkiin autotehtaan kortteeriin lasten kanssa, mutta meillä on talo kotikaupungissamme ja lapsilla kaikki suhteet täällä. Pitäisi olla todella varma työpaikka että perheen muuttaisi vaikka toiselle puolelle maata.
ok