Miesystäväni käyttää erittäin väkivaltaisia kielikuvia - onko syytä huolestua?
Esimerkiksi jos liikenteessä joku hidastelee edessä, hänen mielestään kuljettaja pitäisi repiä ulos autosta ja hakata tajuttomaksi. Samanlaisia kielikuvia hän viljelee päivittäin kaikista ei- pitämistään ihmisistä. Jopa omista sukulaisistaankin.
Pystyykö tällainen ihminen oikeastikin väkivaltaan?
Kommentit (19)
Pystyi tai ei, en kuuntelisi hetkeäkään.
Mitä helvettiä? Toivottavasti tämä provo koska ei tälläistä asiaa tarvitse tulla kyselemään vauvapalstalta, totta kai tuollaisesta käytöksestä kannattaa huolestua.
Sunnuntai ja palsta täynnä toinen toistaan huonompia miesvihasatuja.
Toivottavasti omien puheiden mukainen tapahtuma kohtaa häntä itseään, pian ja kaikella voimalla. Jospa oppi menisi perille, toki epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole satua aina kaikki. Tuollaisia ihmisiä on.
Olisin huolestunut ja varuillaan tällaisen ihmisen seurassa
Riippuu ihmisestä pitääkö huolestua. Aika häiritsevää että täällä tunnutaan tietävän, mitä tuntemattoman ihmisen päässä liikkuu. Oma mieheni on muutaman kerran riidan aikana sanonut, että ymmärtää nyt miksi vaimonhakkaajia on olemassa. Ulkopuoliset heti kauhistuisivat tuosta. Itse tilanteen nähneenä tiedän käytöksen johtuneen riidasta, ja siitä että haluaa loukata toista pahasti. Ei tuollaiset puheet kivoja ole, mutta en myöskään huolestu niistä ollenkaan. Etenkin kun mies riidan jälkeen sanoo, että ei pystynyt hillitsemään itseään, joka sitten näkyi väkivaltaisina puheina. Enemmänkin olisin huolissani omasta väkivaltaisuudesta. Vanhempani sitä käyttivät joten voiko siirtyä geeneissä minulle. Ainakaan vielä ei ole pienimpiäkään haluja ollut satuttaa ketään.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihmisestä pitääkö huolestua. Aika häiritsevää että täällä tunnutaan tietävän, mitä tuntemattoman ihmisen päässä liikkuu. Oma mieheni on muutaman kerran riidan aikana sanonut, että ymmärtää nyt miksi vaimonhakkaajia on olemassa. Ulkopuoliset heti kauhistuisivat tuosta. Itse tilanteen nähneenä tiedän käytöksen johtuneen riidasta, ja siitä että haluaa loukata toista pahasti. Ei tuollaiset puheet kivoja ole, mutta en myöskään huolestu niistä ollenkaan. Etenkin kun mies riidan jälkeen sanoo, että ei pystynyt hillitsemään itseään, joka sitten näkyi väkivaltaisina puheina. Enemmänkin olisin huolissani omasta väkivaltaisuudesta. Vanhempani sitä käyttivät joten voiko siirtyä geeneissä minulle. Ainakaan vielä ei ole pienimpiäkään haluja ollut satuttaa ketään.
Munkin mies käski tappamaan itseni riidan päätteeksi, jossa sanoin etten näe tulevaisuutta sellaisessa suhteessa, jos miehellä on yhtäkkiä tarvetta viestitellä minulle tuntemattomien naisten kanssa kahden kesken ja nämä viestittelyt ovat yhtä privaatteja kuin hänen sukulaisten tai parhaan kaverin kanssa käydyt keskustelut.
Vierailija kirjoitti:
Palstasyrjäkki tais tunnistaa omat maneerinsa ratissa. Ei muuten pillastuisi.Sussa taitaa kulminoitua ja tiivistyä ihan kaikki se joista eri miehiä on täällä kritisoitu, et sä muuten pahastuisi aivan kaikesta.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Riippuu minun mielestä siitäkin minkä ikäisestä on kyse ja tietysti kontekstista, äänensävystä yms.
Moni on parikymppisenä vielä ameeban tasolla tunnetaidoissa, empatiassa ja itseilmaisussa. Yli 25 vuotiaiden keskuudessa väkivaltaisuutta on jo vähemmän.
Ja sitten on vielä se ryhmä joiden henkinen kehitys pysähtyy täysin siinä ameeban tasolla.
Oho! Peräti kaksi ameebapsykologia samassa ketjussa!
Yksi kaunis päivä ja olet hänen tulilinjallaan. Juokse.
Itselläni on todella musta huumori ja vitsailen sujuvasti mm. ihmisten paloittelusta. Myös käyttämäni kielikuvat ovat usein hyvin raakoja. Olen vaikeasti masentunut ja minulla on ollut todella vaikea ja väkivaltainen lapsuus. Itse en kuitenkaan halua/voisi satuttaa toista mistään hinnasta, vaikka joku voisi niin puheestani päätellä.
Mutta, mitä mieheesi tulee, kannattaa olla huolissaan, sillä jostain tuo kielenkäyttö kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi jos liikenteessä joku hidastelee edessä, hänen mielestään kuljettaja pitäisi repiä ulos autosta ja hakata tajuttomaksi. Samanlaisia kielikuvia hän viljelee päivittäin kaikista ei- pitämistään ihmisistä. Jopa omista sukulaisistaankin.
Pystyykö tällainen ihminen oikeastikin väkivaltaan?
Ei tuo ole kielikuva.
'hopeinen kuunsilta' on kielikuva. Hopeista siltaa ei oikeasti ole, on vain valo.
Ei normaalia. Exäni harrasti tuota myös. Hänen mukaansa jos esim kahvila tms ärsytti häntä, niin sinne olisi pitänyt viedä pommi tai mennä konekiväärin kanssa ampumaan kaikilta ilmat pellolle. Pari kertaa hän sanoi että voiskin tästä lähteä tappamaan isänsä kun vihaa häntä. Kaikille ärsyttäville ihmisille hän suositteli "burana ysimillistä päähän lähietäisyydeltä". Yms.
Tämä ei jäänyt vain sanoihin vaan pahoinpiteli minut monia kertoja, sai niistä kyllä sitten vankeustuomionkin. Ja erottu siis on. Mutta oli kyllä raivostuttavaa kuunnella mitä kaikkea hän muille ihmisille tekisi. Vaikka esim kahvilassa olisi ollut vauvoja äitiensä kanssa, niin koska oli "paska paikka kun kahvi huonoa" niin olisi ollut ak47:lla töitä.
Sairasta! Ap: Juokse kun vielä pystyt!!!!!!!!
Ihminen joka pyörittää väkivaltaisia yllykkeitä mielessään ja puhuu niistä yhtä mittaa, on sairas.
Hän on avun tarpeessa. Pakene.
Voi olla, että hänellä on syynsä olla kieroutunut, mutta sun tehtävä ei ole ruveta hoitajaksi.
Itse en kuuntelisi tuollaista enkä viehättyisi tuosta miestyypistä.
On syytä huolestua.