Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun rakkaus kuolee

Vierailija
21.10.2018 |

Vaimoni on minulle rakas, olemme olleet naimisissa yli 10 vuotta. Tänään kuitenkin tapahtui jotain mikä sai tunteeni yhtäkkiä kylmiksi.

Hän kävi pojistamme nuoremman, 6v, kimppuun. Tuli alakerrasta juosten, suoraan päälle, kaatoi maahan ja istui päällä pitäen lasta jumissa ja uhkasi kuristaa.
Aluksi lapsi luuli leikiksi ja nauroi, sitten tuli paniikki.
Ei vaimo oikeasti kuristanut, piti vain lattiaa vasten allaan vihaisena. Lapselle tuo oli kuitenkin järkytys.
Niin myös minulle.

Lapsi oli täysin shokissa, haukkoi henkeä sylissäni puolen tunnin ajan ennenkuin rauhoittui.
Rauhoittuneenakin vaimon tullessa samaan huoneeseen, syöksyi pöydän alle turvaan.

Ei todellakaan kypsää ja aikuismaista käytöstä vaimoltani! En olisi ikinä voinut kuvitellakaan tuollaista.
En myöskään pysty edes ajattelemaan miltä olisi tuntunut jos itse lapsena olisin joutunut vastaavaan tilanteeseen. Ei lapsen kuulu kokea pelkoa vanhempaansa kohtaan.

Vaimon suuttumisen syy oli lisäksi naurettava. Joskus kuukausi-kaksi sitten lapset eivät keränneet heille tärkeää kirjaa lattialta ja vaimo uhkasi viedä sen roskikseen. Lopulta sitten näytteli vievänsä kirjan ulos roskikseen, oikeasti piilotti sen jonnekin josta palautti kirjahyllyyn jossakin vaiheessa.
Tänään lapsista vanhempi huomasi, että kirja onkin tallella ja nuorempi silmät pyöreänä kommentoi että "Äiti valehteli. Äiti sanoi, että kirja on viety roskiin. Miksi äiti valehteli?"

Vaimo alakerrasta rynnätessään sanoi että minua ei sanota valehtelijaksi!

Nyt en osaa koota ajatuksiani. Voinko enää tuntea mitään lapsia kohti noin käyttäytyvää kohtaan?
Jos pysymme yhdessä ja tunteet palaavat tämän shokin jäljiltä, uskallanko koskaan luottaa siihen, että vaimo ollessaan lasten kanssa ei kilahda jollakin tavalla?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa. Ole mies!

Vierailija
2/5 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa keskustella asiasta vaimosi kanssa kahdestaan. Riippuu siitä miten vaimo suhtautuu asiaan. Jos ei ymmärrä tehneensä todella väärin, on ehkä sinun tehtävä lastensuojeluilmoitus vaimostasi. EHdota vaimollesi että käy keskustelemassa asiasta jossakin (työterveys)? tmv. Kannattaa myös keskustella lapsen kanssa, siis sinun ja teidän yhdessä. Vaimosi pitäisi pyytää anteeksi lapselta ja luoda uudelleen turvallinen ilmapiiri.

Kiitos sinulle kun olet ollut poikasi tukena ja turvana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveän kuuloista.en sano tätä pahalla mutta kuulostaa siltä että vaimollasi on oikeasti jotain mielenterveys ongelmia..ja ei,en uskaltaisi jättää lapsiani hänelle.ei aikuisen kuulu tuolla tavalla kilahtaa

Vierailija
4/5 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh. Ei ole normaalia. Muuta en ikävä kyllä osaa sanoa. Vaikuttaa siltä, että ammattiapua olisi syytä ainakin vakavasti harkita. Ei lapsen pidä joutua pelkäämään omaa vanhempaansa. Ikävä kyllä tälläkin hetkellä monet lapset elävät pelossa, ja se on todella väärin.

Vierailija
5/5 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentava keskustelu ei tunnu auttavan. Hänen puolelta reaktio on äänen korottaminen ja suuttuminen.

Nytkin vaimo on jossakin ulkona. On niin vihainen kun olen lasten puolella sensijaan että aikuiset yhdessä osoittaisivat että ei lapsi noin saa tehdä.

Hän ei nyt tunnu ottavan kuuleviin korviinsa sitä, että lapsille voi kertoa ja kieltää eikä käydä suoraan kimppuun.

Omasta mielestään hän tietysti vain piteli lasta paikallaan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi