Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kouluun pääseminen mahdoton

Vierailija
21.10.2018 |

Olen 28v ja tuntuu että on tähtitiedettä päästää yliopistoon tai AMKhon. Olen kuulemma älykäs ja ajattelen paljon hyvää. Kaikki kaatuu siihen ettei vain osaa opiskella ja se järjetön epärealistinen työmäärä mitä täytyy tehdä päästäkseen sisään vie yöunet.

Olenko toiselta planeetalla vai miten muut tosta vain pääsee sisään? Monet sanoo että vahingossa pääsi tai muuten vain haki inohottavalle alalle ja silti pääsi.

Itse ole vuosia vatvonnut nämä asia ja tuntuu ettei siitä tule yhtään mitään.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kandi -99 kirjoitti:

AP, kokeilepa hakea sairaanhoitajakoulutukseen :) sinne on helppo päästä. Sisään pääsee ihan jokainen joka vain hakee. Lyhyt koulutus, vain 3,5 vuotta ja työelämässä ei vastuuta minkäänlaista kun lääkärillä on vastuu hoidosta.

Katsopa hieman tilastoja hakijamääristä. Esimerkiksi keväällä 2018 Laurea Tikkurilaan hakenut reilu 900 sairaanhoitajaksi, 35 aloituspaikkaa.

Omalla matikalla siis jokainen hakija ei päässyt sisään.

Laurean tilastoja löytyy täältä: https://www.laurea.fi/opiskelu-ja-hakeminen/hakeminen/usein-kysytyt-kys…

Vierailija
22/27 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen myös että työelämä on paljon opettavaisempi kuin koulu. Siksi mielummin lähtisin suoraan johonkin yritykseen harjoittelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelumotivaation vie myös sitä että nykyään on pakko tehdä itse kaiken etäänä tietokoneen kautta. Opin paljon paremmin kynä, kirja ja paperin kautta. Tietokone on tylsä.

Jos tähän opiskelumotivaatiosi kaatuu, niin en suosittele korkeakouluopintoja sulle.

Vierailija
24/27 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelumotivaation vie myös sitä että nykyään on pakko tehdä itse kaiken etäänä tietokoneen kautta. Opin paljon paremmin kynä, kirja ja paperin kautta. Tietokone on tylsä.

Jos tähän opiskelumotivaatiosi kaatuu, niin en suosittele korkeakouluopintoja sulle.

Nimenomaan.

Valmistuin insinööriksi vuosi sitten, ihan infernaalisesti tehtiin hommia tietokoneen kautta. Varmaan kahden käden sormilla laskettavissa ne tehtävät, jotka tehtiin paperille neljän vuoden aikana.

Vierailija
25/27 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et toistuvista yrityksistä huolimatta saa opiskelupaikkaa, hate väärän tyyppiselle alalle. 

Eikä se korkeakoulututkinto mikään autuaaksi tekevä asia ole. Itselläni on maisterin tutkinto alalla, jossa piti olla hyvä työllisyystilanne. Valmistumiseni jälkeen en ole saanut oman alani töitä ollenkaan.

Vierailija
26/27 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun on pakko ottaa huomioon sekin että äidinkielesi ei ole suomi (et kertonut tätä mutta se on selvää). Totuus on, että et voi menestyä aloilla joissa on pakko osata kirjoittaa oikeaa ja täsmällistä suomea. Oikeustiede on yksi tällainen, onko tämä se unelma-alasi?

Vierailija
27/27 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ihme, kun pääsin opiskelemaan ammattikorkeakoulutasoisen terveydenhuoltoalan tutkinnon? Ei ollut. Se olisi ihme, jos jatkaisin alalla, jolla työskentelemällä päädytään  toisen luokan kansalaisiksi! 

En todellakaan ota joka vuosi influenssarokotusta! Tämä arvokas koulutus meni sitten haaskuuseen. Ettäs tiedätte! On monia muitakin tapoja, joilla meitä hoitajia on alistettu, mutta tämä olikin se viimeinen niitti, joka ratkaisi asian kohdallani!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi