Naisen vaisto
Olen vähän yli nelikymppinen nainen, olemme olleet mieheni kanssa miltei 20 vuotta yhdessä ja meillä on kaksi teini-iän kynnyksellä olevaa lasta. Mieheni työskentelee isossa tavaratalossa myyjänä. En ole koskaan ollut erityisen mustasukkainen eikä minulla ole siihen koskaan ollut aihettakaan. Mieheni puheissa vilisee naisia työpaikalta jatkuvasti ja onhan se selvää, kun suurin osa hänen työkavereistaan on naisia. Tämä ei ole koskaan ollut minulle ongelma. Nyt puheisiin on ilmestynyt uusi henkilö (työkaveri hänkin) enkä osaa sanoa miksi hälytyskellot alkoivat soida päässäni heti. Jotenkin minusta tuntui, että hän viehätti miestäni jollain tapaa vaikka en tiennyt edes miltä hän näyttää. Ajattelin tunteen menevän osaltani ohi ja johtuvan vain omasta epävarmuudestani, mutta niin ei käynyt. Työpäiväkin hiukan venyy, kun kertoo jääneen juttusille tämän kanssa töiden jälkeen.
En ole ruma enkä lihava ja mieheni kehuu minua kauniiksi miltei päivittäin. En juurikaan meikkaa enkä osaa laittaa hiuksia nätisti, minulla on pitkä tukka joka on miltei aina ponnarilla tai nutturalla. Joskus mieheni on sanonut että olisi kiva jos laittautuisin vähän ja pitäisin hiuksiani auki. Aiemmin niin tehdessäni hän on sen aina huomioinut positiivisesti. Nyt, kun tämä nainen on alkanut esiintyä hänen puheissaan, hän ei edes huomaa miltä minä näytän. Yhtenä päivänä meikkasin, ei reaktiota. Toisena päivänä olin hiukset auki, ei reaktiota. Eilen leikkasin hiuksistani 15 cm pois, ei reaktiota.
Otin puheeksi asian rauhallisesti ja syyttelemättä, kerroin vain havaintoni ja sanoin olevani epäileväinen ja mustasukkainen. Kävin myös somessa stalkkaamassa miltä tämä nainen näytti. Hän on juuri sellainen mitä mieheni pitää kauniina. Nuori, hänellä on pitkä, vaalea, suora ja päätä myöten menevä tukka. Itselläni musta ja kihara (mieheni mielestä suora tukka on kauniimpi).
Mieheni kielsi kiivaasti ihastumisen ja myös sen, että nainen olisi kaunis. Tämäkin loukkasi minua, enhän nyt kuitenkaan typerä ole enkä sokea.
Mitä ajattelette, onko kaikki omaa epävarmuutta vai voiko intuitio kertoa jotain?
Kommentit (16)
Noi hiusmallien kuvailut tekevät tästä viestistä ehkä hivenen lapsellisen oloisen, mutta kertovat jotain siitä suuresta epävarmuudesta jota tunnet. Tunnetko sitä syyttä? Kauhean vaikea tietysti sanoa, tuntematta miestäsi tai teidän suhdettanne sen tarkemmin, mutta jostain se intuitiosi sinua nyt varoittaa.
Ja mies valehtelee jo. Normaali mies, normaalien tarkoitusperien kanssa ja hyvällä omallatunnolla voi kyllä myöntää, että työkaveri on viehättävän näköinen, mutta kertoo myös ohessa selkeästi, että mitään keskinäistä kiinnostusta ei ole. Onhan niitä ihmisillä viehättäviä työkavereita. Jostain syystä tästä täytyy nyt valehdella sinulle.
On varmaan ihastunut siihen naiseen ja haaveilee siitä, mutta tuskin sen enempää.
Tuotettu teksti kuulostaa tutulta. Sama kirjoittaja tekee aloituksia hiukan eri tyylillä, mutta tekstiasu ja -rakenne paljastaa.
Ja nainen olisi siis 40v ja ajatus tuolla tolalla ;)
Sitten kun miehesi ei enää kerro että jää juttusille työkaverin kanssa ja työpäivät venyy ja alkaa tulla kaikenmaailman koulutuksia ja illanviettoja töissä, viimeistään tiedät että syytä huoleen on..
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun miehesi ei enää kerro että jää juttusille työkaverin kanssa ja työpäivät venyy ja alkaa tulla kaikenmaailman koulutuksia ja illanviettoja töissä, viimeistään tiedät että syytä huoleen on..
Tämä on niin totta. ”Työjutut” iltaisin ja viikonloppuisin tulevat lisääntymään. Lyön vaikka vetoa.
Nelikymppinen nainen, mutta kirjoitus on kuin teinitytön päiväkirjamerkintä?
Jos ei olisi provo, niin sanoisin, että miehesi on ihastunut toiseen. Tyypillistä pitkissä liitoissa. Jää pelkäksi ihastukseksi, jos ei saa vastakaikua. Tiedän monia naisia, joista kiva iskeä varattuja miehiä.
”Yhtenä päivänä meikkasin, ei reaktiota. Toisena päivänä olin hiukset auki, ei reaktiota. Eilen leikkasin hiuksistani 15 cm pois, ei reaktiota.
Otin puheeksi asian rauhallisesti ja syyttelemättä, kerroin vain havaintoni ja sanoin olevani epäileväinen ja mustasukkainen. Kävin myös somessa stalkkaamassa miltä tämä nainen näytti. Hän on juuri sellainen mitä mieheni pitää kauniina. Nuori, hänellä on pitkä, vaalea, suora ja päätä myöten menevä tukka. Itselläni musta ja kihara (mieheni mielestä suora tukka on kauniimpi).”
Et ole muuten 40 vuotta täyttänyt.
mies on ihastunut siihen toiseen.
sinä olet ollut 20v kuvioissa ja olet menettänyt uutuudenviehäätyksesi jo tyyliin 15v sitten.
tässä ei auta nyt mikään muu kuin se että puutut peliin ja otat asian puheeksi.
miehesi on ihastunut siihen uuteen... ei tarkota että pettäisi sinua tms.
voi olla että ei saa vastakaikua siltä uudelta naiselta edes.
puutu nyt ajoissa.
Kertomuksesi on oman pääsi sisällä keksitty draaman aineksia sisätävä Harlekiini tarina jossa miehesi on sivuroolissa ja sinä pääroolissa. Jos kirjoitat tuon ja ne muutkin tarinat ylös voit ehkä kehitellä niitä eteenpäin jopa julkaisukuntoon.
Mutta miksei se naisen vaisto kerro, minkäkokoiset haalarit pitää ostaa maaliskuussa syntyneelle?
Valitettavasti naisen vaisto on yleensä oikeassa. Sillä tavalla myös siskon mies jäi kiinni pettämisestä. Kyllä pitkässä parisuhteessa vaimo huomaa ne pienet muutokset, joita miehen käytökseen tulee, kn kaikki ei ole kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksei se naisen vaisto kerro, minkäkokoiset haalarit pitää ostaa maaliskuussa syntyneelle?
Joku pölvästi ei tajua, mitä naisen vaisto on.
aloituspostissa ei ole mitään ihmeellistä. ihan arkipäivää pitkissä suhteissa tollanen.
tervetuloa todellisuuteen. kumppanin viehätys katoaa hyvin nopeasti, ellei ole just sitä oikeaa siinä vierellä.
Jätä se pettävä sika.