Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää äidit joiden lapsien pitää olla aina kaiken huomion keskipisteenä

Vierailija
19.10.2018 |

Mun pari tuttua on tämmöisiä. Aina kun heidän taapero tanssahtelee tai tekee jotain muuta mukahauskaa niin äiti hihittelee heti ”hämillään” lapsensa tempaukselle. ”Voi Sikuriina Kurttuliina, olipas äidin höpönassu taas niiiiiin hassu”.

Ja kaikkien muiden pitäs ihastella kuorossa ”jooo hihhihhhiih olipas Kurttuliina taas hassulla päällä, on kyllä aika söpöliini”.

Itse pyörittelen vaan silmiäni että ”huoh, taasko, joopa joo ’hehheh kun oli taas hauskaa’”.🙄

Itsellänikin on lapsi mutta en koskaan oo pitänyt häntä tuollaisen huomion keskipisteenä että kaikkien muidenkin pitäs ihastella kuinka söpö ja taitava ja ihqu hän on. Kyllä mä osaan muistakin asioista puhua kuin vain lapsestani vaikka hän rakas onkin. Mutta en koe tarpeelliseksi toitottaa hänen ”erinomaisuuttaan” joka puolelle.

Enkä halua että jos joku mun kanssa haluaa viettää aikaa niin koko aika menis pelkästään siihen lapseen ja hänen hassutteluiden ihasteluun. Huoh......

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mulla ei ole lapsia, mut jotenkin ne pienet lapset vaan varastaa kaiken huomion, eikä mua kyllä haittaa. Ei mun tuttavapiirissä kyllä ihan sellasta ole, että koko ajan pitäisi olla ihastelemassa. Ja usein ne on muut kun lapsen vanhemmat jotka hihittelevät lapsen tekemisille. Sori siitä. 

Vierailija
2/18 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pari tuttua on tämmöisiä. Aina kun heidän taapero tanssahtelee tai tekee jotain muuta mukahauskaa niin äiti hihittelee heti ”hämillään” lapsensa tempaukselle. ”Voi Sikuriina Kurttuliina, olipas äidin höpönassu taas niiiiiin hassu”.

Ja kaikkien muiden pitäs ihastella kuorossa ”jooo hihhihhhiih olipas Kurttuliina taas hassulla päällä, on kyllä aika söpöliini”.

Itse pyörittelen vaan silmiäni että ”huoh, taasko, joopa joo ’hehheh kun oli taas hauskaa’”.🙄

Itsellänikin on lapsi mutta en koskaan oo pitänyt häntä tuollaisen huomion keskipisteenä että kaikkien muidenkin pitäs ihastella kuinka söpö ja taitava ja ihqu hän on. Kyllä mä osaan muistakin asioista puhua kuin vain lapsestani vaikka hän rakas onkin. Mutta en koe tarpeelliseksi toitottaa hänen ”erinomaisuuttaan” joka puolelle.

Enkä halua että jos joku mun kanssa haluaa viettää aikaa niin koko aika menis pelkästään siihen lapseen ja hänen hassutteluiden ihasteluun. Huoh......

Mikset ole lapsesi puolella? Ahdistaako sinua puuttuva äidin rakkaus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo äityleihin katoaa välit kun kaikki vaan niiden ihmelapsien ihastelua.

Vierailija
4/18 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt en ymmärtänyt? 🤔 Ap

Vierailija
5/18 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä komennan ne Kurttuliinat leikkimään lastenhuoneeseen muiden mukana. Lapset saavat tulla kahvipöytään vasta kun aikuiset ovat kahvinsa juoneet. Enkä hyväksy vastaväitteitä edes Kurttuliinan äipältä.

Vierailija
6/18 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sun mielestä en rakasta lastani jos en koko ajan toitota lapseni eri omaisuutta joka suuntaan jokaiselle tapaamalleni henkilölle? Mun käsitykseni mukaan rakkaus lapseen ilmenee kyllä ihan jollain muulla tavalla. Ap

Vierailija
7/18 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomaisuutta....

Vierailija
8/18 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sun mielestä en rakasta lastani jos en koko ajan toitota lapseni eri omaisuutta joka suuntaan jokaiselle tapaamalleni henkilölle? Mun käsitykseni mukaan rakkaus lapseen ilmenee kyllä ihan jollain muulla tavalla. Ap

Kuten huolenpitona, halailuna, hyvän ruuan tekemisenä, yhdessä viltin alla pötköttelynä, puhtaina vaatteina.... Nää on kaikki mun tapojani osoittaa lapselleni että hän on mulle rakas. Ap

Vierailija
9/18 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten jotkut äidit vaan haluavat huomioida lastaan ja osoittaa, että he huomaavat heidät välillä? Lapsen itsetuntoa vahvistaa, jos hän saa välillä kehua ja huomiota ja yksi voi olla se, että lapsi, joka ei vielä puhu, saa tukea ja kannustusta toiminnalleen vanhempien kehulla. En ainakaan itse aio lopettaa lapseni huomimoista itsekkäiden äitien takia vaan sellaiset voivat puolestani sitten pysyä meiltä poissa. Eipä onneksi tollaisia nyrppäneniä omassa tuttavapiirissäni olekaan. Ei ole kovin iso vaiva kesken juoruilujenkin välillä osoittaa pienelle lapselle, että äiti on huomannut hänen esiintymisensä ja vahvistaa samalla lapsen kehittyvää itsetuntoa ja -luottamusta.

Katsotaan sitten kymmenen vuoden päästä millaisia meidän lapsista on tullut. Sun lapsellas saattaa olla "pienet" mamiissuet.

Vierailija
10/18 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo haluavat huomioida lastaan joka tilanteessa kokoajan ja sitten heistä tulee sellaisia aikuisia pissisprinsessoja jotka joutuvat aikuisena pettymään kun eivät olekaan kokoajan huomion keskipisteenä ja jokainen vastoinkäyminen on elämääkin suurempi ongelma.

”No mutta kun lapsenakin mä sain kaiken huomion ja sain ihan kaiken mitä vaan halusin...” 😢

Vierailija
11/18 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa. Olen kylmästi katkaissut välit pikkuhiljaa katoamalla niihin lisääntyneisiin kavereihin, joiden elämään ei kertakaikkiaan muuta mahdu sekunniksikaan kuin sen oman pikku höpsöttelijämussukan keskinkertaiset huomionhakuyritykset. Mulla ei ole mitään intressejä viettää aikaa ystävän kanssa niin, että koko aika menee todellisuudessa lapselle lässyttämiseen.

Onneksi suurin osa lähipiirini äideistä on pysynyt täyspäisinä. Heidän lastensa kanssa on mukava pelailla vaikka lautapelejä. Kunhan se ei vie 100% tapaamisajasta.

Vierailija
12/18 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksipä komennan ne Kurttuliinat leikkimään lastenhuoneeseen muiden mukana. Lapset saavat tulla kahvipöytään vasta kun aikuiset ovat kahvinsa juoneet. Enkä hyväksy vastaväitteitä edes Kurttuliinan äipältä.

Joooo-o.... mutta pahimmillaan sen Kurttuliinan äitikin parkkeeraa itsensä lastenhuoneen lattialle leikkimään. O

Vierailija
13/18 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten jotkut äidit vaan haluavat huomioida lastaan ja osoittaa, että he huomaavat heidät välillä? Lapsen itsetuntoa vahvistaa, jos hän saa välillä kehua ja huomiota ja yksi voi olla se, että lapsi, joka ei vielä puhu, saa tukea ja kannustusta toiminnalleen vanhempien kehulla.

Näinhän sen pitää mennäkin. VÄLILLÄ eikä KOKOAJAN. Kyllä mäkin huomioin lastani aina kun siihen on mahdollisuus esimerkiksi kun hän on piirtänyt jonkun hienon kuvan sanon että ”onpas hän taitava piirtäjä” ja halaillaan paljon ja sanon häntä ”äidin mussukaksi”.

Mutta hei haloo, en KOKOAJAN pidä häntä huomion keskipisteenä että ”HEI HALOO KATSOKAA, TÄÄLLÄ NÄIN!!! ➡️➡️➡️➡️➡️➡️➡️👼⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️⬅️” Ap

Vierailija
14/18 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset on aina otettu kahvipöytään aikuisten kanssa. Lapsetkin ovat luonani vieraina, he eivät ole kakkosluokan ihmisiä, jotka pistäisin odottamaan muiden syönnin ajaksi.  Lasten on hyvä opetella kaunista kahvipöytäkäytöstä pienestä pitäen. 

Vierailija
15/18 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsotaan sitten kymmenen vuoden päästä millaisia meidän lapsista on tullut. Sun lapsellas saattaa olla "pienet" mamiissuet.

Mikä hel**tti on mamiissue?

Älä vaan sano, että se on joku suomiversio termistä "mommy issues" ja sä haluat vaikuttaa jotenkin coolilta, koska käytät englanninkielistä termiä osaamatta edes kirjoittaa sitä oikein?

Anna mun kaikki kestää. Tuon "sanan" käyttö nollasi kaiken mitä juuri sitä ennen sanoit, pelkäksi tyhjien tynnyrien kolinaksi.

Vierailija
16/18 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta en itse fanita sitäkään ääripäätä äideissä jotka eivät vilkaisekaan lapseensa vaikka tämä tekisi mitä ja vain keskittyvät rupattelemaan muuta. Toiset ympärillä huomioivat ja viihdyttävät lasta ja sanovat kuinka ihana tämä on ja äiti vain on kylmän viileästi kuin koko lasta ei olisi olemassa. Sitten lapsen ollessa isompi on varmaan niitä jotka alkavat vähättelemään kaikkia lapsen saavutuksia.

Vierailija
17/18 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta en itse fanita sitäkään ääripäätä äideissä jotka eivät vilkaisekaan lapseensa vaikka tämä tekisi mitä ja vain keskittyvät rupattelemaan muuta. Toiset ympärillä huomioivat ja viihdyttävät lasta ja sanovat kuinka ihana tämä on ja äiti vain on kylmän viileästi kuin koko lasta ei olisi olemassa. Sitten lapsen ollessa isompi on varmaan niitä jotka alkavat vähättelemään kaikkia lapsen saavutuksia.

Kultainen keskitie on paras.

Vierailija
18/18 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on vanhempien kehumattomuus joka tekee huomion hakuiseksi. Mun vanhemmat ei huomioinut ikinä ja teininä olin raivostuttavan huomion hakuinen. Sitä katsokaas hakee mitä on jäänyt vaille. Oikein itseäkin inhottaa muistella omaa käytöstä, koko ajan äänessä, puhuin toisten päälle, ulkonäön jatkuva esiin tuominen ja tyrkyttämistä yms. Hyh hyh. Olispa vanhemmat kehuneet lapsena nii olis jäänyt tuo elämän vaihe kokematta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä