Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka välttelet lihansyöntiä ilmastosyistä, oletko vähentänyt myös salaatin syöntiä?

Vierailija
19.10.2018 |

?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Salaatin kasvatus vie liikaa vettä ja ei täytä eikä ole ravinteita kovinkaan paljon.

Vierailija
2/7 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vihreä salaatti on aika turha ruoka-aine muutenkin. En siis sitä syö, paitsi kesällä itse viljeltynä, jolloin on maukkaampaa. Mutta ei liity ilmastosyihin. Ja itseasiassa tuo salaatin laskennallinen ilmastovaikutus taisi perustua suurelta osin siihen, että sitä heitetään niin paljon pois. Eli ruokahävikki on se isoin ongelma, ei niinkään ne kasvikset. Muutenkin tuo vanha juttu, johon selvästi viittaa, taidettiin jo tuoreltaan havaita väärin lasketuksi ja paikkansapitämättömäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruokavaliollisena olen perehtynyt ravintoarvoihin, joten harvemmin minun lautaseltani löytyy sitä perus kurkku-tomaatti-jäävuorisalaattia, joka taas on lähes poikkeuksetta laitosruokaloissa ja ravintoloissa sen lihan kanssa lautasen reunalla koristeena.

Vierailija
4/7 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En ole koskaan syönyt salaattia missään merkittävissä määrin niin ei ole mistä vähentää. En edes muista, milloin olisin ostanut salaattia kotiin.

Vierailija
5/7 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisikin pitäisi kai jättää pois?

Vierailija
6/7 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni vihreä salaatti on aika turha ruoka-aine muutenkin. En siis sitä syö, paitsi kesällä itse viljeltynä, jolloin on maukkaampaa. Mutta ei liity ilmastosyihin. Ja itseasiassa tuo salaatin laskennallinen ilmastovaikutus taisi perustua suurelta osin siihen, että sitä heitetään niin paljon pois. Eli ruokahävikki on se isoin ongelma, ei niinkään ne kasvikset. Muutenkin tuo vanha juttu, johon selvästi viittaa, taidettiin jo tuoreltaan havaita väärin lasketuksi ja paikkansapitämättömäksi.

Ei sitä ole laskettu väärin :) Vegejä vaan harmittaa, kun oma ruokavalio ei olekaan sitä mitä sen on kuvitellut olevan, ilmastoystävällinen :) 

Vierailija
7/7 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä ole laskettu väärin :) Vegejä vaan harmittaa, kun oma ruokavalio ei olekaan sitä mitä sen on kuvitellut olevan, ilmastoystävällinen :) 

Vegeruokavalion kulmakivi ei ole salaatti, eli tuskin nyt ihan tuosta on kyse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme