Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

neuvoja pliis, miten antaa maitoa pullosta/mukista tai ihan mistä tahansa muusta kuin rinnasta!!!

07.05.2006 |

Eli meillä 7,5 kk ikäinen tyttö ja ollaan jo reilu kuukausi yritetty antaa korviketta (ja lypsettyä ä-maitoa) jos jonkinnäköisestä astiasta, mutta onnistumatta siinä. Meillä syödään soseita jo 2-3 ateriaa päivässä + aamu- ja iltapuurot, joten tuo maito ei ole enää se tärkein nälän sammuttaja (joo vaikka nykysuositusten mukaan pitäiskin olla..)

Meillä olisi siis minun hyvän kaverin häät parin viikon kuluttua ja tyttö menisi ensimmäistä kertaa yöhoitoon, jos vain suostuisi juomaan maitoa muustakin kuin rinnasta. Olen jo lähes luopunut toivosta, että tämä äiti pääsisi ensimmäisen kerran vähän juhlimaan, kun lapsi kerta toisensa jälkeen kieltäytyy juomasta. Ollaan siis kokeiltu nokkamukia, tuttipulloa, tavallista mukia ja velliäkin samoista astioista, mutta taistelu alkaa heti, kun tyttö näkeekin pullon/mukin. Ollaan myös yritetty sylissä, makuulla, syöttötuolissa, sitterissä, ennen ruokailua, ruokailun jälkeen, päikkäreiden jälkeen jne. mutta onnistumatta.

Eli onko mitään hyviä käytännön vinkkejä? Jos on, niin kertokaa ihmeessä!!!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Minulla ei ole kokemusta kuin pienemmästä vauvasta kuin tuo teidän vauveli, mutta vastaan silti, jos sattuisi olemaan edes pientä apua.

Elikäs: Meidän oli pakko antaa lisämaitoa vauvalle, kun hän oli noin 1,5 kuukautta vanha. Kokeilimme viittä eri tuttipullon tuttia ja lopulta löytyi se ainoa, joka kelpasi: NUK-luonnonkuminen tuttipullon tutti. Ostimme niitä muistaakseni Citymarketista. Nykyään kelpaa jo se ihan tavallinen tutti, joka on tuttipullossa valmiina.

Muistan hyvin ne raivarit, mitkä pullon antamisesta aiheutui! Tuo NUK-tutti ei sitten aiheuttanutkaan niitä raivareita.

Jokin aika sitten olemme alkaneet antaa vettä vauvalle. Hän ei aluksi suostunut juomaan vettä mistään, taistelu alkoi heti. Mutta sitten löytyi oikea muki, joka kelpaa: Tupperwaren nokkamuki. Siinä on pehmeä nokka. Nokasta tulee juomaa silloin, kun nokkaa puree sekä silloin, kun nokkaa imee.

En tiedä, ajaisiko joku pehmeä nokkamukin nokkaosa saman asian kuin tuo Tupperwaren muki. Meidän muki on lainassa kaverilta, kuulin jostain, että noita mukeja ei enää valmisteta. En tiedä, onko se totta vaiko ei.

Toivottavasti vauvanne suostuu juomaan jostain systeemistä pikapuoliin ja pääsette häihin rentoutumaan!

Vierailija
2/4 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..koska olen itse samassa tilanteessa. Eli vain tisu on kelvannut tähän asti, tyttö reilu 6kk. Eikä tässä mitään niin kiirettä ole opetella, kuin teillä. Mutta tuli vain mieleen, että oletteko kokeillut syöttöä henkilön kanssa, jolle vauva on menossa hoitoon? Tätä ajattelin itse jossain vaiheessa kokeilla, eli siis että huoliiko tyttö nokkamukista maitoa, jos mummi tai täti antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vinkeistä, mutta valitettavasti näitä kaikkia on jo kokeiltu ja tulos on silti erittäin huono. Olisko vielä kellään vinkkejä?

Vierailija
4/4 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat ger lapseni ovat toisinaan lakkoilleet syömisen suhteen ja silloin nesteen saa menevään näppärästi ruiskulla kun ohjaa ruikun poskeen. Nyt 8 kk iässä kuopus tykää jo itse imeskellä pyöäreäkärkistä 5 millin ruiskusta vettä tai maitoa.

esimerkiski panadolin annostukseen tehty tasapäinen ruisku on hyvä. Sillä voi lapsi vähän leikkiäkin " ja sohia " itsekseen.