Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurattaa oikein kun lueskelee työttömiä kadehtivien juttuja

Vierailija
18.10.2018 |

Ymmärrän kyllä. Meillä nautiskelevilla työttömillä on aikaa mitä mällätä ja herättäähän se tottakai kateutta. Hajotkaa siihen. Minä poika se elelen loppuelämäni lomaa viettäen ja pienet tuet riittävät minulle paremmin kuin hyvin, joten niiden on turha vaivautua, jotka yrittävät herättää kateutta materialla ja mammonalla.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loisen fantasiat, osa 3252935

Vierailija
2/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loisen fantasiat, osa 3252935

Kateellisen ressukan panettelut osa 9911911

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään nostanut ärsyyttääkseni kateellisia...

Vierailija
4/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huomenta. Mites ne sadat harrastukset tänään? Joko pääset asiassa eteenpäin? Sulla on tässä foorumi, jossa voisit oikeasti vaikuttaa, ja edelleen pyöritään samassa pisteessä? 

Vierailija
5/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ketään omaan elämäänsä tyytyväisen tarvitse kadehtia ylipäätään ketään, saati työttömiä. Mulle ei riittäisi mitenkään työttömän elämä, miltään kantilta. Mutta koska kaikille ei Suomessa töitä riitä, hyvä että on niitä jotka tyytyvät, vielä iloisena.

Vierailija
6/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huomenta. Mites ne sadat harrastukset tänään? Joko pääset asiassa eteenpäin? Sulla on tässä foorumi, jossa voisit oikeasti vaikuttaa, ja edelleen pyöritään samassa pisteessä? 

Voi kuule, älä sinä suotta murehdi kuinka minä lomapäivääni vietän.

Vierailija
7/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääli, mielenkiinnolla aina odottaa jatkoa, jota ei koskaan tule. Vähän kuten sukunimihullun kanssa.

Vierailija
8/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki elämä jos osaat.

Minulla on jo loppuelämäni mittainen lomaelämä tiedossa. Miksi hakisin tilanteeseen jotain muutosta?

Vierailija
9/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vaan pääsee halutessaan työttömäksi. Harva haluaa, koska elämässä pitää olla muutakin kun polkupyörällä kirjastossa käyntiä, ja yksinäisyyttä.

Vierailija
10/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka vaan pääsee halutessaan työttömäksi. Harva haluaa, koska elämässä pitää olla muutakin kun polkupyörällä kirjastossa käyntiä, ja yksinäisyyttä.

Monella on myös vilkkaampi mielikuvitus ja heillä lomaelämään kuuluu muutakin kuin mainitsemasi asiat. Toki jotkut eivät osaa keksiä itselleen harrastuksia.

Vierailija
11/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääli, mielenkiinnolla aina odottaa jatkoa, jota ei koskaan tule. Vähän kuten sukunimihullun kanssa.

Jep, jotta oikeasti joku kadehtisi, pitäisi nyt osata edes kertoa, että mitä kivaa mahtaa tehdä kaikella sillä vapaa-ajalla.

Kun minä olin työtön, ei elämä ollut lomaa, vaan pennin venyttämistä, epävarmuutta ja pelkoa, että mitä jos koko elämä on tätä sama. 

Vierailija
12/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella on myös vilkkaampi mielikuvitus ja heillä lomaelämään kuuluu muutakin kuin mainitsemasi asiat. Toki jotkut eivät osaa keksiä itselleen harrastuksia.

Onko ne mielikuvitusharrastuksia, kun oikeisiin harrastuksiin menee lähes kaikkiin myös rahaa. 

Vierailija
13/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä sulle..mutta mieti jos sulla tulee joku suurempi hankinta niin itku siinä puseroon tulee. Tai jos joskus yrität saada töitä. Moni on tahtomattaan työttömänä tai vaikka hetken työttömänä. Olosuhteiden pakosta tms. Tuollaisen ymmärrän, mutten en tahallista lorvailua vailla päämäärää. Vaikka ei se multakaan ole pois. Mutta miksi luulet että kaikki kadehtivat työttömiä? En minä ainakaan..mielummin käyn töissä ja että on rahaa elää tätä elämää kuin syrjäydyn surullisesti..sekin käy äkkiä kun tippuu työn kelkasta pois.

Vierailija
14/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävimmät tapaukset kysyvät varmaan lomillakin pomoiltaan neuvoja siihen mitä voisivat tehdä. Kyllä pitää olla ajatusköyhä ihminen, jos ei keksi vapaa-ajallaan itselleen tekemistä..

Vierailija
15/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että joku on tyytyväinen omaan elämäänsä. Jää enemmän työpaikkoja niille, jotka haluavat töitä tehdä. Surullista työttömyys on niiden kannalta, jotka haluavat tehdä töitä mutta he eivät työpaikkaa löydä ja niille, jotka eivät koe pystyvänsä elämään kunnollista elämää ilman tiettyä rahamäärää. Kaikista pahinta tilanne on niille, jotka ovat ajautuneet tilanteeseensa ilman ulospääsyä, jolloin jopa ruuasta joutuu säästämään (on lapsia tai vaikkapa iso talo, johon kuluu rahaa mutta jota ei saa myytyä).

Vierailija
16/16 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ketään omaan elämäänsä tyytyväisen tarvitse kadehtia ylipäätään ketään, saati työttömiä. Mulle ei riittäisi mitenkään työttömän elämä, miltään kantilta. Mutta koska kaikille ei Suomessa töitä riitä, hyvä että on niitä jotka tyytyvät, vielä iloisena.

Sama täällä.  En mitenkään voisi arvostaa itseäni enkä katsoa itseäni silmiin peilistä jos vapaaehtoisesti lusmuilisin toisten rahoilla! Se on niin alentavaa etten ymmärrä miten kukaan terve ihminen sellaista voisi kadehtia!?

En sitten tiedä onko suomalaisten mielet jo niin samentuneet että oikeasti kadehtivat?! Kauhea ajatus. Mitä voi koskaan tulla maasta jossa loisiminen katsotaan kunnia-asiaksi? Olen todella huolissani miten Suomen käy. 

Muistan kun oma isäni jäi eläkkeelle, miten vaikeaa hänen oli sopeutua siihen että jäi "turhaksi" vaikka aivan takuulla oman osuutensa oli tehnyt. Se oli psyykkisesti raskasta hänelle pari ensimmäistä vuotta, kunnes sitten kehitteli vapaaehtoitoimintaa ja kerhotoimintaa tunteakseen itsensä täysvaltaiseksi yhteiskunnan jäseneksi. Eräs nuoruudenystäväni isä teki itsemurhan kun menetti työn. Ja sitten on näitä jotka näkevät loisimisen tavoiteltavana päämääränä? Kertokaa ihmeessä onko tämä yleistäkin!? Mitä itse ajattelette?